gamen met een Quadro FX 2800M

Pagina: 1
Acties:

• TimmyT
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-11-2025
Beste tweakers,

Ik wilde eigenlijk een gamelaptop aanschaffen. Echter heb ik voor mijn werk een elitebook 8740w.
Hierop kan ik niets installeren. Ik kan wel een 2de hdd inbouwen met daarop een ander OS. En daarmee wel gamen en dergelijke.

Wat ik alleen wil weten is, kun je nog een beetje lekker gamen met een Quadro FX 2800M, aangezien deze toch al wat ouder is?? Zo wil ik in de toekomst ook MW3 gaan spelen en gta V.

Als er ervaringen zijn dan hoor ik het graag.

grz
TimmyT

• naarden 4ever
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11:49
Een quadro is gemaakt voor professioneel werk, en is dus niet toegespitst op het gamewerk. Hij kan wel 3D-modelleren, maar bij gamen is het het te doen om snel te modelleren, en dan maar iets kleiner, en de quadro is juist gebouwd voor de grote werken, maar het mag wat duren (even simpeltjes verklaard) Dus niet echt. En bovendien, GTA IV is zo slecht gecoded, dat GTA V er niet veel beter op zal zijn. Voor een vloeiend spelletje MW2 of BO heb je ook al een desktopversie van een 5750/6770 nodig, dus als je wilt gamen zou ik toch voor de desktop gaan.

Op deze laptop gaat het je in ieder geval niet lukken.

• TimmyT
Thx ik weet dat een desktop beter is. Maar ik heb er de ruimte niet voor.
Dus er op gamen gaat niet lukken? Notebookcheck zegt dat het eigenlijk wel moet kunnen.
Maar ik wilde de ervaringen weten...

Kijk voor mij is het simpel, ik koop een laptop van € 1400,- of een tweede harddisk en ben voor € 250,- klaar.

Dan weegt het een en ander toch wel wat af...

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:46

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Per saldo zit je alsnog te ... met de laptop van je werk, het feit dat je er niets op kan installeren zegt ook iets over de policy hiervan. Natuurlijk kan deze laptop de game wel draaien, vraag alleen niet hoe :P

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:30
De grafische kaart is maar beperkt te gebruiken voor (moderne) games, je kan het proberen maar betwijfel of het goed gaat werken.

• TimmyT
Hmmmm bummer. Thx voor de info. Ik had iets anders gehoopt maar helaas.

• Maks
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15-02 17:00
Je kan deze kaart ook niet flashen naar een desktop kaart helaas, het is immers gewoon een G92 gpu met een andere bios. Voorheen kon dat nog wel eens.

Ik vraag mij namelijk af hoe veel verschil er nu werkelijk zit tussen een GeForce 9800 en een FX 2800, de core is precies hetzelfde waarschijnlijk.

• Orwell
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-02 20:08
Maks schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 18:26:
Ik vraag mij namelijk af hoe veel verschil er nu werkelijk zit tussen een GeForce 9800 en een FX 2800, de core is precies hetzelfde waarschijnlijk.
Zeg maar bijna niks. Voor de GF100 waren de enige voordelen van de Quadro dat 'ie ondergevolt was, ECC-RAM had en daar veel van had. Bijna niets meer dan dat.

Die dingen zijn nog best goed te flashen naar de GeForces, alleen zijn de voorraden BIOS'es van de mobiele versies wat beperkt. Toch zou je is op mkvtech.net kunnen kijken. Als je dan toch dat ding geflasht krijgt naar een GeForce zouden als het goed is de GeForce-drivers erop kunnen en zou je wel fatsoenlijk spellen moeten draaien.

Moet wel zeggen dat de andere kant op (GeForce -> Quadro) best goed gedocumenteerd is, al wil dat niet zeggen dat je dit zo niet kan.

• TimmyT
Oké maar voor mij houdt het op. want flashen gaat niet omdat ik de laptop ook voor het werk gebruik. En via daar kan ik geen andere drivers voor installeren... Die os/hdd is helemaal afgeschermd...

• Reepje
  • Niet online
Heb je hier al gekeken, een budget game systeem heb je al voor 360 euro......

[BBG aanschaf] Gamesysteem

(ik snap niet precies waarom je nu aan die laptops vasthoud, als ik zo ook je oudere topics even bekijk)

• Shadoxfix
  • Laatst online: 25-01 09:18
naarden 4ever schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 17:58:
Een quadro is gemaakt voor professioneel werk, en is dus niet toegespitst op het gamewerk. Hij kan wel 3D-modelleren, maar bij gamen is het het te doen om snel te modelleren, en dan maar iets kleiner, en de quadro is juist gebouwd voor de grote werken, maar het mag wat duren (even simpeltjes verklaard) Dus niet echt. En bovendien, GTA IV is zo slecht gecoded, dat GTA V er niet veel beter op zal zijn. Voor een vloeiend spelletje MW2 of BO heb je ook al een desktopversie van een 5750/6770 nodig, dus als je wilt gamen zou ik toch voor de desktop gaan.

Op deze laptop gaat het je in ieder geval niet lukken.
Het is niet waawr dat je 5750 oid nodig hebt voor mw2.
Persoonlijk game ik met een HD5450 en ik zit rond de 60 fps.
Pagina: 1