Ik heb een Sony HD Ready camera, een imac en een apple tv 2. Om mijn films op de apple tv te kijken moet ik ze converteren naar een iTunes compatible formaat. Met het osx porgramma iMovie kan je je films converteren. Ik kan kiezen uit een aantal standaard output formaten maar heb dan geen controle over meer geavanceerde instellingen zoals de video en audio bitrate. Met hetzelfde programma kan je ook video converteren zonder een vooraf ingestelde output. Je kan dan o.a. de bitrate instellen. Maar vervolgens zit ik met de vraag, hoe kan je videos converteren zonder kwalitetisverlies. De bronbestanden wil ik na het converteren namelijk verwijderen maar wil niet dat ik er in de toekomst achter kom dat de bronbestanden beter waren dan de bestanden die geconverteerd zijn. Hoe weet je dat er geen kwaliteitsverlies is opgetreden? Moet je dan dezelfde bitrate instellen als het bronbestand? Ik heb verschillende sites doorgespit maar begrijp het toch nog niet.
Ik schop hem even naar een ander plekje, daar is meer expertise.
FVS --> FVW
FVS --> FVW
Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme
Ik zou sowieso altijd de bronbestanden bewaren en alleen converteren als je ze op apple tv wil bekijken. Afgezien daar van is het gebruiken van dezelfde bitrate met een goede codec geen enkel probleem. Ik ben er niet zo heel erg in thuis, maar H.264 lijkt mij wel goed voor dit soort toepassingen.
Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II
gebruik de gratis app Handbrake. iMovie kan worden gebruikt voor het converteren van video's en het editen ervan, maar het is nog steeds een consumenten programma's die het eventueel ook kunnen gebruiken bij minder kennis van techniek/video programma's.
Met Handbrake heb je meer opties (zoals bitrate, a/v codecs, kwaliteiten van diverse a/v variablen) en tevens presets voor je Apple gear.
Met Handbrake heb je meer opties (zoals bitrate, a/v codecs, kwaliteiten van diverse a/v variablen) en tevens presets voor je Apple gear.
Volgens mij is 'HD Ready' niet echt iets voor camera's toch? Volgens mij kan de kamera of wel, of niet 'HD Video' produceren, ik neem aan dat je een HDV-camera hebt, Als je geen kwaliteitsverlies wil moet je dan MPEG-2 gebaseerde bronbestanden bewaren (of lossless codecs gebruiken, maar daar schiet je totaal niets mee op), bij omcoderen met lossy codecs gaat altijd iets mis (ook al kan dat heel weinig/onmerkbaar zijn). Als je zo min mogelijk kans op verlies wil moet je een hogere bitrate instellen dan het bronbestand zou ik vermoeden.
Apple TV ondersteunt helaas geen MPEG-2, dus daarvoor zal je het inderdaad moeten converteren. Of de bestanden die resulteren goed genoeg zijn moet je zelf inschatten. Je kan allerlei tools gebruiken, QuickTime, ffmpeg/xvid en dergelijken (bijvoorbeeld met een (ik meen) frontend zoals handbrake), Adobe Premiere...
Als je al een AVCHD-camcorder hebt, moet je vermoed ik wel wat kunnen beginnen met de bronbestanden, eventueel door het (met dan vermoedelijk beschibare tools) modificeren van containers.
Apple TV ondersteunt helaas geen MPEG-2, dus daarvoor zal je het inderdaad moeten converteren. Of de bestanden die resulteren goed genoeg zijn moet je zelf inschatten. Je kan allerlei tools gebruiken, QuickTime, ffmpeg/xvid en dergelijken (bijvoorbeeld met een (ik meen) frontend zoals handbrake), Adobe Premiere...
Als je al een AVCHD-camcorder hebt, moet je vermoed ik wel wat kunnen beginnen met de bronbestanden, eventueel door het (met dan vermoedelijk beschibare tools) modificeren van containers.
[ Voor 26% gewijzigd door begintmeta op 07-08-2011 22:27 ]
Bedankt voor het schopje en jullie reacties. De camcorder schiet in 720p. HD Ready toch. Ik vind een licht kwaliteitsverlies niet erg. In veel gevallen is het niet zichtbaar. Bij het converteren met iMovie kan je ook de bitrate instellen maar hoe hoog is hoog genoeg. Ik begrijp dat de vitrage van invloed is op de kwaliteit maar welke factoren van een video worden beïnvloed door een lage bitrate? De camera is inderdaad een avchd camera. De bronbestanden hebben volgens mij ongeveer een bitrate van 25mbps.
