Toon posts:

Advies voor een TV die ook goed is als PC monitor

Pagina: 1
Acties:
  • 323 views

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

hebt u enig idee waar ik moet op letten als ik een TV ook als PC monitor wil gebruiken? Ik ben op zoek naar een 32 inch.. liefst 1080p.

Mvg
BjornD

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13:19

Vos

AFCA

Wat zijn de resultaten van je eigen onderzoek? Je weet dat er wel wat eigen werk van je verwacht wordt als je een topic opent met zo'n vraag....

Verwijderd

Topicstarter
Wel ik heb dingen opgezocht en het beter om een plasma te kopen sinds die meer Hz heeft en betere Responds time. Ik weet natuurlijk niet dat dit waar is, daarom de vraag op tweakers :)

Walmart TVs (USA)
A 1080p television makes a good computer monitor if the video card can support a 1900x1080 resolution and the proper cable or adapter is used. Video cards are being manufactured with HDMI ports and so are laptop computers, especially ones designed for entertainment. If the computer has a DVI port then adapters or special cables can be used.

[ Voor 74% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2011 11:17 ]

• DeJoostnl
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03-12-2021
Ik ben toevallig zelf ook aan het zoeken naar een 32 inch televisie die ik ook als pc-monitor wil gebruiken.
De Samsung UE32D5000 heb ik op 't oog, maar ik heb helaas ook niet zoveel verstand van.

Op Youtube zag ik wel een filmpje van iemand de de Samsung UE32D5000 gebruikt als monitor. Diegene is er volgens mij ook wel over te spreken. Bij de opmerkingen bij dat filmpje wordt ook gezegd dat het scherm een reactietijd heeft van 2 ms.De Samsung UE32D5000 kost trouwens 429 euro.

Maargoed, misschien dat iemand die er wat meer verstand van heeft er wat over kan zeggen?:)

• Master Jeff
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 05-02 23:23
In het verleden heb ik wel eens gekeken of een lcd-tv een alternatief zou zijn voor een monitor, het was destijds de inputlag dat een noemenswaardig nadeel was ten opzichte een monitor. Ik ben eerlijk gezegd nu ook wel benieuwd of er lcd's zijn die dit probleem niet meer hebben.

Daarnaast heb je de beperking in resolutie van max 1920 x 1080. Als je nog geen halve meter van een 32 inch beeldscherm zit dan is een resolutie van 2560x1600 haast een must.

[ Voor 24% gewijzigd door Master Jeff op 08-08-2011 12:02 ]

• DeJoostnl
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03-12-2021
Ik heb even een review opgezocht van de Samsung waar ik het over had.

http://www.trustedreviews...-contrast-handling_Page-3

En dit wordt daar gezegd over de input lag;

'Finally, the UE32D5000 can be considered a perfectly respectable gaming monitor option, since its input lag averaged just under 40ms during our tests.'

Nou weet ik zelf niet of die 40 ms echt zo laag is?
en zijn er nog meer dingen waar je op moet letten als je gewoon Windows gebruikt op zo'n tv?
Volgens mij zijn de monitors met 2560x1600 resolutie ernstig duur en ik ben niet zo'n hardcore gamer, dus weet niet of dat het echt waard is?

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:42
Ik gebruik de BenQ ML2441 voor PC, PS3 en TV, en ben er erg tevreden over, echter is deze wel 24" en niet meer leverbaar. Review: productreview: BenQ ML2441 review door Jumpman

Mijn ervaring is dat een goed combi scherm voor een leuke prijs moeilijk te vinden is. Je kan op dit moment met de huidige prijzen en kwaliteit beter een LCD monitor en een scherm los kopen, is mijn mening. Ik weet alleen niet hoe belangrijk het "dan kost het me twee keer ruimte" aspect is.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Het spijt me, maar je toont totaal geen eigen inzet. Je mag op Tweakers.net best vragen wat je moet kopen, maar laat dan eerst zien welke modellen je zelf hebt uitgezocht op basis van je wensen. Dit topic gaat op slot.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.