Wie heeft de slechtst opvoerbare Athlon 500?

Pagina: 1
Acties:
  • 134 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• budi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:07
Ik heb lang moeten wachten totdat ik eindelijk mijn Athlon 500 kon opvoeren. Ik heb en Goldfinger device besteld, maar deze was al snel stuk. Ik had de twijfelachtige eer om als eerste er ééntje terug te brengen die stuk was.
Nu heb ik eindelijk zaterdag zo'n felbegeerde GFD, maar helaas wat blijkt: mijn processor is zeer duivels: hij gaat niet op een redelijke manier verder dan 666 mhz (fsb 111). Op deze snelheid draait hij al op 1.75 volt. Ik kan hem wel op 700 krijgen, maar alleen op een voltage van 1.85 volt en dat vind ik een beetje aan de hoge kant.
Aan de cache kan het bijna niet liggen, want als ik met het programmaatje van H-Oda de cache op 2/5 zet en met softFSB een paar megahertz hoger probeer te komen dan de 100 mhz FSB dan loopt hij meteen al vast :(.

Zijn er nog tweakers hier die durven toegeven dat ze nóg meer pech hebben dan ik??? ;)

Of heeft iemand nog tips voor me?
Ik heb een Heavy Metal High Performance FAQ2ALPHA koeler op mijn opengebroken Athlon bevestigd. Ik weet ook zeker dat hij goed is bevestigd en de temperatuur wordt met een dichte kast niet veel hoger dan 35 graden bij een kamertemperatuur van 20 graden.

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

• Mark_V
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 06-06-2022
Ik heb een Athlon 550@550, ik heb hem dan ook niet overgeklokt :)

Als ik jou was zou ik die Athlon 2dehands aan een kennis verkopen (350 bijvoorbeeld, is echt een spotpijs) die een nieuw systeem wil. Dan koop je zelf een nieuwe Athlon voor 525 die je wel vet kan opklokken....

Wat voor core heb je trouwens?

Verwijderd

Mijn Athlon 500 wil ook niet hoger dan 700 Mhz helaas :(

ik heb dan nog niet de fsb aangepast :)

maar hij geeft een heleboel proc exceptions bij 750 :(

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 06-09 15:27
Mijn k7-500 wil ook maar tot 750mhz.
Hoger niet volgens mij..

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14:31
Ik geloof dat femme zelf ook een klote overklokbare athlon had

.

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Same here ben ik bang, ik krijg mijn WATERGEKOELDE 500 niet eens boven de 650, en zelfs 650 is twijfelachtig.

Ik heb water pa sinds gisteren lopen en ik moet nog wat dingen aanpassen maar ik heb er een hard hoofd n :(

F.

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

• budi
In de handleiding van mijn overklokdinges staat dat je 1.8 en 1.9 volt toch wel het maximale is wat je kan gebruiken, omdat er anders een grote kans is op spontante explosies van je processor.
Maar de temperatuur komt eigenlijk nooit ver boven de 35 graden met een dichte kast.

Als je een K6-2 400 (2.2 volt versie) opvoert naar 504 mhz op 2.9 volt, gaat dat ook gewoon goed. Zou dat met een Athlon ook kunnen? Mijn processor kàn wel op 700 mhz draaien maar alleen op een voltage van iets van 1.85 volt en dat vind ik wel wat hoog.

Op hoeveel volt hebben jullie hem draaien?

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

• budi
Oh ja:
hoe kan ik ookalweer zien wat voor een core ik heb? Is dat uit de code af te lezen die op de zijkant van de cartridge staat?
Ik dacht van wel en dat je alleen de cache snelheid er niet uit af kan leiden, maar ik weet het niet zeker meer.

Maar uit de overklokpoging kan ik wel concluderen dat het een 650 of lagere core is. Volgens mij bestaat er geen lagere core dan 650 of is dat niet zo?

• budi
Ik heb mijn Athlon nu op 700 gekregen door het voltage op 1.9 te zetten. Zou dit te hoog zijn denken jullie? De temperatuur ligt op of rond de 39 graden.

(hij hoeft niet zo idioot lang mee te kunnen gaan :))

Verwijderd

Nou, de core staat dus niet op de zijkant van de case. Je moet op de processor zelf kijken. Hoe dat er daar uit ziet zou ik echt niet weten.

• Muyz
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-09 21:22
Nou, dat ziet er ongeveer zo uit:

Afbeeldingslocatie: http://mist.co.uk/k7core/media/amdserialno.gif

Uitleg vind je verder hier: http://mist.co.uk/k7core/Sn.html

Grtz, Muyz

• Andy
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15-07 18:17

Andy

rm -r

ik heb een 500 die niet meer als 662 wil doen en een 550 die niet meer als 725 doet

maarre, ben tevreden hoor

Young child with dreams, dream every dream on your own. When children play, seems like you end up alone. Papa says he'd love to be with you, If he had the time. So you turn on the only friend you can find, there in your mind.. (Neil Diamond -Shilo-)

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Na een paar kleine aanpassingen en luttele keren w98 opnieuw installeren heb ik hem nu (hoop ik) stabiel op 650, 1,65V.

Hier laat ik hem nu een weekje op staan en ga dan voor de 700Mhz.

Ik wordt wel ziek van windows, 1 op de 3 keer dat het voltage te laag is of de warmte te hoog, zodat hij hangt, is mijn registry (en meer) zwaar f***ed up zodat ik opnieuw w98 kan gaan installeren.

F.

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

• budi
Misschien is het een goede tip om Ghost te gebruiken. Dan hoef je niet zo lang te wachten als je windows opnieuw moet installeren.

Verwijderd

Ik heb mijn 500 op 750 draaien, met de cache op 1/2 (375 Mhz) dus sneller als de standaard 750. :)

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Ghost is idd errug handig, mijn probleem is dat ik er pas aan denk wanneer windows overleden is. :)

Ik zou het eigenlijk nu ff moeten doen maar heb er geen tijd voor, dus.... ik ga het waarschijnlijk weer niet doen. :( (I'm a lazy-ass bastard, I know)

F.

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Okay dan, ik neem mijn woorden terug (een beetje) hij loopt nu op stabiel op 700Mhz en 1.8V.

Ik begin weer hoop te krijgen dat het kreng op 750 of (if there is a God) 800Mhz wil lopen.

In mijn kamer is het nu 22,3°, het water in de bak is nu 26,6°.

F.

• budi
Ah jummie waterkoeling! :)

Heb je die zelf inelkaar gezet? Ik ben namelijk niet zo handig en ik zit dus te denken aan zo'n kant-en-klaar diepvries waterkoeling van Herman. Heeft iemand al ervaring met die dingen?

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Budi,

Ik heb het waterblok bij Herman gekocht (where else?) de rest heb ik her en der bij elkaar gezocht.

In mijn kamer is het nu 20°, het water in het reservoir is 30°, ben bang dat dat toch een probleem gaat vormen.

F.

Pagina: 1