NAS HDD's - Hitachi of WD?

Pagina: 1
Acties:

• the_scientist
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-11-2023
Beste Tweakers,

Als de TNT een beetje meewerkt, mag ik mij vanaf dinsdag eigenaar noemen van een QNAP TS-459 Pro II. Fantastisch, maar nu op zoek naar een paar passende harde schijven. Mijn eisen zijn: zo snel mogelijk, en minimaal 2 TB per stuk. Prijs wil ik in dit geval even benoemen als "redelijk". Waardeloze omschrijving natuurlijk, laat ik het erop houden dat ik geen 100 euro meer wil betalen voor een harde schijf terwijl het snelheidsverschil niet merkbaar is ten opzichte van zijn goedkopere broer... Seagate valt voor mij bij voorbaat af door een gruwelijk vervelende ervaring met dit bedrijf. Wie de details wil weten mag zijn mailadres hier neerzetten, dan stuur ik deze toe.

Na zelf wat research te hebben gedaan ben ik uitgekomen bij deze twee opties:

http://azerty.nl/8-857-38...skstar-7k3000-hds723.html
en
http://azerty.nl/8-857-36...r-black-wd2002faex-v.html

Ik kan echter, behalve de prijs, geen verschillen ontdekken tussen beide schijven. Ik las echter het volgende:
WD ook laten liggen. Samsung & Hitachi zijn volgens mij op dit moment de meest gekozen schijven voor stilte en betrouwbaarheid, zijn beide in 2TB versies. Firmware upgrade is voor de Samsung niet nodig als die na december 2010 gemaakt is.
Bron: Ideale NAS-schijf?

Waarom WD laten liggen? Heeft dit te maken met betrouwbaarheid? Zijn er andere opties voor mij?

Graag jullie advies!

Verwijderd

Waarom niet bv. de Hitachi 5K300 ipv de 7K300? Met de 5K300 trek je een Gbit lan net zo goed vol als met een 7K300. Dus waarom meer betalen dan strikt noodzakelijk is?

Verwijderd

In de pricewatch lijkt het prijsverschil wat kleiner, 84 resp. 113 euro. Garantie voor Hitachi max 3 en voor WD max 5 jaar.

• Low-Tech
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:05
QNAP geeft zelf aan dat het WD niet voldoet.
De harddisk drives hebben voldaan aan de QNAP lab's initiele verificatie van compatibiliteit.
Maar, de fabrikant heeft aanbevolen de bureaublad harddisk drives niet te gebruiken in RAID subsystemen omdat de drives misschien niet goed werken. Raadpleeg deze link voor meer informatie.

[ Voor 11% gewijzigd door Low-Tech op 07-08-2011 02:03 ]

Fractal Design Meshify S2, Asus ROG B550-F, AMD 3700x, 3080?, Corsair H115i Pro, G-Skill 3600-16 32GB Trident Z Neo

Verwijderd

Heeft te maken met het TLER verhaal. Deze functie zit niet op desktopschijven, alleen in de RE (Raid Edition) schijven. TLER voorkomt dat schijven uit een Raidset vallen. Dus het kan wel met WD schijven, je zal alleen de stuk duurdere RE schijven dienen aan te schaffen.
Hitachi heeft CCTL (gelijkwaardig aan TLER) op hun desktopschijven en zijn daardoor beter geschikt om in Raid te zetten. Deze schijven zullen dus niet (snel) uit een Raidset vallen.

• the_scientist
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-11-2023
Thanks! Hier heb ik wat aan :)

• super27
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14-12-2024
Heb hier zelf een QNAP 419P met 4 maal Hitachi Deskstar 2T.
MAAR !!! Vorige week heeft de Raid controller het laten afweten :-( en is mijn filmcollectie van 5,5T niet meer bereikbaar!
Heb de 4 hdd in raid 5 setup staan, en ben dus zwaar geflicked :-(
Let dus op hoe je je NAS gaat gebruiken.

Data onbereikbaar op QNAP NAS 419P

[ Voor 9% gewijzigd door super27 op 07-08-2011 15:55 . Reden: add topic link ]

Verwijderd

super27 schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 15:46:
Heb hier zelf een QNAP 419P met 4 maal Hitachi Deskstar 2T.
MAAR !!! Vorige week heeft de Raid controller het laten afweten :-( en is mijn filmcollectie van 5,5T niet meer bereikbaar!
Heb de 4 hdd in raid 5 setup staan, en ben dus zwaar geflicked :-(
Let dus op hoe je je NAS gaat gebruiken.

Data onbereikbaar op QNAP NAS 419P
Dit heeft dus weinig (eigenlijk niets) met de schijven te maken, maar met de controller in de qnap.

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 28-12-2025
Een Qnap heeft gewoon softraid (mdadm), net zoals 99% van de consumer NASjes ;)
Moet vrij makkelijk te fixen zijn als er maar 1 disk kaduuk is.

• super27
Verwijderd schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 16:13:
[...]

Dit heeft dus weinig (eigenlijk niets) met de schijven te maken, maar met de controller in de qnap.
Eigenlijk wel, want ik zei dat ik Hitachi deskstars gebruik, en daar ben ik wel tevreden over, het is nu maar net dat de raid setup kaduuk ligt...

Verwijderd

super27 schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 17:07:
[...]

Eigenlijk wel, want ik zei dat ik Hitachi deskstars gebruik, en daar ben ik wel tevreden over, het is nu maar net dat de raid setup kaduuk ligt...
In je vorige reactie had je het over de raid controller die het af liet weten, nu pas je het aan en zou het over de raid setup gaan. Tja, zo kan je iedereen ongelijk geven. :P

• super27
Had me niet OVERduidelijk uitgedrukt in eerste post, maar als je hier alle posts zo gaat uitpluizen ....

Verwijderd

Ik pluis niets uit, ik lees wat er staat en geef dan antwoord, dus leg je eigen verantwoordelijkheid voor goede info niet bij mij neer.
Pagina: 1