Toon posts:

Zelf LED verlichting maken

Pagina: 1
Acties:
  • 3.955 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net op bijv Google zitten zoeken met een schema om LED verlichting zelf te maken.
Solderen en dergelijke is het probleem niet maar ik heb nog nooit iets met LEDs gedaan.

Heeft iemand toevallig een schema hoe en wat je aan moet sluiten?
Welke weerstandjes te moet gebruiken bijv.

Ik wil standaard maat LEDjes gaan verwerken rondom me kast.
Hoeveelheid en dergelijke is nog niet bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Is het voor jou niet interessanter om op zo'n soort site wat passends uit te zoeken? http://www.buyledstrip.com/nl/

Als je toch zelf bezig wilt kan ik je doorverwijzen naar www.circuitsonline.net voor schema's voor allerlei simpele elektronische toepassingen. Inhoudelijk helpen zal ik aan de meer bekwame tweeakters overlaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DurkVell
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23:34
Ik weet niet waar je gezocht hebt, maar Google geeft me toch een partij sites als ik "Led" en "weerstand " ingeef:
http://www.google.nl/#sclient=psy&hl=nl&site=&source=hp&q=led%20weerstand&pbx=1&oq=&aq=&aqi=&aql=&gs_sm=&gs_upl=&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.&fp=8f0549a88136c327&biw=1440&bih=785&pf=p&pdl=500.

Dus: veel plezier! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Een LEDstrip heb ik niks aan.
Ik wil niet alleen rechtsdoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Ik denk dat je beter eerst wat research kunt doen. Welke weerstand je nodig hebt, hoe je dingen berekend etc. Schema's zijn super eenvoudig, namelijk een x aantal leds in serie met de juiste weerstand.

Welke weerstand je nodig hebt kun je gewoon terug vinden in de EL FAQ. Daarin staat een handige tool. Verder zijn er nog topics over led verlichting waarin je vast wel inspiratie op kunt doen. Selecteer bijvoorbeeld LED als tag bovenaan dit forum.

Dit topic is gesloten.