Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twanjo
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 04-11-2019
Ben me al een tijdje aan het orienteren voor een tablet en spit hier dus regelmatig in het forum. Het verbaasd me een beetje dat er nog geen topic is / ik zo weinig vind over de "Lenovo ThinkPad Tablet". Ben ik de enige die uitkijkt naar deze tablet met o.a. full size usb&sd ?

Specs:
  • NVIDIA® Tegra™ 2 Dual-Core 1GHz processor
  • Android™ 3.1
  • 10.1” WXGA (1280x800) 16:10 IPS panel with Corning® Gorilla® Glass
  • Multitouch display with digitizer input (pen optional)
  • Starting at 1.65 lbs
  • Up to 8 hours battery life (with WiFi enabled)
  • Up to 64GB storage
  • Bluetooth®, WiFi and 3G connectivity
  • Native USB 2.0 and micro-USB ports, full-size SD card slot and mini-HDMI output
Datasheet pdf
Pricewatch
Website fabrikant

Oké hij is inderdaad nog niet uit, maar dat duurt niet lang meer. Volgens de Lenovo website gaat hij de 23e van deze maand in de verkoop. Ga jij hem kopen? Waar? Waarom niet?
p.s.
Het gaat dus niet over de ideaPad K1 & P1 maar over de "ThinkPad Tablet"

[ Voor 46% gewijzigd door Twanjo op 07-08-2011 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

En anders specs? Ram? SSD? Androidversie? Updates? Prijzen? Aansluitingen?
Zet alle specs even neer, wat foto'tjes erbij en discussiëren maar zou ik zeggen..

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twanjo
Done!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loneranger56
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19-04 15:59
$ 529 including the pen.... that's what the guy in the vid says

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Een prijsindicatie stond een paar weken geleden al op de frontpage:
De ThinkPad moet in september in Nederland verkrijgbaar zijn en gaat afhankelijk van de configuratie tussen 459 en 629 euro kosten.
Ik ben benieuwd naar de reviews. De "professionele" features maken het wel een interessant buitenbeentje in de Android-markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twanjo
loneranger56 schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 22:22:
[...]

$ 529 including the pen.... that's what the guy in the vid says
Zie hem nu in Duitsland voor 505 euro ! klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beneveerg
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 19-09 13:55
Weet iemand al wanneer de tablet in nederland verkrijgbaar is. De dollar staat nu gunstig, maar uit de VS valt niet te importeren

Het leven is te kort om te testen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donnows
  • Laatst online: 19-08 08:18
op de Amerikaanse website van lenovo staat 3-10 als ship date

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beneveerg
Je kan daar alleen niet kiezen voor Nederland, helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
http://www.alternate.nl/h...at1=231&cat2=000&cat3=000

Alternate heeft 'm, ik binnenkort ook! :9~

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donnows
  • Laatst online: 19-08 08:18
Beetje jammer dat ze niet de 16gb versie hebben, die vind ik qua prijs toch wel net een beetje interessanter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beneveerg
Inderdaad, de 16 gig spreekt mij meer aan. 500 euro is toch wel de max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twanjo
Beneveerg schreef op woensdag 07 september 2011 @ 17:28:
Inderdaad, de 16 gig spreekt mij meer aan. 500 euro is toch wel de max
Uit Duitsland halen?

Niemand ergens al een echt uitgebreide review gevonden? Hier wel een forum bericht met helaas aardig was issue's

http://forums.lenovo.com/...et-experience/td-p/533073

Nog minder positief:
Don't get in a rush for this tablet. I have had one for about 5 days and let's just say it was not ready to be released. Besides not having all of the features that Lenovo advertises on their site, there are plenty of secrets they need to make known to customers before they buy this. First off, you must purchase the charging dock for this tablet if you want to charge it within a reasonable amount of time. What they don't tell you is that the A/C adapter that comes in the box is only a trickle charger. My unit had about 20% battery when I first received it. It took almost 16 hours of charging to get it close to 100%. That is unacceptable. I didn't find out the truth until I read the user manual on the tablet and it clearly states that you need the cradle. Why not include it if it is the only reasonable way to charge it. The second problem is that I could not get any full size SD card to work in this. I had to put a microSD in an SD adapter to get external storage. The next problem was the single speaker that is very quiet. The next big problem for me was the digitizer. While it is smoother than the HTC Flyer, you don't have any annotate features at all, even though the Lenovo site says it does and show it in demo videos. The only thing you can do is write notes in a notebook and then those can only be forwarded by email, printed or Evernote. No print to PDF or copy to storage like the HTC Flyer or IPAD. The digital pen features menu in the Notes app was not well thought out. I purchased this to use at college and it is so cumbersome to change ink colors and thickness that I just had to use one setting because I could not make changes quick enough to take lecture notes. The HTC Flyer and even the iPad do this much better. The other problem is there are no ADB's for this yet, so I could not sync my Outlook contacts and calendar with my PC. I called Lenovo and right now they are only recommending using Exchange or Gmail. I don't use either so that doesn't work for me. The pros are an excellent build quality and finish. The screen has good viewing angles, but could be brighter. I experienced alot of inking vectoring after using the digitizer for more than 10 minutes. It finally got so bad I stopped using it to take notes. If you want a good, durable, honeycomb tablet and want all of the accessories this might work ok, if you are willing to put up with the missing inking features and battery charging problems. The other issue is the screen. It picks up hand and finger grease very quickly and doesn't come off very easily with a microfiber cloth. I am very OCD about keeping my hands clean and the screen. It became very frustrating just after the first day. I guess what I am saying is if you use Exchange and need security on an Android tablet and don't mind waiting for Lenovo to fix the bugs and provide all of the features they advertised, this could be a great tablet. As it stands, I could not recommend this tablet to anyone in its current state, especially to a college student. If you don't really need the inking capability it is at the top of the current Android Honeycomb tablet list.
bron

[ Voor 79% gewijzigd door Twanjo op 16-09-2011 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twanjo
En dan een behoorlijke review

• Beneveerg
Ik heb hem inmiddels besteld en hij zou morgen aan moeten komen. Zijn er geinteresserden in een revieuw?

