Ik heb nu 2 volle maanden de lenovo thinkpad. Voor alle duidelijkheid: ik ben net als alle business users gebonden aan Microsoft Office. Ik reis constant naar alle landen. Koop dus ook alle mogelijke exotische simcards, heb standaard mijn simcard cutter bij mij (ding is loodzwaar). En ik probeer te werken op verloren plekken, verloren momenten, gebruik sociale media. Luchthavens zijn bij uitstek deprimerende plekken en een vliegtuigstoel is DE grootste marteling, dus pak je je tablet. Ik weiger een zware laptop, ik blijf bij een grab & go oftewel tablet.
Twee maanden thinkpad tablet geeft mij de volgende ervaringen:
1.Iedere keer als ik aan die power button zit, heb ik t gevoel dat t de laatste keer is

. Dit ding gaat het eerdaags begeven. Er moeten er velen zijn die net als ik een gebedje doen, om t nog 10 maanden vol te houden. Ik moet dus geen documenten bewaren op dit apparaat, niks maar dan ook helemaal niks. Alle data wegzetten op n mini usb.
2.Wifi is niet beter dan IPAD, helaas. Een tabletter zit in een wifi cafe of hotel lobby altijd te zoeken naar de server (anders dan de laptop users);
3.Remote desktop 2xclient. Je moet hiermee oppassen, de muis en de optical trackpoint (v toetsenbord) lijken beter en sneller dan t gebruik van je vinger maar je hebt in no time je hele web lay out van outlook vernaggeld. Je kunt dan geen mail meer lezen of openen. Ik ben hier nu heel veel ervaring wijzer door geworden. Pas dus op. Zelfs nu nog, krijg ik mn oude lay out niet helemaal terug, t blijft pielen.
4.De google maps ap van IPAD mis ik enorm. “Maps” welke standaard met de tablet meekomt, is veel omslachtiger: meer clicks. Met ipad maps kon ik supersnel een fitness centrum bij de airport vinden, welk land je ook bent, of een biologische winkel, een kapper. Hoe vind ik dit op de android? Als je 13 uur moet vliegen, wil je dichtbij t vliegveld even rennen, joggen. Vroeger kon ik appeltje eitje een 24fitness bij de airport vinden, dat lukt je niet met maps van lenovo. Ik moet echt een uur googlen. Ook als je je vlucht gemist hebt, wat een hel.
5.Functie spraakgestuurd herkent echt heel weinig, je kan t ook niet wat aanleren of zo. Google maps pakt hij, en dan houdt t ook wel op.
6.Nu t belangrijkste: als je je email accounts hebt ingesteld en je wijzigt je wachtwoord. Probeer dit maar op je thinkpad te resetten: kost je een avond

. Er gebeurt iets bij instellingen waardoor hij hem niet pakt.
7.Docs to go bij het Android programma en microsoft office communiceren beter met elkaar dan welke ap ook van Apple, maar is toch echt niet optimaal. Je lay out blijft niet gehandhaafd, dit is irritant als je het document in een bepaalde opmaak wilt printen. Hierin wint Lenovo het dus v Apple. Net zoals wel de mogelijkheid v flash (oef dit scheelt een heleboel ergernis). Ik mis die opties van Office bij docs to go en om volwaardig mijn documenten te kunnen maken, blijf je dus gehandicapt hierin. Het is zo jammer dat docs to go niet een echt uitgeklede versie van Office zou kunnen zijn. Je hebt echt niet alles nodig, maar minimale functies hadden op een gebruiksvriendelijke manier erin kunnen zitten.
8.Ik ben zo klaar met mijn scherm, ik gebruik gewoon jif voor de vetvlekken. Dit ding kan ik toch never ooit met goed fatsoen aan iemand verkopen, dus na mij de zondvloed. Thinkpad gaat eerlijk waar max 1 jaar mee.
9. De case die ik heb gekocht leek handig. Ik vind m te zwaar. Typen gaat goed (ik typ blind). Die magnetische flip om m dicht te maken gaat alleen iedere keer over je scherm zitten, je moet m echt mishandelen. Ik gebruik nu kauwgom om m naar achteren te houden. Het erinschuiven in de dock case blijft ook voor de tablet iedere keer een ontmaagding

. Erin schuiven gaat niet lekker, eruit trekken is ook niet fijn. Je moet echt rukken. Zonder deze case kun je hem dus echt niet vervoeren. Die power button gaat namelijk iedere keer aan en dan zijn je batterijen leeg als je m nodig hebt of op de plaats van bestemming bent gekomen.
10. Als je op t voorblad op lezen drukt kom je terecht bij ZINIO. Ik wil niks met Zinio, hoe kan je dit ding weghalen of is dit onmogelijk? Zijn er alternatieven. Waarom kan ik geen gratis boeken downloaden. Iemand meer ervaring.
11.Facebook: als je dit op je apparaat wilt hebben moet je ook je creditcard gegevens weggeven, wie is er zo gek geweest? Heb je die voorwaarden gelezen: compleet gek.
12.Online magazines. Er zijn genoeg gratis online magazines maar die kun je niet via “lezen” erin stoppen. Dus moet je het ouderwets via een link opslaan. Dit had toch echt beter gekund of zie ik iets over het hoofd.
Mijn apps: docs to go, klik, spraakgestuurd, notes mobile, 2xclient, galerie en galerij, geluidsrecord, google zoeken (waaardeloos), camera, social touch (dat ding is nooit up to date), citrix receiver: iemand bekend hiermee? Goed
boekhoudpakket iemand een idee?
Caipirinha: simcard in brasil (timbrasil), Venezuela werkt niet. Altijd (niet trage) wifi opzoeken.