Toon posts:

Eltax Shine 8 of jamo s606

Pagina: 1
Acties:
  • 702 views

Verwijderd

Topicstarter
Wat vinden jullie of denken?

Eltax Shine 8 of jamo s606

Eltax Shine 8:
Recommanded amplier 30 - 130 W
Frequency range (±4dB) 42 Hz - 20 kHz
Sensitivity (1 m/1 W) 89 dB
Impedance 8 ohm;
Tweeter 1"
Mid-Bass 2 x 5" + 8" woofer
Dimen sions (W x H x D) 189 x 1057 x 365 mm
Packaging 420 x 1124 x 279 mm (pair)

jamo s606:

System Type 3-way bassreflex
Woofer (mm/in) 203 / 8
Midrange (mm/in) 2 x 127 / 5
Tweeter (mm/in) 25 / 1
Power (W, long/short term) 130 / 210
Sensitivity (dB, 2.8V/1m) 89
Frequency Range (Hz) 42 - 20,000
Impedance (Ohm) 6
Weight (kg/lb) 24.1 / 53.1
Product dimensions (mm/in, HxWxD) 1080 x 190 x 345 / 42.5 x 7.5 x 13.6
Overall dimensions (mm/in, HxWxD) 1110 x 260 x 345 / 43.7 x 10.2 x 13.6
Finishes High Glass Black, Black Ash, White Ash or Dark Apple

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:07

DjVe

Hatsaflats!

ik denk dat ik wel zin heb in een biertje.... ;)

Maar even serieus.... een beetje eigen bijdrage kan ook wel! Heb je al geluisterd, waarom deze spreakers...ect ect ect

//edit: En waarom kan dit niet in je vorige topic...dat heeft met elkaar te maken toch?

//edit2: Dat lijkt wel erg veel op elkaar...alleen heeft de Eltax de layout van de units iets anders staan en gebruiken ze andere units.

[ Voor 42% gewijzigd door DjVe op 07-08-2011 20:08 ]

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:44

FeaR

In GoT we trust

En nu? We hebben nu specificaties van twee speakers. Specificaties zeggen helemaal niets over hoe een speaker zal klinken. Idem met de afmetingen van de units, een tweeter is over het algemeen wel iets van 1" of 2,54 centimeter maar dat zegt gewoon niets. Er zijn Softdome tweeters met die afmeting maar ook inverted dome tweeters welke beiden een eigen sound hebben. Om het dan nog maar niet te hebben over de materialen waarvan de tweeters en units zijn gemaakt.

Dan specificaties als bereik, dit kan leuk zijn om tegenover elkaar te zetten om te zien welke speaker een breder bereik heeft. Alleen kan dit sowieso al verneukeratief zijn aangezien veel fabrikanten te positieve specificaties opgeven en dit dus geen goed beeld geeft van de realiteit. Eltax geeft hier netjes aan dat ze gemeten hebben bij -4 dB (rare waarde overigens), maar Jamo geeft niets aan dus je kan deze waarden al niet tegenover elkaar zetten.

En zo kan ik nog wel even door gaan over dat je je niet blind moet staren op specificaties en je gewoon moet gaan luisteren. Eigenlijk is dit gewoon een slecht topic. Er wordt niets gezegd over wat je van de speakers verwacht, op welke versterker ze aangesloten gaan worden, wat je budget is, wat je doel is (muziek, film of beide) en ga zo maar door.

Op GoT verwachten we wat eigen inzet en dat mis ik hier. Verder heb je al een topic lopen (Speakers voor op de TX-SR607) waar dit volgens mij meer dan in gepost kan worden. Want dit is op zichzelf geen topic waard, zie daarvoor ook AUD beleid.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Dit topic is gesloten.