• Beta
  • Registratie: November 2006
  • Niet online

Beta

v0.86b5

Beneveerg schreef op donderdag 29 september 2011 @ 13:45:
Ik heb hem inmiddels besteld en hij zou morgen aan moeten komen. Zijn er geinteresserden in een revieuw?
Ja! Met name de software icm de stylus :)

Ik bezit op dit moment een iPad1 maar kijk met een schuin ook wel naar de Thinkpad. Met name vanwege de stylus input. Ik weet dat dat bij de iPad tot op zekere hoogte ook kan maar dat is geen natte droom.
Ik moet zeggen dat het er op de Thinkpad best aardig uit ziet.

Maar waar ik écht benieuwd naar ben is de text invoer met de stylus. Als je daar een hands-on ervaring voor kan schrijven, erg graag.

Hyundai SX2 N-Line (2024)

• E-B
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 19-09 14:33

E-B

Twanjo schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 16:45:
Oké hij is inderdaad nog niet uit, maar dat duurt niet lang meer. Volgens de Lenovo website gaat hij de 23e van deze maand in de verkoop. Ga jij hem kopen? Waar? Waarom niet?
p.s.
Het gaat dus niet over de ideaPad K1 & P1 maar over de "ThinkPad Tablet"
Zeker een interessante tablet, ik had er toevallig ook al eens naar gekeken.

Ik zou hem echter niet kopen. Ik zoek een tablet voor privé gebruik en zal hem uit eigen portemonnee aan moeten gaan schaffen. Daar vind ik hem persoonlijk net (ongeveer 200 euro) te duur voor. Qua specs en looks zou ik hem overigens best willen hebben.

De hogere prijs zal ongetwijfeld aan de 3G module liggen maar die ben ik niet nodig (wil ik niet hebben), zonder die chip/functionaliteit zou hij nog wel in een acceptabele prijsklasse kunnen vallen. Bij de meeste merken is de trend immers dat de 3G versie van de zelfde tablet 100 tot 150 euro duurder is.

Dit is toch ook echt meer een zakelijke tablet, toch?

• Beta
  • Registratie: November 2006
  • Niet online

Beta

v0.86b5

De 16Gb (met 3G dus ook) kost in de PW nu 540 euro via T-mobile. Hopenlijk zakt dat nog wat en dan is het wel een acceptabele prijs.

Er is pas geleden ook een update geweest die de prestaties en batterij prestaties hebben verbeterd:

Update 18.09.2011:

Lenovo hat bereits ein Software Update für das Lenovo ThinkPad Tablet freigegeben.

neue Software: Android 3.1 (Build: ThinkPadTablet_A310_02_0024_0065_WE Kernel: 2.6.36.3)

Dieses Lenovo ThinkPad Update hat bereits die Performance und die Akkulaufzeit etwas verbessert. Die Performance ist nun sichtbar besser. Das ganze System läuft etwas runder, aber hier gibt es sich noch etwas Potential. Im Quadrant Benchmark erreichen wir nun 1618 Punkte, anstatt der 1451 Punkte mit der alten Software.
&nbsp,
Auch die Akkulaufzeit hat sich schon spürbar verlängert. Nun hält der Akku im gleichen Test wie oben (100% Helligkeit, WLAN On und Videowiedergabe) 5:26h. Das ist bereits eine Stunde länger als mit der alten Software. Sofern man aber nicht 100% Helligkeit nützt und eventuell nur im Word schreibt oder sonstiges hält der Akku ohnehin länger. Bei nur 75% Helligkeit und eingeschaltetem WLAN und Videowiedergabe hält der Akku schon 6:43h.

Das schnelle Software Update von Lenovo für das ThinkPad zeigt, dass Lenovo bemüht ist, sein Produkt zu verbessern. Lenovo wird auch sicher noch mehr aus dem ThinkPad holen können, sowohl bei der Performance zB. durch Android 3.2, als auch bei der Akkulaufzeit.

Dat is best netjes.
Ook de ledercase accesoire vind ik netjes:
Afbeeldingslocatie: http://picture4.cyberport.de/mall/1/pic/bild0/Bild0-2432901D02-652_400.JPG

Hyundai SX2 N-Line (2024)

• Beneveerg
Ik heb de stylus en de case nog niet besteld. Ik zoek daar nog even een goede prijs voor.

• Twanjo
Beneveerg schreef op donderdag 29 september 2011 @ 13:45:
Wat ik heel graag zou willen weten is hoe het keyboarddock functioneerd. Het mechanisme van de Asus Transformer vind ik echt helemaal super. Je klikt de tablet echt in een hand omdriaa op en af het keyboard maar het allergrootste voordeel vind ik nog wel dat het scherm daarna gewoon scharnierd. Zo kan je de kijkhoek altijd gemakkelijk aanpassen als je het ding op schoot hebt en een filpmje zit te kijken. De ThinkpadTablet heeft echter een soort gleuf systeem, waardoor je maar 3 standen hebt. Maar misschien werkt de ook goed?