720p is niet HD Ready maar HD 
Een avchd camera codeert vziw in H.264/MPEG-4 AVC, een Apple TV zou dat volgens mij moeten kunnen decoderen. Je moet dan een manier vinden om de data in een voor de Apple TV verteerbare container te krijgen. Als dat kan zou ik vermoeden dat er ook tools voor zijn, heb je daar al op gezocht?
Als je naar een ander lossy formaat converteert kan je het beste gewoon door het bronbestand te bekijken uitvinden wat goed genoeg is, theoretisch is het doelbestand altijd minder goed/gaat altijd wat verloren. Zoals ik in mijn vorige bericht schreef kan je wellicht het beste een bitrate wat hoger dan die van het bronbestand kiezen als je zo weinig mogelijk verlies wil.
Welke artefacten verschillende codecs/bitrates hebben bij wat voor soort beelden, ik zou het niet systematich kunnen aangeven, wellicht zijn er internetbronnen die meer informatie kunnen verschaffen.
Een avchd camera codeert vziw in H.264/MPEG-4 AVC, een Apple TV zou dat volgens mij moeten kunnen decoderen. Je moet dan een manier vinden om de data in een voor de Apple TV verteerbare container te krijgen. Als dat kan zou ik vermoeden dat er ook tools voor zijn, heb je daar al op gezocht?
Als je naar een ander lossy formaat converteert kan je het beste gewoon door het bronbestand te bekijken uitvinden wat goed genoeg is, theoretisch is het doelbestand altijd minder goed/gaat altijd wat verloren. Zoals ik in mijn vorige bericht schreef kan je wellicht het beste een bitrate wat hoger dan die van het bronbestand kiezen als je zo weinig mogelijk verlies wil.
Welke artefacten verschillende codecs/bitrates hebben bij wat voor soort beelden, ik zou het niet systematich kunnen aangeven, wellicht zijn er internetbronnen die meer informatie kunnen verschaffen.
[ Voor 47% gewijzigd door begintmeta op 07-08-2011 22:40 ]
HD ready: De resolutie van het beeld is minimaal 720 lijnen hoog
bron wikipedia.
oops....
[ Voor 3% gewijzigd door saveljos op 07-08-2011 22:56 ]
offtopic:
saveljos schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 22:41:
...HD ready: De resolutie van het beeld is minimaal 720 lijnen hoog
bron wikipedia.
Dat gaat niet over camcorders
. Bron: wikipedia. 720p is gewoon HD. HD Ready is TV-marketingpraat.
saveljos schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 22:41:
...HD ready: De resolutie van het beeld is minimaal 720 lijnen hoog
bron wikipedia.
Dat gaat niet over camcorders
[ Voor 9% gewijzigd door begintmeta op 07-08-2011 22:53 ]
michielvz, heb net even wat voor je zitten zoeken, misschien zijn de volgende pagina's wel interessant voor je:
https://discussions.apple...=2380085&start=0&tstart=0
http://www.eoshd.com/cont...s-to-quicktime-in-no-time
http://media-converter.sourceforge.net/ < zou ik uitproberen, een AVHCD-rewrapping preset kiezen, eventueel zelf een maken met AAC-gecomprimeerd geluid.
In ieder geval ga je vast wel wat geschikts vinden als je op 're-wrap avchd' en dergelijke zaken zoekt.
https://discussions.apple...=2380085&start=0&tstart=0
http://www.eoshd.com/cont...s-to-quicktime-in-no-time
http://media-converter.sourceforge.net/ < zou ik uitproberen, een AVHCD-rewrapping preset kiezen, eventueel zelf een maken met AAC-gecomprimeerd geluid.
In ieder geval ga je vast wel wat geschikts vinden als je op 're-wrap avchd' en dergelijke zaken zoekt.
[ Voor 13% gewijzigd door begintmeta op 07-08-2011 23:15 ]
Super, ga ermee aan de slag. Bedankt!
Pagina: 1