Hulp bij nieuwe stereo set

Pagina: 1
Acties:

• Exorchris
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06-12-2023
Hallo,

Ik kan wel wat raad gebruiken.

Ik weet dat je voor een goede keuze moet gaan luisteren maar de mogelijkheden hiervoor zijn beperkt en het klankbeeld in een winkel is altijd zo anders dan thuis.

Ik ben waardeloze bij elkaar geraapte apparatuur gewend en wil nu een nieuwe set kopen voor mijn lp'tjes en cd'tjes.

Budget is ongeveer 1000 euro met een uitloop van een euro of tweehonderd.

Ik heb dit op het oog:

Yamaha a-s500
Yamaha cds 300
Jamo s608
Rega p1( heb ik al)

Zouden jullie je mening over deze keuze willen laten weten of alternatieven?
Heel veel thanks alvast

Verwijderd

Ik ben zelf niet zo weg van die Jamo's. De versterker en cd speler zijn volgens mij dikke prima. Controleer alleen even of je Rega een MM of MC element heeft.

Je zou ipv de Jamo's eens kunnen luisteren naar de "Canton GLE 470.2". Klinkt op het eerste zicht/gehoor misschien wat "saaier" dan de Jamo, maar is een erg leuke luidspreker van vergelijkbaar formaat.

• Exorchris
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06-12-2023
Thanks, waarom niet de jamo's?
Rega heeft een mm element!

Verwijderd

Ik vind ze zelf niet zo "HiFi" klinken, MAAR dat is smaak. Ik heb het idee dat ze die luidspreker (net als de s606) hebben gemaakt om een groot publiek aan te spreken. Veel laag, veel hoog, alsof de loudness altijd aan staat. Dat zorgt er bij een vergelijk met andere luidsprekers voor dat deze er altijd uit springt.
Mijn ervaring met luidsprekers is dat een wat meer ingetogen klank "langer stand houdt". Maar wederom, dat is persoonlijk.