• Beneveerg
Ook de keyboard dock heb ik niet besteld, vooral vanwege de prijs. Als ik deze kan vinden voor een lage prijs zal ik hem zeker bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beneveerg
Tot mijn verrassing werd het pennetje van de Lenovo Thinkpad Tablet wel mee geleverd. De eerste aanraking met de Tablet voelt al vertrouwd. De achterkant van de Tablet is van dezelfde stof gemaakt als de laptops van lenovo, wat ik persoonlijk er prettig vind aanvoelen. Wat ik wel jammer vind is dat er geen plastic plakvelletje over het scherm zat.

Nadat de tablet opgestart was krijg je een configuratiewizard. Deze heb ik gedeeltelijk gedaan aangezien ik op dat moment geen netwerk verbinding had. Later heb ik de rest ingesteld wat gemakkelijk gaat.
Het pennetje werkt heel goed in combinatie met het schrijven. Voor andere dingen werkt het totaal niet prettig. Voor mijn gevoel maak je snel krassen met de pen, maar het tegendeel is waar. Het glas is tot nu toe kras vrij. Het vervelende is dat hij wel snel vies wordt door je vingers.

De fysieke knoppen op de tablet vind ik erg prettig, al zijn de zelfde functies ook als touch te gebruiken, op de lockknop na. Het slot om de SD en Simkaart te openen is met een beetje nagel wel te openen, maar zonder niet echt. Een pinpas werkt in dat geval ook best.

De USBpoort zit ook mooi weggewerkt met een schuifje. De usb ondersteunig heb ik nog niet uitgetest maar de SD kaart wel. Er zit momenteel een Gig in met een aantal fotos. Deze wordt goed ondersteund in de gallery.

De standaard browser vind ik helemaal bagger. Een aantal sites werken niet lekker op die browser. Dat is waarschijnlijk Android eigen. Inmiddels heb ik FireFox geïnstalleerd wat weer perfect werkt.
Het roteren van het scherm werkt ook fijn, elke kant wordt ondersteund zodat je geen last hebt van de oplaadkabel. Helaas wordt het niet door elke app ondersteund.

Tot nu toe gaat de accu redelijk lang mee, het opladen daar in tegen duurt vrij lang.

Ik heb inmiddels wel de folio case zonder toetsenboard besteld, zodat hij wel wat netter blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouterrensen
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 16-09 23:29
Duidelijke review. Inmiddels is er op engadget ook een review verschenen, waar ze minder enthousiast waren over de herkenning van handgeschreven tekst. In een eerdere post meldde je dat je een Duitse versie van de tablet ging bestellen. Heb je dat ook gedaan? En zo ja, was het bij de configuratie ook mogelijk om andere talen dan Duits in te stellen, voor zowel android als ook de apps die op het apparaat staan? Ik wil ook wel de 16gb versie bestellen, maar ik voel weinig voor een Duitstalige interface.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beneveerg
ik heb inderdaad de duitse versie besteld bij de tmobile shop. dus niet echt uit duitsland geimporteerd. Bij het installeren kon ik kiezen voor nederlands, wat ik heb gedaan. Tot nu toe heb ik nog niets van het duits gezien. de handgeschreven tekst werkt prima, zelfs met mijn handschrift.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouterrensen
Goed om te horen. Ik heb inmiddels ook een exemplaar besteld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beneveerg
Waar heb je hem besteld, ook bij de T-Mobile? Ik ben benieuwd naar jou ervaringen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouterrensen
Ik heb hem ook bij T-mobile gekocht. Ik verwacht hem over een paar dagen en zal dan posten hoe het bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beneveerg
Ik heb net een lenovo toetsenbord en muis aagesloten en ik kon gewoon typen en de muis bewegen. Daarna ook nog met een IBM en een HP muis getest en ook hiermee kon ik bewegen. Alle aparaten waren bedraad. Ik heb met een draadloze set van logitech geprobeerd, maar dat werkte niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouterrensen
Tablet is inmiddels binnen. Helaas doet de wifi het niet, dus hij zal binnenkort wel terug moeten. Netjes schrijven is op het gladde scherm best lastig, maar de tekstherkenning werkt boven verwachting goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Waar kan je hem nu kopen bij T-mobile? Kan hem nergens vinden...

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouterrensen
Ehm, zei ik T-mobile? :-) Ik bedoelde T-online-shop en ik vermoed dat Beneveerg daar ook is wezen shoppen. Maar ook zij hebben hem op dit moment niet meer op website staan.
De mijne is in elk geval terug naar hun magazijn in Duitsland en ik hoop maar dat ze nog een werkend exemplaar hebben liggen dat ze me toe kunnen sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouterrensen
Inmiddels is er een nieuw tablet terug van T-online. Prima service.
De tablet bevalt goed, maar de notitie-applicatie die wordt meegeleverd is het toch net niet. Handschriftherkenning gaat behoorlijk goed, maar als je mee aan het schrijven bent bij een gesprek zitten er toch te vaak fouten in. In dat geval kun je de real-time herkenning beter uitschakelen en de tekstherkenning achteraf doen. Notities kunnen gedeeld worden via allelei applicaties (email, evernote etc). Helaas verlies je bij het omzetten naar tekst veel van de layout. Inmiddels gebruik ik evernote in combinatie met writepad van phatware als toetsenbord. Is weliswaar Engels, maar voor wat ik doe bevalt dat beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Achtergrond:
Ik ben een zakelijke gebruiker en zeker geen gebruikelijke “tweaker”. Ik was echter heel hard op zoek naar een recentie v e echte zakelijke gebruiker, kon m niet vinden. Daarom post ik mn verhaal hier maar. Misschien heeft iemand er wat aan.

Ik gebruik een tablet zakelijk voor kantoor om naar clienten te gaan, en ik reis over de hele wereld. Met zakelijk moet je denken aan heel veel tekstverwerking, gebruik van spread sheats, maken van notities tijdens besprekingen en het volgen van cursussen in verschillende talen, maken v organogrammen, tabellen, excell.

ERVARING ZAKELIJKE TABLET
1. Snap niet waarom het opladen zo lang duurt, doe ik iets verkeerd of zo, dit is echt niet normaal.
2. Ik had m met docksysteem gekocht echter wilde m ook vervoeren zonder docksysteem, echter dit gaat niet. Als je langer op de uitknop drukt hoort hij uit te gaan. Echter de knop springt meteen aan bij een lichte aanraking in een case die niet bij de Lenovo hoort. Kortom die knop is te gevoelig en je batterij –met eeuwig durende oplader- loopt weer leeg. Hoe moet je dat ding vervoeren zonder die harde case> is bij IPAD geen probleem.
3. Toetsen vh docksysteem zitten aardig dicht op elkaar. Typt dus niet lekker weg. Ik heb daarnaast nog een virtueel toetsenbord gekocht (klein kastje) en dat vind ik relaxter typen dan dat hele docksysteem (ik typ blind).
4. Dat scherm zit vol met vingerafdrukken, je wordt er gek van. Het mag wel gorilla glas zijn, maar het vreet vingerafdrukken. Echt irritant.
5. Zodra je hem aanzet, duurt t lang voordat je kunt beginnen. Eerst dat hele Lenovo embleem. Bij ipad is dat 1 schuif naar rechts en je bent er. Dit vind ik onvergeeflijk van Lenovo.
6. Ik zag nergens een beschrijving hoe je de simcard erin doet (de papieren beschrijving was beperkt) en heb bellend met lenovo de simcard erin gedaan. Dit mislukte totaal en inmiddels heb ik m terugmoeten sturen. Telefonisch met Lenovo iets regelen: forget it. De call center in Amsterdam is een ramp.
7. De docs to go versie op de Lenovo is beter dan de laatste versie die ik had gekocht voor de Ipad, dat is dus wel een verbetering (had nl eerder de duurste versie gekocht). Docs to go, blijft echter een uitgemergelde versie van windows. Windows wordt zakelijk overal gebruikt.
8. De programmas communiceren wel prettig met google en als je eenmaal bezig bent met diverse programma’s dan hoef je niet zoals bij ipad al die vensters te sluiten (ipad 1). Ook blue tooth herkenning werkt hier veel sneller dan bij ipad.
9. Het notitie programma maakt echt te veel fouten. Misschien dat er ooit een update komt, maar hiermee kun je niet snel notities maken bij cursussen. Hij herkent te veel woorden niet.
10. Wifi werkt ietsje beter dan die van de Ipad. Hij pakt sneller t signaal op. Ik heb dit maar 1 dag in een hotel in de Caribbian getest, binnenkort ga ik dit verder testen. Zwakste punt van de Ipad blijft wifi.
11. De foto kwaliteit vind ik op deze tablet goed.
12. Weet je wat ik t meeste mis bij de thinkpad tablet: “vormgevers”. Een vormgever maakt dingen mooi, niet alleen het uiterlijk van de tablet, maar ook de programmas. Hoe kan je bij een vierkant –echt hoekig- beeldscherm kiezen voor een visueel rondje waaruit je aps kunt kiezen. Het uiterlijk maar ook de visualisering van de apps, de hele lay out is allemaal zo lelijk. Deze lijn is echt totaal smakeloos vergeleken bij een Ipad. Vormgeving wat is dat? Als je zo veel uren op een dag moet werken met een apparaat, dan wil je iets dat mooi is, fijn aanvoelt, visueel aantrekkelijk is, beetje snel is ook. Ik maak 10 werkuren per dag, zo niet meer en mijn “tablet to go” moet mooi, lekker aanvoelen. Lenovo voelt cheap aan. Ik mis de geest, de hand, de uitwerking van een vormgever. Nooit maar dan ook nooit gedacht dat ik dat zo belangrijk zou vinden.

Mijn Thinkpad tablet heb ik 4 wkn geleden gekocht, waarvan de laatste 2 weken zit hij bij de reparatie. Volgende week krijg ik m terug en dan ga ik m verder testen. Ik hoop dat mensen hun positieve en neg ervaring willen posten. Ik zeg niet ik de waarheid spreek, ik geef alleen weer hoe ik dit product heb ervaren. Als ik m 2 maanden heb, dan heb ik m beter in mn vingers. (Jammer dan je op de zakelijke tablet van Ipad nog een jaar moet wachten).

Mocht iemand verder zijn in t gebruik van de thinkpad tablet en in Adam wonen. Zou ik t fijn vinden om info uit te wisselen mbt handig gebruik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beneveerg
Er zit sinds kort een onverklaarbare kras op het scherm, niet een oppervlakte kras, maar echt een diepe. Ik heb geen idee hoe die daar is gekomen, niet gevallen, geen voorwerpen erover heen gehaald. Het enige wat is kan bedenken is dat er wat tussen de hoes en het scherm is gekomen.

