HTTP-Headers
[ Voor 122% gewijzigd door Lulukai op 16-08-2014 10:07 ]
.
[ Voor 122% gewijzigd door Lulukai op 16-08-2014 10:07 ]
.
Hoezo lukt dit niet?ruyckske schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 11:16:
Met PHP lukt dit niet omdat PHP server side is en het gebruikte IP dus dat van mijn webhost is, niet van de gebruiker die de pagina oproept. Iemand die mij op het goede spoor kan zetten?
Zie mijn edit. Ik heb geen toegang tot de URL en kan het niet aanpassen om 'invoer' te aanvaarden. Het moet dus echt de gebruiker zijn die de URL opvraagt.Bee.nl schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 11:20:
[...]
Hoezo lukt dit niet?
Met PHP kun je het IP van de bezoeker prima opvragen via $_SERVER['REMOTE_ADDR']
[ Voor 8% gewijzigd door Lulukai op 07-08-2011 11:22 ]
.
Verwijderd
.
Verwijderd
Het is niet altijd mogelijk en het is niet zonder meer mogelijk. Je kunt er zelf vast ook wel een paar redenen voor bedenken.ruyckske schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 11:32:
Dus het is niet mogelijk om client side een extern script te laten oproepen? Het lukt enkel als dat script op mijn eigen hosting zou staan en ik het kan aanpassen om zelf de gegevens van de gebruiker te inputten?
.
Verwijderd
Verwijderd
PHP kan ook gewoon het IP van de "oproeper" opvragen, dat is al genoemd.ruyckske schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 11:16:
Met PHP lukt dit niet omdat PHP server side is en het gebruikte IP dus dat van mijn webhost is, niet van de gebruiker die de pagina oproept. Iemand die mij op het goede spoor kan zetten?
Je kan JavaScript gewoon het IP op laten sturen. Je moet alleen wel controleren met PHP wat er gestuurd is...ruyckske schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 11:16:
Ik had al gezocht of het met Javascript kan maar blijkaar is het onmogelijk voor XSS aanval oid (hoewel ik niet weet wat het gevaar daarvan precies is).
Probeer je nou van andere websites de bezoekers te tracken? Die indruk wekt dit namelijk...ruyckske schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 11:16:
edit: de IP van de gebruiker opsturen met het request naar de URL is niet mogelijk, omdat ik geen toegang heb tot de werking van die URL en die kijkt naar de afzender via HTTP-Headers
[ Voor 20% gewijzigd door Lulukai op 07-08-2011 21:45 ]
.
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Die stuurt een request naar www.nietmijndomein.nl/script, dus nietmijndomein.nl zal het IP wel weten dan. Het probleem is dat niet zo'n request niet kan uitvoeren.Mijzelf schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 22:18:
Hoe moet een client-side script op de browser aan zijn publieke ip adres komen? Voor zover ik weet is de enige manier om het aan een externe server te vragen.
Javascript mag enkel met zijn eigen server praten, dus is er geen oplossing en wou ik jullie mening nog eens hoerenOftewel, jouw server, aangezien een javascript alleen met 'zijn eigen server' mag praten. Maar jij zegt dat je server-side het ip adres niet kunt bepalen. Dus?
.
[ Voor 3% gewijzigd door Lulukai op 07-08-2011 22:39 ]
.
Het getal weergeven kan toch gewoon door de URL als src van een iframe te gebruiken? Dan laat die iframe de waarde 0,1,2... zien.ruyckske schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 11:16:
In een webpagina wil ik een getal weergeven, dat afhankelijk is van welke gebruiker de pagina opvraagt. Voor de waarde ervan moet je enkel de URL www.nietmijndomein.nl/script oproepen en krijg je als return een waarde (0, 1, 2..) die o.a. gebaseerd is op het IP-adres van de persoon die de aanvraag deed.
Ik had al gezocht of het met Javascript kan maar blijkaar is het onmogelijk voor XSS aanval oid (hoewel ik niet weet wat het gevaar daarvan precies is).
edit: de IP van de gebruiker opsturen met het request naar de URL is niet mogelijk, omdat ik geen toegang heb tot de werking van die URL en die kijkt naar de afzender via HTTP-Headers
Koop of verkoop je webshop: ecquisition.com
Verwijderd
Nee, als het een ander domein betreft dan kun je daar vrij weinig mee.mocean schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 23:35:
Het getal weergeven kan toch gewoon door de URL als src van een iframe te gebruiken? Dan laat die iframe de waarde 0,1,2... zien.
Hmm wellicht dat ik het niet goed begrijp, maar volgens mij heb je het fout.Verwijderd schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 00:22:
[...]
Nee, als het een ander domein betreft dan kun je daar vrij weinig mee.
Pong is probably the best designed shooter in the world.
It's the only one that is made so that if you camp, you die.
Verwijderd schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 00:22:
[...]
Nee, als het een ander domein betreft dan kun je daar vrij weinig mee.
Alleen voor het weergeven is de iframe voldoende, als de TS er nog wat mee wil met JS of zo, dan niet.In een webpagina wil ik een getal weergeven, dat afhankelijk is van welke gebruiker de pagina opvraagt. Voor de waarde ervan moet je enkel de URL www.nietmijndomein.nl/script oproepen en krijg je als return een waarde (0, 1, 2..) die o.a. gebaseerd is op het IP-adres van de persoon die de aanvraag deed.
Koop of verkoop je webshop: ecquisition.com
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq