Ik wil binnenkort een speakersetje kopen voor mn SB Live. Zijn die 4 point surround setjes van Creative iets? of is het absoluut niet de moeite waard om die dingen te kopen? Ik wil ze gaan gebruiken voor DVD en MP3. Het is voor mij belangrijk dat ze niet snel vervormen bij een hoog volume.
Ik heb een Creative FPS1000 setje. Best goed hoor, al zou ik achteraf toch liever een 2e hands versterker met een stel goedkope boxen hebben gekocht. Dat laatste zou ik jou dan ook aanraden, stuk beter (vooral lage bassen en hoge tonen).
Ik heb een Kenwood versterker bij Cash Convertors gekocht voor 75 pieken en zelf boxen gebouwd. 350 pieken voor de boxen, visaton 13 cm, 11 liter bassreflex, keihard tot 40 Hz, Project I.G.I. dreunt lekker door.....
Heeft Cash Convertors een website ?Op maandag 19 maart 2001 23:31 schreef Wekkel het volgende:
Ik heb een Kenwood versterker bij Cash Convertors gekocht voor 75 pieken en zelf boxen gebouwd. 350 pieken voor de boxen, visaton 13 cm, 11 liter bassreflex, keihard tot 40 Hz, Project I.G.I. dreunt lekker door.....
Verwijderd
als je SB Live! 5.1 hebt zo ik voor de 5.1 boxjes van Creative gaan.
Zit echt super geluid in, die 4 point surround klinken ook wel goed trouwens
Zit echt super geluid in, die 4 point surround klinken ook wel goed trouwens
Ik zou geen comp speakers kopen. Ik ben op dit moment bezig met een review, en de muziek preformance was echt schrikken zo slecht. Voor Dolby digital is het nog wel aardig, maar ook dan heb ik liever een goede stereo set (maar dat zal verschillen per persoon).
Jag
Jag
Verwijderd
Het valt mij op dat er erg veel mensen zijn die nog op kamers wonen of twee of meer dure stereosets hebben.
Ik woon zelf in een 4-kamerappartement en heb een huiskamer met daarin oa. een stereotoren en tv. Hier ga ik echt geen computer neerzetten. Aparte kamer dus.
Aan de andere kant ga ik ook geen aparte stereo bij mijn pc neerzetten, daar hebben ze namelijk de computerspeakers voor uitgevonden.
Natuurlijk is het zo dat als je een beetje audiofiel bent, je muziek door een goede versterker en een goed stel speakers wilt horen, maar ja, dan moet je volgens mij NIET achter je pc gaan zitten... tenzij je dus alles in een kamer hebt of BAKKEN met geld hebt (om over de ruimte maar te zwijgen).
Ik vind het echt vet overdreven om een goede extra versterker + speakers naast je pc te zetten om vervolgens je mp3tjes te kunnen afspelen... maar goed da's mijn mening.
Dus : koop een leuk setje pc-speakers en geniet van de kwaliteit die deze bieden, en die is voor de meeste mensen echt niet zo slecht als Jag beweert.
Ik woon zelf in een 4-kamerappartement en heb een huiskamer met daarin oa. een stereotoren en tv. Hier ga ik echt geen computer neerzetten. Aparte kamer dus.
Aan de andere kant ga ik ook geen aparte stereo bij mijn pc neerzetten, daar hebben ze namelijk de computerspeakers voor uitgevonden.
Natuurlijk is het zo dat als je een beetje audiofiel bent, je muziek door een goede versterker en een goed stel speakers wilt horen, maar ja, dan moet je volgens mij NIET achter je pc gaan zitten... tenzij je dus alles in een kamer hebt of BAKKEN met geld hebt (om over de ruimte maar te zwijgen).
Ik vind het echt vet overdreven om een goede extra versterker + speakers naast je pc te zetten om vervolgens je mp3tjes te kunnen afspelen... maar goed da's mijn mening.
Dus : koop een leuk setje pc-speakers en geniet van de kwaliteit die deze bieden, en die is voor de meeste mensen echt niet zo slecht als Jag beweert.
