• UnitedJunk
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 25-03 19:34
Beste,

Een paar dagen geleden moest ik in noodweer naar huis fietsen. 6km in keiharde regen..
Mijn mobiel (iPhone 3GS) zat in mijn broekzak.

Thuisgekomen, keek ik direct of mijn telefoon het nog deed. Gelukkig deed die het nog. Na een half uurtje de telefoon niet hebben gebruikt pakte ik hem weer. Tot grote verbazing zag ik dat de backlight* het niet meer deed. Heb de telefoon daarna opnieuw opgestart maar zonder resultaat.
De rijst truc werkte zoals verwacht ook niet.

Nu heb ik mijn mobiel gekocht via iemand anders. Hij kreeg de telefoon nieuw van Telfort (abbo).
Aangezien hij geen iPhone wou heb ik hem over gekocht. Helemaal nieuw in doos etc.
De telefoon is van April 2011. Papier van Telfort heb ik.

Wat moet ik nu doen? Moet ik bij Telfort zijn of moet ik bij Apple zijn.
Apple geeft 1 jaar garantie en Telfort ook dacht ik. Maar bij beiden valt het beeldscherm niet onder garantie.

Ook valt op internet te lezen dat een kapotte backlight vaak komt door waterschade. Waterschade valt ook niet onder de garantie.

*backlight = backlight zorgt ervoor dat je beeldscherm verlicht wordt. Zonder backlight zie je (bijna) niets.

Bedankt,
Bjorn

CardMapr.nl ✈ Vind American Express creditcard locaties, en spaar voor (gratis) vluchten!

• UnitedJunk
Niemand?

CardMapr.nl ✈ Vind American Express creditcard locaties, en spaar voor (gratis) vluchten!

• MrWouter
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14-08-2022
Je kunt nog proberen om hem helemaal uit te zetten en hem in een bak rijst doen want rijst absorbeert vocht. Had je eigenlijk al gelijk moeten doen want nu is er waarschijnlijk al kortsluiting onstaan bij het backlight. Maar toch zou ik het nog proberen. En op een warme plek in een bak rijst

Edit: Rijst had je al geprobeerd maar hij moet er zeker bijna wel een week inliggen dacht ik.

[Voor 14% gewijzigd door MrWouter op 08-08-2011 20:05]

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-03 19:08
Ik weet niet wat het bij Apple of Telfort zou kosten, maar op ebay heb je voor iets tussen de 15 en 20 euro een nieuwe LCD met de juiste tools. Het LCD vervangen is niet echt lastig bij de 3Gs, zie de youtube filmpjes.

• UnitedJunk
-DG- schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 20:06:
Ik weet niet wat het bij Apple of Telfort zou kosten, maar op ebay heb je voor iets tussen de 15 en 20 euro een nieuwe LCD met de juiste tools. Het LCD vervangen is niet echt lastig bij de 3Gs, zie de youtube filmpjes.
Met dat idee kwam ik ook al, maar ik las op internet dat de backlight niks met de lcd te maken had. Het is een ander onderdeel. Dus een nieuw lcd erop zetten heeft geen nut.

Las ik ergens hoor, iemand die dit kan bevestigen?

• -DG-
Met zo'n 'replacement LCD' vervang je gewoon de hele unit die met 1 kabeltje vast zit aan het moederbord (behalve de touchscreen, die zit er nog als losse laag overheen). Daar zit dus gewoon de backlight bij in lijkt me, want ik heb zelf in ieder geval geen backlight oid. aangesloten toen ik de mijne heb vervangen. :P
Tenzij de aansturing op het moederbord kapot is, maar dat zal denk ik minder snel het geval zijn.

• UnitedJunk
Dat dacht ik ook al. Maar ik las ook ergens dat het iets op de printplaat kon zijn. Dus ik weet het niet.
Hoop dat meerdere mensen mij kunnen vertellen dat een nieuwe lcd de oplossing is.

