• Joseph
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13-02 13:16
In het kader van: Google kom je weer eens geen steek verder mee.

Ik zoek een processor en een moederbord tegen een betaalbare prijs, maar met wel héél specifieke eisen.

Ik wil een eind met virtualizatie gaan experimenteren, en daar heb je de juiste hardware voor nodig. Even op een rijtje:

De processor heeft het volgende nodig. Het merk moet overigens AMD zijn, betere Open Source ondersteuning.
  • AMD-V (Tegenhanger van Intel VT-x, heeft elk procje wel)
  • AMD-VI (IOMMU, PCI-Passthrough, tegenhanger Intel VT-d)
  • SLAT (NPT, tegenhanger Intel EPT)
De eerste eis is zeer makkelijk te vinden, maar bij de rest word nergens met een woord over gerapt. Ik kan het geld maar een keer uitgeven.

Dan een zeer specifieke eis voor het moederbord. Ik zou hier graag iKVM op wellen hebben, oftewel VNC op BIOS-level niveau. Ik ben zat met het gesleep van mijn huidige server door het huis, als die weer eens opnieuw... (Vul maar aan ;)) Het is veel effectiever om het ding op afstand compleet onder controle te hebben. Verder moet het moederbord de extensies van de CPU ondersteunen.

Het lijkt een standaard wat-moet-ik-kopen topic, maar met vragen waar noch Google, noch GoT, noch de PMG FAQ een antwoord op heeft. En als ik al antwoorden vind op Google, dan kan ik die niet natrekken.

Wie kan mij vertellen wat voor moederborden en processors aan mijn eisen voldoen? Dan kan ik daar een keuze uit maken.

Bedankt voor de pointers!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12-02 11:01

M2M

medicijnman

Zit je met zulke specifieke eisen niet al standaard aan een servermoederbord vast? Zeker als je de bios op afstand wil bedienen...

edit: eerste google result: link

Je hebt blijkbaar minimaal een opteron 6100 nodig voor AMD VI

[ Voor 39% gewijzigd door M2M op 07-08-2011 17:07 ]

-_-

• Joseph
Ik had ook ergens gelezen dat IOMMU (AMD-VI) chipset afhankelijk is. Alleen die SLAT/NPT heb ik nog niet terug kunnen vinden.

Zijn er geen insteek kaartjes met de iKVM functionaliteit?

Verwijderd

Sef24 schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 17:14:
Zijn er geen insteek kaartjes met de iKVM functionaliteit?
Zoekt en gij zult vinden (als het er is), dit kan je makkelijk zelf uitzoeken hoor.

• Joseph
Die zijn er inderdaad, maar degenen die ik vind zitten rond de 1000 euro. Als dit enterprise hardware is, denk ik dat ik bij Google niet ver kom. Dan zal ik eerder wat Tweakers met de juiste ingangen nodig hebben.

Overigens heb ik wel geGoogled, zie dit topic ;)

[ Voor 22% gewijzigd door Joseph op 07-08-2011 17:20 ]

Verwijderd

Daar kom je pas achter als je het ook met Google opzoekt nietwaar? Je kan natuurlijk ook een ad plaatsen in V&A, dan merk je snel genoeg of er wel of geen reacties komen.

Als je in een ander topic kan Googlen, dan lukt dat hier vast ook wel....

• Joseph
Als je serieus wilt meehelpen, zie ik dat graag. Dit is offtopic geflame. Ik was opzoek naar specifieke CPU-exptensies, alle hulp daarbij is welkom :)

Verwijderd

Pardon? Geflame? Ok, zoek het zelf uit, mijn probleem is het niet en ga ik het niet maken ook.

• HeepH
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 30-01 14:19

HeepH

Dope Rapper

Verwijderd schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 17:17:
[...]

Zoekt en gij zult vinden (als het er is), dit kan je makkelijk zelf uitzoeken hoor.
Als je lang genoeg zoekt, kun je alles vinden. Soms kan je ook gewoon hulpvaardig zijn, en een vraag waarvan jij het antwoord weet beantwoorden..

http://specs.tweak.to/16495

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16-02 15:16

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Van jou 3 posts in dit topic is er geen één die nuttig is voor de TS ;) (net als deze helaas, gaat mijn petje te boven dit).

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12-02 11:01

M2M

medicijnman

MrVegeta schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 17:38:
Van jou 3 posts in dit topic is er geen één die nuttig is voor de TS ;) (net als deze helaas, gaat mijn petje te boven dit).
Misschien geflame, maar eigenlijk ook wel een punt. Google op AMD-VI processors, pak de eerste link, scan door het resultaat en zie dat je minimaal een AMD opteron 6100 nodig hebt. Daaruit kun je vrij gemakkelijk concluderen dat standaard consumentenprocessors dit soort dingen niet gaat ondersteunen.

Ietsje verder in het topic staat ook dat het wellicht chipset afhankelijk is. Even googlen en de kans is groot dat je daar het antwoord ook op vind. Elke vraag die je je kunt bedenken is waarschijnlijk al eens gesteld op een willekeurig forum.

Het is hier geen vraagbank, maar een discussieforum. Het vereist wel eigen inzet. Maar aangezien de eerste vraag die gesteld wordt binnen 2 minuten met google gevonden is, en de TS dit:
Het lijkt een standaard wat-moet-ik-kopen topic, maar met vragen waar noch Google, noch GoT, noch de PMG FAQ een antwoord op heeft.
als weerwoord heeft, heeft de TS blijkbaar niet gegoogled.

-_-

Pagina: 1