Zou dit onder garantie vallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caipirinha
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

caipirinha

The boy from brazil

Heb zojuist een lenovo thinkpad tablet aangeschaft om ongeveer dezelfde redenen als gregre.
Ik heb normaal veel handboeken bij me in pdf op de laptop maar dat leest niet fijn in het vliegtuig en
omgevingen waar je de laptop gelijktijdig voor andere dingen gebruikt.
Mijn palm pda is aan vervanging toe en een agenda is ook handig.
ook verdwaal ik wel eens in de stad en dan is een gps met kaart handig.
het notitieboek met pen sprak me ook aan.

tot nu toe:

1 De GPS ontvanger is redelijk gevoelig maar heeft erg lang nodig om satellieten te vinden, gelukkig blijft in de sleep mode de gps gewoon doorwerken dus even aanzetten voor je vertrekt.
Het elektronische kompas werkt uitstekend als je doorhebt dat je het tablet verticaal moet houden, de sensor zit haaks op wat je zou verwachten.
Ik zoek nog een goed navigatieprogramma waar je offline kaarten voor kunt downloaden, google maps is te duur in het buitenland.

2 De agenda moet en zal zich aan een google account verbinden. Niet bepaald zakelijk te noemen (verboden door de werkgever), ik zoek dus nog een goede offline agenda.

3 Filemanager ontbreekt, werkelijk onbegrijpelijk aangezien alles in het bedrijfsleven met windows/linux werkt en je zaken moet kunnen overzetten. Total commander geïnstalleerd en probleem opgelost.

4 Stylus werkt goed, dat geveeg over het scherm ben je na een tijdje flink flauw dus een welkome aanvulling.

5 Nog geen openoffice voor android, hopelijk komt dat snel want documents to go is crap, wijzigingen bijhouden werkt bijvoorbeeld niet en is essentieel voor mij.

6 schrijven met de stylus is wennen, er is een behoorlijke latency op je schrift, textherkenning heb ik uitgezet vanwege teveel fouten.

7 Ik zoek nog een tool om in pdf of doc documenten met de stylus te kunnen schrijven.

Vooralsnog ben ik niet erg enthousiast en vraag me af of ik niet beter een zakelijk netbook zoals een HP mini had kunnen aanschaffen. Het werkt fijner dan een ipad die ik ook heb uitgeprobeerd en waar je helemaal geen kant mee op kan als je een windows user bent maar het blijft tobben zelfs met de meest simpele toepassingen. Waarschijnlijk zal ik moeten wennen dus later meer.

O ja, en en hoe schakel ik die trilmotor uit bij opstarten en afsluiten.

No self-respecting engineer should have to close a game to run a circuit simulation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caipirinha
  • Niet online

caipirinha

The boy from brazil

Beneveerg schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 09:49:
Er zit sinds kort een onverklaarbare kras op het scherm, niet een oppervlakte kras, maar echt een diepe. Ik heb geen idee hoe die daar is gekomen, niet gevallen, geen voorwerpen erover heen gehaald. Het enige wat is kan bedenken is dat er wat tussen de hoes en het scherm is gekomen.

Zou dit onder garantie vallen?
Denk het niet, in de handleiding staat dat je het scherm moet beschermen met een speciale lenovo beschermfolie, die natuurlijk nergens te krijgen is maar wel als argument gebruikt kan worden om dit voor beschadigingen van garantie uit te sluiten.
Die kras kan een slijtplek zijn van een punt waar de hoes het scherm raakt. heb zoiets ook met een pda gehad. Op een bepaald moment wordt de plek zichtbaar maar hij zat er al langer.

No self-respecting engineer should have to close a game to run a circuit simulation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

caipirinha schreef op zondag 08 januari 2012 @ 13:06:
Heb zojuist een lenovo thinkpad tablet aangeschaft om ongeveer dezelfde redenen als gregre.
Ik heb normaal veel handboeken bij me in pdf op de laptop maar dat leest niet fijn in het vliegtuig en
omgevingen waar je de laptop gelijktijdig voor andere dingen gebruikt.
Vooralsnog ben ik niet erg enthousiast en vraag me af of ik niet beter een zakelijk netbook zoals een HP mini had kunnen aanschaffen. Het werkt fijner dan een ipad die ik ook heb uitgeprobeerd en waar je helemaal geen kant mee op kan als je een windows user bent maar het blijft tobben zelfs met de meest simpele toepassingen. Waarschijnlijk zal ik moeten wennen dus later meer.
Met jouw eisen kun je misschien beter aan zoiets als een Lenovo X220 Tablet denken ter vervanging van je huidige laptop. Ik geloof dat HP ook wel vergelijkbare apparaten heeft. Ongeveer de afmetingen en gewicht van een netbook maar ook bruikbaar als Windows tablet, met de performance van een volwaardige laptop. Keerzijde is het prijskaartje plus het feit dat Windows 7 (in mijn ogen) een beetje behelpen is als OS voor een tablet.

Afbeeldingslocatie: http://www.lenovo.com/images/products/professional-grade/thinkpad/x-series/x220t/x220t_hero.jpg
Het alternatief is wachten tot de eerste Windows 8 tablets met een x86-processor uitkomen. Daar kun je dan ook Office en alle andere kantoorsoftware op draaien.
caipirinha schreef op zondag 08 januari 2012 @ 13:27:
Denk het niet, in de handleiding staat dat je het scherm moet beschermen met een speciale lenovo beschermfolie, die natuurlijk nergens te krijgen is maar wel als argument gebruikt kan worden om dit voor beschadigingen van garantie uit te sluiten.
Die kras kan een slijtplek zijn van een punt waar de hoes het scherm raakt. heb zoiets ook met een pda gehad. Op een bepaald moment wordt de plek zichtbaar maar hij zat er al langer.
Krassen vallen bijna nooit onder garantie maar worden als normale slijtage en gebruikerschade gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caipirinha
  • Niet online

caipirinha

The boy from brazil

downtime, bedankt voor je reactie maar ik heb net een nieuwe lenovo laptop aangeschaft, daar zoek ik geen vervanger voor.
Die tabletlaptop heb ik geprobeerd maar dat is veel te lomp en zwaar voor onderweg, veel zwaarder dan een netbook in ieder geval. De accu is ook erg snel leeg t.o.v. een tablet.

