Acties:
  • 0 Henk 'm!

• triplecore
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11-09 06:08
Goedendag.
Misschien een makkelijke vraag voor de netwerk tweakers, echter kom ik er niet uit.
Sinds kort heb ik een Netgear WNDR4000 gekocht als vervanging voor de WNDR2000, router doet z'n werk prima op zowel 2,4 als 5Ghz. Echter is het zo dat m'n iPhone 4 wel veel moeite heeft om de WiFi weer op te pakken, hij duurt er namelijk ongeveer 1 a' 2 minuten over voordat ie weer op het WiFi netwerk zit ( zowel bij een volledige boot up als bij een uit standby halen ).
Voorheen was dit ongeveer 5 a' 10 seconden bij m'n oude WNDR2000. Heb al geprobeerd de 5Ghz van de router uitteschakelen echter zonder resultaat. Evenals Googlen heb ik niet echt antwoorden gevonden. Heb tevens de iPhone 4 het netwerk laten vergeten en opnieuw aangemeld, echter ook zonder resultaat.

Heeft iemand van jullie misschien een suggestie waar het aan zou kunnen liggen?

Bedankt

Edit: Soms pakt hij voor meerdere minuten het WiFi netwerk niet. + Een foto toegevoegd.
Edit 2: Nu wil de iPhone al niet eens meer verbinding maken. Volgende melding: "Geen verbinding mogelijk met netwerk 'Netgear-300N'

Afbeeldingslocatie: http://i51.tinypic.com/29gfshv.png
Je ziet naast Vodafone een rondje staan wat betekend dat ik nu op het internet van Vodafone zit en niet op dat van m'n WiFi netwerk.

[ Voor 18% gewijzigd door triplecore op 07-08-2011 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:23

lier

MikroTik nerd

Staat de WNDR4000 op een ander kanaal ingesteld?
Staat security anders ingesteld?
Gebruik je 40MHz of 20MHz (in Netgear taal: max 130Mbps of max 300 Mbps)?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pin0
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Toen ik nog een iPhone 3g had heb ik iets dergelijks gehad. Uiteindelijk had ik het ook op andere wifi netwerken en bleek de wifi antenne stuk.
Dus doet ie het wel goed bij een ander netwerk?

Mijn Lego Mocs - LEGO idea: The Motorcycle Garage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• triplecore
@Lier
Ja bij het 2,4Ghz signaal gebruik ik max 300Mbps.

@Pin0
Zou misschien kunnen, maar is het dan niet raar dat hij wel WiFI netwerken kan vinden en contact kan maken ( al is het nogal langzaam, of soms helemaal niet. )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pin0
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Ik vond het bij mij ook erg raar, op mijn werk had ik eerst wel connectie en toen thuis niet meer. Netwerk van de buren kon ik nog wel vinden. Vervolgens een paar dagen later op mijn werkt nog maar 1 streepje en toen helemaal niet meer. Leek alsof het steeds slechter werd.
Uiteindelijk is mijn toestel omgewisseld en was het over. Tot die tijd wel van alles met mijn thuisnetwerk geprobeerd...(wat dus niet had gehoeven) want zoiets verwacht je niet... maar ja... 8)7

Mijn Lego Mocs - LEGO idea: The Motorcycle Garage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
triplecore schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 10:02:
Ja bij het 2,4Ghz signaal gebruik ik max 300Mbps.
Als de iPhone het enige apparaat is wat wireless verbinding maakt met de WNDR4000 kun je hem beter op 130Mbps zetten. Minder interferentie meer ~bereik en de iPhone kan toch alleen maar connecten op maximaal 65~72Mbps. Beveiliging op WPA2 met alleen AES encryptie.

[ Voor 19% gewijzigd door Nivk op 08-08-2011 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• triplecore
Zal het zo is proberen.
Hij doet het weer normaal, heb max 300Mbps vervangen voor max 145Mbps.
Bedankt _/-\o_

[ Voor 66% gewijzigd door triplecore op 09-08-2011 20:23 ]

Pagina: 1