Toon posts:

Afbeelding verkleinen, watermerk toevoegen... automatisch?

Pagina: 1
Acties:
  • 844 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag enkele tientallen foto's tot een zekere verhouding verkleinen, van een simpele watermerk (wit semi-doorzichtig vakje met als tekst website URL) voorzien en tot slot in JPEG 70% kwaliteit opslaan.

Ik heb nu in Photoshop CS3 een paar van die foto's één voor één, en stap voor stap, verkleind, watermerk toegevoegd en opgeslagen, maar dit is een erg tijdrovende klus... vooral ook omdat mijn pc een beetje moeite heeft met Photoshop...

Heeft iemand enig idee hoe ik dit proces sneller kan laten verlopen dan wel kan laten automatiseren?

Eventueel een ander programma dan Photoshop...

Ik heb zelf ook even naar het één en ander gezocht, ik heb ontdekt dat je op de website van photobucket onder tools een soort van watermerk toevoegen, maar ook dit moet allemaal stap voor stap....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schmoove
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:01
Gebruik de actions functionaliteit in Photoshop. Dan kun je een soort macro opnemen en die toepassen op al je fotos.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marcop23
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:14
Of je gebruikt FastStone Image Resiser :) Het is geen programma met veel eye-candy, maar het werkt uitstekend en gaat supersnel.

Wat screenshots:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/7caxS.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/bVxg4.jpg

[ Voor 43% gewijzigd door marcop23 op 07-08-2011 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 25-05 14:42
Aangezien je al met photoshop bezig bent is de tip over de actions een erg goede.. leer je meteen wat bij :9
Dat programmaatje Faststone image resizer ziet er wel leuk uit, hoef je niet eerst zelf de actie in elkaar te draaien. Zelf ben ik alleen niet van het talloze kleine programma's op m'n pc hebben :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
IrfanView ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ram0n
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-07 13:05

Ram0n

Bierbrouwende nerd

Persoonlijk heb ik goede ervaringen met Faststone (zowel Image Resizer als Image Viewer, beiden bieden wat je zoekt). Watermerk is eenvoudig toe te voegen, en je kan vooral heel simpel een grote batch uitvoeren.

Eigenaar/brouwer Milky Road Brewery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfos
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 26-09 08:43
Als je Mac OS-X gebruikt kan je daar een automator script voor maken. Althans, dat kon met Pixelmator.
Die actions functionaliteit van Photoshop klinkt wel als het handigste.
1 Google search toont meteen een hoop tutorials:
http://www.google.nl/sear...6l9l8l0l7l0l0l58l58l1l1l0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

marcop23 schreef op zondag 7 augustus 2011 @ 09:53:
Of je gebruikt FastStone Image Resiser :) Het is geen programma met veel eye-candy, maar het werkt uitstekend en gaat supersnel.

Wat screenshots:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Zocht ook een image resizerm deze werkt goed en snel, top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 10:50:
[...]

Zocht ook een image resizerm deze werkt goed en snel, top!
Mja, maar om daar nou een, op 5 dagen na, 8 jaar oud topic voor omhoog te schoppen...

[ Voor 52% gewijzigd door RobIII op 03-08-2019 12:56 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.