Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Computer sluit meteen af

Pagina: 1
Acties:

• Beatboxx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-10-2022

Beatboxx

Certified n00b

Topicstarter
Vrienden van mij zonder al te veel verstand van computer's dachten dat het leuk was een mediaspeler in elkaar te zetten. De HTPC van uit de ComputerTotaal genomen (Mijn lievelingsblad :X ). Ik weet niet alle specificaties, maar wel de belangrijke delen.

Mobo: pricewatch: Asus P8H67-M EVO
CPU: i3 2100
Voeding: Seasonic ???
2x2GB Kingston DDR3, staat op QVL dus zal goed zijn.

Ik heb behalve dit niks aangesloten. Boxed cooler genomen. De fans zijn aangesloten, evenals boven aangegeven apparatuur, en de kabel voor de power off/on switch. Als ik de stekker in het stopcontact doe gaat er een lampje branden op het mobo (groen) dat volgens de handleiding betekent dat er stroom op het moederbord staat, wat dus prima is. Als ik bijvoorbeeld de GPU boost switch omzet gaat het bijbehorende lampje aan, wat dus klopt. (natuurlijk ook weer uitgezet)

Nu het probleem, als ik op de power switch druk spinnen de fans op en gaat ie aan, maar binnen een seconde valt ie weer uit. CMOS heb ik gereset, had geen invloed. Ik heb het gevoel dat het mobo wel werkt, hij reageert op alles goed, en geeft geen errors. Als er een CPU pinnetje verbogen zou zijn, zou ie wel erroren dat de CPU niet goed is. Wat denken jullie?

Verwijderd

Kijk eens of er ergens kortsluiting is, dus haal even alles uit de kast en test het op een stuk karton of een houten tafel. Het kan ook de voeding zijn, nieuw wil niet altijd zeggen dat het goed is.

Verwijderd

Goh, en ik maar denken dat je een serieus probleem had... blijkbaar toch niet, anders had je ondertussen wel eens gereageerd.

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20-11 21:44
TS zou beter even de hangen en opstartproblemen troubleshooter doornemen voor hij zijn vrienden afkraakt dat ze niet te veel verstand hebben van computers. Mij lijkt het meer zo iets van ofwel inderdaad kortsluiting of vergeten te zijn de 4-pins voedingskabel aan te sluiten.

http://specs.tweak.to/16567

• Beatboxx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-10-2022

Beatboxx

Certified n00b

Topicstarter
@KeDeShCh natuurlijk heb ik een serieus probleem. Denk je dat ik voor de grap een topic start? Er kwam alleen iets belangrijkers tussendoor dan een computer.

@skelleniels natuurlijk heb ik de troubleshooter doorgenomen. Ik heb daarnet alles van voren af aan helemaal op nieuw in elkaar gezet, en opeens werkte het...

Verwijderd

Is dat zo? Waarom kan je dan wel in andere topics antwoord geven? (gisteravond, vanochtend en vanmiddag)
Sorry hoor, maar hou even een ander voor de gek....
Pagina: 1