Ik heb gehoord dat lenovo ook een volledig windows 8 tablet gaat uitbrengen dus ik ga voorlopig maar even ervaring met deze opdoen en als het gaat bevallen dan misschien een upgrade naar een windows 8 exemplaar.

Met pda's was het in het begin ook niks maar van mijn palm TX heb ik later toch veel plezier gehad dus wie weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caipirinha
  • Niet online

caipirinha

The boy from brazil

Een paar dagen geleden toch maar de folio case met toetsenbord aangeschaft.
Ik moet zeggen dat werkt een stuk prettiger, dat wil zeggen als je de tablet als netbook gebruikt.
Op het scherm schrijven werkt nu een stuk onhandiger.
Aangezien het toetsenbord de usb poort gebruikt leek het me handig de SD kaart als transportmedium te gebruiken van tablet naar pc, jammer maar helaas het klepje kan niet open als de tablet in de case zit.

Verder zit de case vol magneten om hem in laptopstand te houden en hem te sluiten.
Daar gaat de functionaliteit van het elektronisch kompas.

Ook de rear camera wordt geblokkeerd door de case maar aangezien ik geen QR codes ga scannen of fotos ga maken valt daar wel mee te leven.

Inmiddels heb ik ontdekt dat je bij google maps 10 gebieden van 16x16 km kan cachen, das genoeg voor de gebruikelijke stedentrips die ik maak.
Druk langdurig op het scherm tot een plaatsballon verschijnt, tik de plaatsballon aan, kies kaartgebied vooraf cachen en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu 2 volle maanden de lenovo thinkpad. Voor alle duidelijkheid: ik ben net als alle business users gebonden aan Microsoft Office. Ik reis constant naar alle landen. Koop dus ook alle mogelijke exotische simcards, heb standaard mijn simcard cutter bij mij (ding is loodzwaar). En ik probeer te werken op verloren plekken, verloren momenten, gebruik sociale media. Luchthavens zijn bij uitstek deprimerende plekken en een vliegtuigstoel is DE grootste marteling, dus pak je je tablet. Ik weiger een zware laptop, ik blijf bij een grab & go oftewel tablet.

Twee maanden thinkpad tablet geeft mij de volgende ervaringen:
1.Iedere keer als ik aan die power button zit, heb ik t gevoel dat t de laatste keer is ;w . Dit ding gaat het eerdaags begeven. Er moeten er velen zijn die net als ik een gebedje doen, om t nog 10 maanden vol te houden. Ik moet dus geen documenten bewaren op dit apparaat, niks maar dan ook helemaal niks. Alle data wegzetten op n mini usb.
2.Wifi is niet beter dan IPAD, helaas. Een tabletter zit in een wifi cafe of hotel lobby altijd te zoeken naar de server (anders dan de laptop users);
3.Remote desktop 2xclient. Je moet hiermee oppassen, de muis en de optical trackpoint (v toetsenbord) lijken beter en sneller dan t gebruik van je vinger maar je hebt in no time je hele web lay out van outlook vernaggeld. Je kunt dan geen mail meer lezen of openen. Ik ben hier nu heel veel ervaring wijzer door geworden. Pas dus op. Zelfs nu nog, krijg ik mn oude lay out niet helemaal terug, t blijft pielen.
4.De google maps ap van IPAD mis ik enorm. “Maps” welke standaard met de tablet meekomt, is veel omslachtiger: meer clicks. Met ipad maps kon ik supersnel een fitness centrum bij de airport vinden, welk land je ook bent, of een biologische winkel, een kapper. Hoe vind ik dit op de android? Als je 13 uur moet vliegen, wil je dichtbij t vliegveld even rennen, joggen. Vroeger kon ik appeltje eitje een 24fitness bij de airport vinden, dat lukt je niet met maps van lenovo. Ik moet echt een uur googlen. Ook als je je vlucht gemist hebt, wat een hel.
5.Functie spraakgestuurd herkent echt heel weinig, je kan t ook niet wat aanleren of zo. Google maps pakt hij, en dan houdt t ook wel op.
6.Nu t belangrijkste: als je je email accounts hebt ingesteld en je wijzigt je wachtwoord. Probeer dit maar op je thinkpad te resetten: kost je een avond :? . Er gebeurt iets bij instellingen waardoor hij hem niet pakt.
7.Docs to go bij het Android programma en microsoft office communiceren beter met elkaar dan welke ap ook van Apple, maar is toch echt niet optimaal. Je lay out blijft niet gehandhaafd, dit is irritant als je het document in een bepaalde opmaak wilt printen. Hierin wint Lenovo het dus v Apple. Net zoals wel de mogelijkheid v flash (oef dit scheelt een heleboel ergernis). Ik mis die opties van Office bij docs to go en om volwaardig mijn documenten te kunnen maken, blijf je dus gehandicapt hierin. Het is zo jammer dat docs to go niet een echt uitgeklede versie van Office zou kunnen zijn. Je hebt echt niet alles nodig, maar minimale functies hadden op een gebruiksvriendelijke manier erin kunnen zitten.
8.Ik ben zo klaar met mijn scherm, ik gebruik gewoon jif voor de vetvlekken. Dit ding kan ik toch never ooit met goed fatsoen aan iemand verkopen, dus na mij de zondvloed. Thinkpad gaat eerlijk waar max 1 jaar mee.
9. De case die ik heb gekocht leek handig. Ik vind m te zwaar. Typen gaat goed (ik typ blind). Die magnetische flip om m dicht te maken gaat alleen iedere keer over je scherm zitten, je moet m echt mishandelen. Ik gebruik nu kauwgom om m naar achteren te houden. Het erinschuiven in de dock case blijft ook voor de tablet iedere keer een ontmaagding 8)7 . Erin schuiven gaat niet lekker, eruit trekken is ook niet fijn. Je moet echt rukken. Zonder deze case kun je hem dus echt niet vervoeren. Die power button gaat namelijk iedere keer aan en dan zijn je batterijen leeg als je m nodig hebt of op de plaats van bestemming bent gekomen.
10. Als je op t voorblad op lezen drukt kom je terecht bij ZINIO. Ik wil niks met Zinio, hoe kan je dit ding weghalen of is dit onmogelijk? Zijn er alternatieven. Waarom kan ik geen gratis boeken downloaden. Iemand meer ervaring.
11.Facebook: als je dit op je apparaat wilt hebben moet je ook je creditcard gegevens weggeven, wie is er zo gek geweest? Heb je die voorwaarden gelezen: compleet gek.
12.Online magazines. Er zijn genoeg gratis online magazines maar die kun je niet via “lezen” erin stoppen. Dus moet je het ouderwets via een link opslaan. Dit had toch echt beter gekund of zie ik iets over het hoofd.
Mijn apps: docs to go, klik, spraakgestuurd, notes mobile, 2xclient, galerie en galerij, geluidsrecord, google zoeken (waaardeloos), camera, social touch (dat ding is nooit up to date), citrix receiver: iemand bekend hiermee? Goed boekhoudpakket iemand een idee?

