Router reageert niet op aanvragen aan eigen adres

Pagina: 1
Acties:

• ktf
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11:49
Goedemiddag,

Ik ben nu bij een goede vriend van me die al tijden problemen heeft met zijn internet. Ik heb even gekeken, en het probleem is raar: de draadloze router reageert nogal eens niet. Dat wil zeggen: hij route wel, maar als hij op zijn eigen IP wordt aangesproken via een DNS, ARP of HTTP-aanvraag reageert hij vaak niet.

Zo heb ik met wireshark eens naar het verkeer gekeken, en als ik naar een doorsnee website gaat zie ik vaak een stuk of tien ARP-request voor het routeradres langskomen (Who has 192.168.0.1? Tell 192.168.0.5) of onbeantwoorde HTTP-aanvragen voor het router-instelscherm. Dus, alleen HTTP-aanvragen richting 192.168.0.1 worden niet beantwoord.

Dit lijkt niet op hardwarematig falen, maar wat is het dan wel? De firmware is niet te upgraden (er staat niets op de website van Sitecom voor dit model) het gaat om een Sitecom WLR-2000 v2 001 (a.k.a. 300N X2)

Weet iemand wat ik hieraan kan doen?

• marigo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21-12-2025
't klinkt alsof het MAC adres van de router 2x bestaat op het LAN.

Kun je dit eens checken?

• ktf
Nee, geen dubbele gevonden (behalve dat de router naar het modem toe hetzelfde heeft als naar LAN toe), maar dat zou ook niet verklaren waarom het via de kabel wel en draadloos niet werkt, want dat is gewoon hetzelfde subnet.

edit: oh, nu zie ik dat ik dat vergeten was te vertellen :|

[ Voor 12% gewijzigd door ktf op 07-08-2011 14:27 ]

• marigo
Ok. Sorry ik kon niet opmaken uit jouw tekst dat het bedraad wel goed werkt.Misschien kun je het wireless gedeelte opnieuw configureren en testen of dit enig resultaat oplevert.

Dus even een andere SSID, kanaal (niet hetzelfde als de buren), proberen met en zonder encryptie, wireless drivers van de client updaten, etc.

Kun je hier iets mee?

• ktf
Nee, dat was ik dus vergeten te zeggen. Ik heb een fabrieksinstellingen-reset gedaan, zonder resultaat, ik ga nu inderdaad stapsgewijs dingen uitschakelen

• marigo
Ok, succes! Laat nog even weten of het gelukt is of niet.

• ktf
Nu ben ik nog helemaal vergeten te vertellen wat de (bizarre!) oplossing was! Niets bleek namelijk te helpen, maar als ik de 802.11n-modus van de router uitschakelde (dus van b+g+n naar b+g), oftewel de belangrijkste 'feature' van deze router uitschakelde was het probleem als sneeuw voor de zon verdwenen...
Pagina: 1