Toon posts:

Videokaart asus GTX550 TI doet niets in pc

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds kort in het bezit van een nieuwe videokaart want mijn oude gaf te vaak foutmeldingen in windows 7 en is dus bij mijn weten kapot. Nu ben ik in het bezit van een nieuwe videokaart de Asus GTX550 ti pcie, mijn moederbord is een gigabyte EP45-UD3R die volgens de handleiding deze videokaart zou moeten ondersteunen m.b.t. de pcie slot wat een 2.0 standaard is. Maar als ik deze kaart erin plug in het moederbord dan doet hij helemaal niets meer, hij start niet eens de bios meer op. Ik heb de kaart in een andere pc getest en daar doet hij het wel gewoon terwijl de voeding van de pc minder watt heeft dan mijn pc. Heb voor de rest alles getest ook met een andere videokaart die pcie heeft en deze doet het wel gewoon deze is alleen minder krachtig.

• friggler
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:12
Wattages zeggen niet alles. Is het amperage van de 12 volt lijn ook voldoende? Verder zit er ook een groot verschil in de kwaliteit van de voeding. Als er op een b-merk bijvoorbeeld 500W staat, dan wil dat niet zeggen dat hij ook dat kan leveren.

Verwijderd

Topicstarter
voeding is van Coolermaster maar de voeding die in de andere pc zit is van minder kwaliteit. Denk dat ik in de bios iets moet veranderen weet alleen niet wat??

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Wat wel eens wil helpen is de bios te updaten.

[ Voor 3% gewijzigd door Reepje op 07-08-2011 13:25 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dat heb ik gisteren gedaan probleem blijft bestaan

Verwijderd

Heb je wel de moeite genomen om de PCI-E 6 pins stroomkabel aan te sluiten. Als je dit niet doet, dan start het systeem vaak niet op.

Verwijderd

Topicstarter
Ja gedaan maar dan doet hij nog steeds niets erg vreemd

Verwijderd

Topicstarter
ventilator gaat wel draaien maar krijg geen beeld op mijn monitor te zien

• Streepje
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23-01-2024

Streepje

noem me maar Streepje

Mag ik vragen hoe je de monitor hebt aangesloten? met mijn gtx580 had ik een keer het geintje dat hij geen beeld gaf met een dvi->hdmi kabel. Met een hdmi kabel en het verloopje wat ik er bij kreeg (mini hdmi naar hdmi) deed hij het wel

Asus maximus IV extreme-----Intel Core I7 2600k----- Asus GTX580 SLI

Verwijderd

Topicstarter
Dvi standaard geen verloopjes ertussen
Pagina: 1