Caipirinha: simcard in brasil (timbrasil), Venezuela werkt niet. Altijd (niet trage) wifi opzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caipirinha
  • Niet online

caipirinha

The boy from brazil

HaHa de frustraties van een tablet gebruiker, ik kan er niet aan wennen.

Documenten met formules en tabellen vergeet het maar.
Skype en gotomeeting werken goed en zijn op zich de aanschaf al waard, pushmail en agenda zijn beter dan mijn oude palm zodra je het aan de praat hebt tenminste. De ellende met de passwords voor mail,accounts heb ik ook. De mail widget hangt regelmatig, hoogst irritant.

Ik sla ook niets van waarde permanent op dit ding op maar om documenten voor een meeting snel even te lezen in de trein of vliegtuig is het toch wel een handig apparaat. Ik mis truecrypt dus veel documenten kan ik er bedrijfstechnisch weer niet op zetten.

Dat grote ding met knoppen op de homepage heb ik weggegooid maar je kunt hem met de setting button aanpassen zodat niet zino maar wat anders opstart. Ik heb de meeste meuk in pdf dus openoffice voldoet.

Het soft keyboard verschijnt op allerlei momenten als je er niet op zit te wachten, dit had uitgeschakeld moeten zijn bij verbonden harware keyboard.

Over de levensduur heb ik nog niet echt een mening maar het aan uit schakelaartje voelt niet echt slecht aan. het zit wel op een onmogelijke plek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sow, jij bent flink bezig geweest. _/-\o_

hoe krijg je die irritante taalvoorspeller uit. Word levend gek van dat ding en hij zit niet onder instellingen.
-soft keyboard, geen last van hoor. Bij mijn vorige thinkpad gingen sommige functies een eigen leven leiden, maar deze doet wat dat betreft redelijk normaal.
- e-reader krijg ik niet aan de praat, en ik moet ook dat video bellen nog uitvinden.

Foto functie vind ik niet denderend daarom gebruik ik m als papier scanner (contract). Jammer dat je niet meerdere achter elkaar kunt doen.

Sinds ik een virtueel toetsenbord heb (klein kastje met rode lichtstralen) ben ik minder gefrustreerd, geeft een goede afleiding. Leer er steeds beter mee typen.

Weet je wat ik jammer vind. Er is geen business software voor in de cloud, zodat je vanuit je tablet in de cloud docs kunt aanpassen, dingen meteen kunt verwerken in de boekhouding. Dat zou pas echt tijdwinst zijn. Droom die pas over 20 jaar werkelijkheid wordt. Mijn droom ziet r zo uit: hup ik koop n ticket, en kan de betaling meteen verwerken in de juiste grootboekrekening en natuurlijk bij een papieren ticket maak ik met de foto functie een scan voor de boekhouding. Geldt natuurlijk ook voor kosten van eten en slapen.
Met remote desktop haal ik het juiste document op en kan die als ik r zin in heb bewerken. Of ik kan r een mooi organogram v maken. In de cloud zitten natuurlijk een paar standaard formats en als ik deze aan de client wil laten zien, is t een fluitje van een cent.

Je gaat niet echt lang werken op n tablet, maar je moet r wel snel mee kunnen surfen in google docs, op je netwerk thuis, stick. Daarom wil ik geen laptop maar echt een tablet.

