• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:28
Met veel googlen en zoeken in dit forum kwam ik helaas niet tot een duidelijk antwoord.

Ik vroeg mij af wat er gebeurd als:
- Een HDMI bron(dvd speler) versie 1.3.
- Twee monitoren, aangesloten met splitter.
- Eerste monitor is 1.3 compatible.
- Tweede monitor is 1.1 compatible.

Wat gebeurt er? Zal de HDMI bron dit ontdekken en vervolgens het hele systeem op 1.1 laten draaien(ivm. backwards compatibility), wordt de tweede monitor genegeerd, of pikt de tweede monitor er maar een deel van het signaal uit?

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

• BastiaanCM
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 08:49
Want, er is een duidelijk zichtbaar verschil tussen 1.1 en 1.3 ?
Met een simpele dvd speler als bron maakt dat echt geen hol uit.

Ben benieuwd hoe zo`n splitter moet werken want werkt da wel met hdmi

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:28
Het gaat mij om de compabiliteit en wat er precies gebeurd. Dit ivm. het grotere aantal features dat 1.3 heeft.

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Verwijderd

Hier kan je de verschillen vinden/lezen: Wikipedia: High-Definition Multimedia Interface
belangrijker wordt of het signaal al dan niet HDCP, ofwel Wikipedia: High-bandwidth Digital Content Protection bevat. Digitale copieer beschermming. Indien het HDMI signaal HDCP beveiligd is krijg je met een gewone HDMI meestal geen beeld op beide monitoren. HDCP praat met bron (speler) en doel (scherm) en merkt of dit toestel toegelaten is en of er meer dan één aanhangt. 2 monitors: HDMI poort speler heeft geen signaal vrijgave. Heel beknopte omschrijving.