Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 416164

Topicstarter
Goedendag,

Ben van plan om een dreambox te kopen. Nu zie ik dat de 600 PVR een single tuner is. Dus kan alleen opnemen en/of kijken.
Zijn er mogelijkheden om toch een programma te kunnen kijken en een anderen programma op te nemen tergelijkertijd?

Zelf heb ik een LG DVD/HDD recorder staan.
Kan je deze dan niet tussen de dreambox en tv plaatsen zodat je 2 verschillende dingen kan doen? Dit zou dan zijn: digitaal TV kijken en analoog opnemen.

Alleen is de HAM vraag. Hoelang kan je nog gebruik maken van analoog? Al die verhalen / geruchten.

De bedoeling hiervan is als volgt:

1. Digitale TV kijken "en" opnemen (optie analoog is nu ook goed)
2. Muziek afspelen via de dreambox die gekoppeld is aan een server / NAS dmv netwerk. Dan de muziek af kunnen spelen zonder de tv aan te doen. Dus een versterker aansluiten op de dreambox.
3. Dan via een laptop / telefoon / tablet de dreambox aansturen om muziek / films af te spelen op je tv of elders in huis.

Misschien teveel, maar moet volgens mij wel mogelijk zijn.

Als iemand ideeen heeft of opmerkingen, dan zie ik deze graag. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:30

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

kick naar MSH

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 270239

Anoniem: 416164 schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 02:18:
Goedendag,

Ben van plan om een dreambox te kopen. Nu zie ik dat de 600 PVR een single tuner is. Dus kan alleen opnemen en/of kijken.
Zijn er mogelijkheden om toch een programma te kunnen kijken en een anderen programma op te nemen tergelijkertijd?

Zelf heb ik een LG DVD/HDD recorder staan.
Kan je deze dan niet tussen de dreambox en tv plaatsen zodat je 2 verschillende dingen kan doen? Dit zou dan zijn: digitaal TV kijken en analoog opnemen.

Alleen is de HAM vraag. Hoelang kan je nog gebruik maken van analoog? Al die verhalen / geruchten.

De bedoeling hiervan is als volgt:

1. Digitale TV kijken "en" opnemen (optie analoog is nu ook goed)
2. Muziek afspelen via de dreambox die gekoppeld is aan een server / NAS dmv netwerk. Dan de muziek af kunnen spelen zonder de tv aan te doen. Dus een versterker aansluiten op de dreambox.
3. Dan via een laptop / telefoon / tablet de dreambox aansturen om muziek / films af te spelen op je tv of elders in huis.

Misschien teveel, maar moet volgens mij wel mogelijk zijn.

Als iemand ideeen heeft of opmerkingen, dan zie ik deze graag. _/-\o_
Als je satelliet kijkt (staat niet in je bericht) dan kan een dm600 kijken en opnemen als je op 1 transponder zit te kijken. Met de kabel kan je inderdaad nog analoog kijken als je een apparaat hebt dat analoog signaal kan gebruiken (videorecorder ofzo)
Om muziek te beluisteren maak je een Share op je NAS en dan via je dreambox mount je die share. Dan kan je via de media player van de dreambox muziek beluisteren. Je zult je wel je tv moeten aanzetten om te selecteren wat je wil horen natuurlijk. Je kan de mediaplayer niet gebruiken via een webinterface op je dreambox.