Vandaag brak bij mij echt oorlog uit. Vrijdag was de systeembeheerder langs geweest om de virusscanner de computers te laten scannen. Blijkt vandaag dat sinds maandag geen enkele mail verzonden is. Klanten vergeven je dit niet. Tijd dus om op de thinkpad weer de nodige virusscanners te downloaden. Dit heeft een ipad dus niet. Je kunt niet alles hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caipirinha
  • Niet online

caipirinha

The boy from brazil

Die irritante taalvoorspeller heet flex.T9, ga naar instellingen en kies taal en invoer.
kies het adroid keyboard i.p.v. flex-T9 en de meeste bagger verdwijnt.
Ik werd er ook gek van. Klikken bliepen en piepen kun je daar ook uitschakelen onder invoetmethoden configureren.

Ik zoek nog een manier om een old fashioned sms, dus geen whatsapp en dat soort onzin, te versturen vanaf het tablet, de meeste van mijn contacten en ikzelf ook hebben nog een degelijke no nonsense gsm al dan niet dual sim.

Als virusscanner gebruik ik AVG free, werkt goed en kost weinig resources in tegenstelling tot macafee.

[ Voor 9% gewijzigd door caipirinha op 22-01-2012 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Luister en Huiver,

van de US Lenovo forum zie ik dat je OT1 op je thinkpad moet installeren voor de laatste update. Ze zijn nu bezig met OT2 te formeren. Met OT 1 krijg je een zuiniger en sneller apparaat, met minder bugs:
http://support.lenovo.com...etail.page?DocID=HT062290

weet zeker dat jij die update ook niet hebt. oooh, voel me dom, ik krijg m niet gedownload, wel goede code ingetypt. ik wel even zoeken op dit forum

thnx voor de taalvoorspeller.

sms> dat is n heel goeie, de hele zakelijke wereld gebruikt nog sms, geen whatsapp. Er is nog een andere dienst, maar daar moet je voor betalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

taalvoorspeller zit dus achter de optie "android toetsenbord", je kunt achter deze optie van alles kiezen
thnx

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2012 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caipirinha
  • Niet online

caipirinha

The boy from brazil

Volgens mij heb ik de laatste firmware, ergens kon je dat automatisch checken, geen idee meer waar.
ik zou wel wat meer stabiliteit willen, dat ding start minimaal één een per dag spontaan opnieuw op.
Misschien lost de nieuwe firmware dat wel op OT2, (klinkt als scientology).
Gisteren spontaan wederom geen toegang tot exchange meer, account opnieuw aangemaakt en het werkt weer, dat soort dingen maakt het een werken met dit ding lastig.
Wat wel bevalt is het scherm, nog niet eerder zo'n helder schermpje gehad, als e reader is het een groot succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caipirinha
  • Niet online

caipirinha

The boy from brazil

Voor wie het nog niet wist, er is root voor de thinkpad tablet.

http://vulnfactory.org/bl...ting-the-thinkpad-tablet/

Vergeet niet Dan een kleine donatie te sturen als je de root mod daadwerkelijk uitvoert.
Zie hier een topic over de bounty voor root access http://www.thinkpadtablet...-the-thinkpad-tablet/120/
Ik heb het nog niet getest maar ben er van overtuig dat het werkt zeker omdat Lenovo me op een update
wilde trakteren daags na de publicatie. Die heb ik natuurlijk niet geïnstalleerd hehe :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

caipirinha, mijn tablet is zo oneindig instabiel, ik durf echt totaal geen nwe updates te installeren.

ene update creert weer 3 andere kopzorgen. ik lees het US forum over de tablet. dat is net buskruid.

Mijn conclusie is dat er eigenlijk nog GEEN zakelijke tablet op de markt is. Ik word continue -ongeacht welk programma- eruit gegooid (iedere keer simcode intoetsen). touchscreen heb ik echt alles mee geprobeerd maar zoals hij in t begin werkte doet ie t niet meer. Hij is echt langzaam geworden, ik heb niks gedownload.

Sociale media
Op een of andere manier pakt hij bep. sociale media niet goed: Linkedin> schermoverzicht. Weet niet hoe je dat moet wijzigen. Terwijl ik daar met IPAD geen problemen heb. Ben wel blij dat ik Flash heb, dat vind ik een groot voordeel. Bij vimeo krijg ik vaak de vermelding: je kunt hem niet afspelen op deze device.

Mijn stylus pen doet t goed. Met remote desktop (client2x) red je t niet met die cursor en toetsenbord. Mijn tablet is nu 4 maanden oud, maar als ik zie hoe hij opstart, geef ik m niet een jaar. Ik wacht nog een maand en dan ga ik toch kijken wat ik met de IPAD 3 kan doen. Is ook geen zakelijke tablet, maar wel stabiel. Geen idee of die windows 8 zal ondersteunen.

Vroeger nam ik m IPAD altijd mee naar kantoor, dat ding kon niet stuk, heb m laten vallen op straat, en van mijn fiets. Echt verschrikkelijk gewoon. De Thinkpad Tablet is zo onstabiel, ik durf m bijna niet te vervoeren voor dagelijks werk. Zal m wel meenemen als ik ga reizen> en dan netjes in zijn case + heel voorzichtig.

Zodra t mogelijk is ga ik in de Apple store spelen met de 3. Ik mis een goed draagbare tablet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caipirinha
  • Niet online

caipirinha

The boy from brazil

Min of meer dezelfde conclusie hier, instabiele brol. Ja een Ipad, wat moet ik daar mee, geen ms ondersteuning, geen usb. De tablet is een ideale e-reader en notitieblok maar zakelijk heb ik het ding al lang aan de kant geschoven, Terug naar de palm T5 voor de agenda en verder de laptop, die werken tenmiste.

Pagina: 1