• UnitedJunk
Ben vandaag even naar een elektronica winkel geweest. Aangezien hun er €215 voor vragen (LCD Vervangen) kijk ik toch nog even verder. Hun konden met ook niet met zekerheid zeggen of het aan de prietpraat lag of aan de lcd

• -DG-
€15,- Aan onderdelen, 20 minuutjes werk á €200,- , dus €600,-/uur, daar wil ik ook wel werken. :P

En nog een filmpje, ook al gaat deze meer om het touchscreen, maar 90% is hetzelfde voor de LCD. De rest moet je maar uit een ander filmpje halen, want je moet nog even het aluminium frame achter het lcd los halen en op de nieuwe plakken.

O+ O+

• UnitedJunk
Vond het ook al enorm duur.

Maar je weet zeker dat een nieuw LCD het backlight probleem oplost? Dat ik straks niet voor niets een nieuwe heb gekocht.

Bedankt voor je hulp :)

• -DG-
Nee dat weet ik niet zeker, want het kan dus ook het moederbord zijn, maar die kans lijkt me minder groot als de rest nog gewoon 100% werkt. Dit is in ieder geval de goedkoopste manier om er achter te komen.

Een origineel scherm van Apple zal trouwens vast iets meer kosten, maar ik kan het onderscheid niet maken in het onderdeel en in de beeldkwaliteit, dus dat zit wel prima. Je garantie vervalt natuurlijk als je hem zelf open maakt, maar ik weet niet of je dat nog hebt?

• UnitedJunk
Klopt de rest werkt nog 100%. Enigste is de backlight.

Ik moet dus even op Ebay zoeken naar een nieuw scherm?
Heb je toevallig een link? Dat ik de goed heb ;)

• -DG-
Niks moet, alles mag je zelf bepalen, maar ik heb in ieder geval deze in m'n 3Gs zitten. ;)

Ik weet trouwens niet helemaal zeker of die schroevendraaier goed werkt, want ik had 2 setjes waar zo'n ding bij zat (had ook nog een ander onderdeel nodig) met een schroevendraaier, maar 1 daarvan werkte niet lekker op de 3Gs.

• UnitedJunk
Op het filmpje te zien lijkt het of het niks voorstelt. Easy! :)

Dan denk ik dat ik maar gewoon dat ga proberen en dan gewoon hopen dat het werkt.
Wil je alvast super bedanken voor je snelle hulp!

Misschien meer mensen die ook een kapotte backlight hebben gehad?

• -DG-
Wel oppassen met de 3 kabeltjes die je los moet halen, vooral de 3e is redelijk fragiel. Goed met de meegeleverde tool het plastic bruggetje omhoog halen, en hem dan pas eruit duwen.

• UnitedJunk
Bedankt voor de tip. Ga ik dus extra goed op letten.
Vandaag bestel ik even zo'n setje, en maar hopen dat dat de oplossing is.

Jullie horen het wel ;)

• -DG-
Trouwens, dit filmpje is precies wat je moet doen, met goede commentaar waar je op moet letten e.d.

Het lijkt er alleen op dat hij het zelfs doet terwijl de telefoon nog op standby staat, persoonlijk zou ik hem wel echt uit zetten en voor de ribbonkabeltjes zou ik die plastic tool gebruiken in plaats van een schroevendraaier.

• UnitedJunk
Lijkt me niet heel moeilijk. Als je maar gewoon voorzichtig te werk gaat.
Bedankt!

• nixjuh
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-03 14:20
Het is inderdaad wel te doen, maar het feit dat je door de regen gefietst bent en het daarna ineens aan de hand was is natuurlijk nooit goed. Ik zou het toestel eerst open maken en zien of er vocht in zit of niet.

Wil ik eventueel ook wel voor je doen als je wil, heb je een DM gestuurd.

Eigenaar van:https://www.feestlijstjes.nl | https://www.vakantie-check.nl | http://www.dereuverwebbeheer.nl/ | https://5top.nl

• UnitedJunk
Vandaag een nieuwe LCD erop gezet. Dit was de oplossing.
Alles werkt weer! En dat voor maar 15 euro.

Super bedankt voor jullie hulp, en vooral -DG-

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee