Voor de mensen die niet van scrollen houden, hier is het resultaat van dit topic:
Ik presenteer u: Twee B&W BS686 speakers en een Denon PMA-510AE versterker!

Vorige week heb ik een fantastische TV gekocht, voor een mooie prijs (Panasonic P50G30). Zodra de TV-ervaring verbeterd ga je merken dat je eigenlijk ook wel betere audio wenst. Helaas ben ik niet goed thuis in audio en heb ik wat opstarthulp nodig.
Er zijn twee ietswat speciale omstandigheden in mijn geval. Ten eerste woon ik in Noorwegen en hier is het aanbod van aparatuur wat minder, bovendien zijn prijzen erg hood. Ten tweede heb ik een enorm klein apartement, waar ik eigenlijk maar heel weinig ruimte heb. Een 5.1 set zou dus momenteel wellicht teveel van het goede zijn. Het lijkt me leuk om met 2.1 te beginnen, maar zelfs daarvoor is weinig ruimte. Is het een heel dom idee om relatief kleine speakers te kopen voor 2.1 om deze vervolgens later als sattelietspeakers te gebruiken als ik de set compleet maak naar 5.1?
Ik vind het erg moeilijk om in te schatten wat ik belangrijk vind. Ik ben een nerd en een tweaker en vind extra's zoals netwerkmogelijkheden van de receiver interessant, maar geen must. Bovendien vind ik het een fijn idee als ik aardig voorbereid ben op de toekomst, zoals wanneer ik een groter appartement bemachtig.
Als je de pricewatch en het forum bekijkt dan is het voornamelijk Onkyo dat domineert. Helaas is Onkyo niet zo goed verkrijgbaar hier in Noorwegen als in Nederland. Bijvoorbeeld, de meer professionele HiFiKlubben
heeft eigenlijk alleen maar NAD en Denon. Gelukkig heb ik de mogelijkheid om een Onkyo in Nederland te kopen. Maar eigenlijk vind ik dat ik zo'n product niet 'blind' kan kopen, zeker niet gezien het feit dat ik een amateur ben. Bovendien heb ik geen idee hoe het dan zit met garantie.
Samenvattend:
- Ik ben een amateur en moet nog veel leren, maar heb wel oog en oor voor detail, dus koop graag iets van goede kwaliteit.
- Op zoek naar: Receiver en Speakers. Hoeft geen set te zijn.
- Ik heb erg weinig ruimte momenteel en wellicht dus eerst beginnen met 2.1 - edit - 2.0. is gewoon beter om mee te beginnen.
- Budget voor receiver met speakers samen: zo'n €500, maar kan ik best rekken. - edit - en rekken wordt het! €500 is veel te onrealistisch voor een leuke startset.
- Zal worden gebruikt voor muziek, maar voornamelijk voor het kijken van series en films (home cinema dus).
[ Voor 13% gewijzigd door Josh op 13-09-2011 20:15 ]