Ja, want als je achter een pc zit moet je pc speakers gebruiken. Daar zijn ze namelijk voor gemaakt, en dus zijn ze goed. En het is onzin om speciaal voor achter de pc een aparte stereo te kopen. Ok, na dit rijtje slechte redeneringen, even de situatie:
Je hebt een bedrag te besteden. Van dat bedrag kan je of pc speakers kopen, of een losse versterker plus twee speakers. De stereo set klinkt het beste. Dus waarom zou je dan in godsnaam dat dan niet kopen:?
Jag
Je hebt een bedrag te besteden. Van dat bedrag kan je of pc speakers kopen, of een losse versterker plus twee speakers. De stereo set klinkt het beste. Dus waarom zou je dan in godsnaam dat dan niet kopen:?
En dat zeg je waarschijnlijk op basis van de Midiland S4-7100 speakers die je zelf hebt. Ik heb nu toevallig die dingen ivm de review ook thuis staan. Ik zou die dingen voor een goud bij mijn pc hebben willen staan (deze speakers vond ik voor muziek nog het beste van alle setjes uit de review).Dus : koop een leuk setje pc-speakers en geniet van de kwaliteit die deze bieden, en die is voor de meeste mensen echt niet zo slecht als Jag beweert.
Jag
Verwijderd
Jag, jij moet niet vergeten dat je kennelijk geboren bent met gouden oortjes... en dat zijn wij usertjes nou eenmaal niet allemaal.
Als ik vele users hier mag geloven, ben ik doof. Die hebben het over allemaal verschillen tussen kabels, en over de invloed van een splitter. Dat zijn dingen waar ik nou geen aandacht aan wil geven, omdat ik geen verschil hoor. Maar comp speakers zijn heel wat anders. Denken dat comp speakers goed geluid geven, is vergelijkbaar met leven in The Matrix: je realiseert je pas wat je mist als je eruit bent.
Jag
Jag
Ik moet het met Jag eens zijn. Ik heb Labtec speakersets gehoord en ook Creative, o.a. de DTT3500.
DTT3500 is leuk, maar voor ruim 800 piek haal je 2 mooie 2x 40W RMS versterker met 4 redelijke speakers en dat klinkt een stuk beter.
Het argument dat het veel ruimte kost, daar ben ik het natuurlijk WEL mee eens. Je moet plek hebben voor 4 luidsprekers en een computerspeakerset is wat dat betreft makkelijker.
Zelf heb ik mijn oude versterker aan de computer gehangen en 2 meuk speakers gekocht. Hoge tonen zijn niet bijzonder goed, maar goed genoeg om mee te gamen. MP3 klinkt vaak toch minder dan CD en als ik muziek wil luisteren doe ik dat wel in mijn woonkamer.
DTT3500 is leuk, maar voor ruim 800 piek haal je 2 mooie 2x 40W RMS versterker met 4 redelijke speakers en dat klinkt een stuk beter.
Het argument dat het veel ruimte kost, daar ben ik het natuurlijk WEL mee eens. Je moet plek hebben voor 4 luidsprekers en een computerspeakerset is wat dat betreft makkelijker.
Zelf heb ik mijn oude versterker aan de computer gehangen en 2 meuk speakers gekocht. Hoge tonen zijn niet bijzonder goed, maar goed genoeg om mee te gamen. MP3 klinkt vaak toch minder dan CD en als ik muziek wil luisteren doe ik dat wel in mijn woonkamer.
In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof
Verwijderd
ik heb ook z'n 4poins surround setje van creative die hebben in spellen echt een goed geluid maar voor mp3tjes vallen ze zwaar tegen
Oke mensen, ik heb gelukkig al een versterker met goede boxen. Ik begrijp dat de 4point systeempjes van creative niet zo goed zijn voor mp3tjes. Zijn er eigenlijk wel goede pc-speakers die daar geschikt voor zijn? Ik wil toch graag een paar speakers bij mn PC.
Pagina: 1