Wireless headphone voor tv/gamen gezocht

Pagina: 1
Acties:

• Pap3rclip
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-11-2025
Ik kon geen recent topic vinden over wireless headphones dus stel ik mijn vraag zo maar:

Om 's avonds een filmpje/serie te kijken of wat te gamen zoek ik een headphone. Als semi-leek in audioland leek het me verstandig om de mening van de kenners te vragen ;). Zelf ben ik in het bezit van Sennheiser CX300-II oortjes en deze bevallen me goed qua geluid (van muziek dan toch).

De vereisten voor de headphone zijn als volgt:

- Gebruik om films/series te kijken en om te gamen (fps). Ik ben geen audiofiel maar wat leuk geluid bij een DTS filmpje is wel zo fijn :).
- Draadloos, om de simpele reden dat ik een kotstudent ben en op mijn kamer rustig wil kunnen rondlopen/koken/op de bank zitten zonder dat ik rekening moet houden met een (korte) kabel.
- Microfoon is niet noodzakelijk, wel een klein pluspunt maar dan moet hij wel detachable zijn.
- Heb een tijdje geleden ook de Sennheiser HD415 headphone gehad (foto) maar deze vond ik niet comfortabel aan de oren na een tijdje op te hebben, de pads waren van stof maar ik voelde de plastiek er door op mijn oren drukken.
- Niet al te lelijk.

En dan de prijs: tussen de 40 en de 100 euro.
Graag jullie advies _/-\o_

• ramonlambal
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18-01 07:46
een vriend van me heeft de sennheiser RS170, die ligt alleen iets boven je budget.
misschien een serie lager iets voor je? iets als RS125?
deze dingen zijn draadloos, radiogestuurd, en iig de 170 heeft een gigantisch bereik zonder te storen.

de infrarood en bluetooth hebben naar mijn idee toch veel meer last van storing

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 30-01 13:13

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Tja voor een budget tussen de 40 en 100 euro, zal je niet veel soeps krijgen. Rek je budget op tot 220 euro en je kunt een Astro A30 kopen met wireless mixamp. Die gebruik ik voor het gamen en bevalt prima. Bestellen doe je bij roxxgames.de

Edit, rek je budget op naar 150 euro en je hebt een http://www.roxxgames.de/product_info.php?products_id=1366

[ Voor 19% gewijzigd door MRE-Inc op 07-08-2011 17:19 ]

XBL: MRE Inc

• Pap3rclip
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-11-2025
220 is veel te veel. Momenteel ben ik aan het kijken naar de RS170 en daar zijn de reviews wel goed over. Bij Pixmania (jammer dat het nou net deze winkel is) kan ik hem krijgen voor 130 euro. Wat me ook bevalt bij dit model is dat hij er goed uitziet en je hem na gebruik gewoon op die houder moet hangen.

Die Earforce heb ik nog nooit van gehoord? Bovendien heb ik geen PS3/X360 en lijkt mij deze headset niet echt ideaal om tv te kijken? Goed geluid in films en series is voor mij belangrijker dan goed geluid in games.

Weet ook iemand hoe goed die virtuele surround op de RS170 is? Als dit ongeveer overeenkomt met een normaal 5.1 luidspreker setje denk ik dat het deze gaat worden (tenzij iemand anders nog een idee heeft :P).
En ik ben van plan om wat jaartjes met de headset door te kunnen, terwijl de garantie maar 2 jaar bedraagt. Kan je bij normaal gebruik een 5-tal jaartjes zonder problemen halen met de RS170?