Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16:26
Hallo allen,

Afgelopen week heb ik een datateller geïnstalleerd (netcounter). Dit omdat mijn abbonement binnenkort afloopt en ik nu nog een flatfree abbo heb. Ik had geen idee van mijn verbruik en met die nieuwe abbonementen zal ik een keus moeten maken.

Maar nu zie ik dus dat er dagelijks veel meer wordt gebruikt dan ik dacht. Als voorbeeld neem ik vandaag. Als ik om 06.00 opsta heeft hij al 5 mb verbruikt via de wifi. En nu eind van de dag is er 25mb aan mobiel internet bijgekomen. Ik heb vandaag geen apps gebruikt of websites bezocht. Misschien 50 whatsapp berichten verzonden/ontvangen. Ik heb geen synchronisatiediensten lopen behalve de gmail, contactenlijst en agenda. Er zijn zo'n 10 Mailtjes binnengekomen in de vorm van nieuwsbrieven zoals die van tweakers elke ochtend. Behalve die van tweak, heb ik er geeneen geopend (de inhoud wordt toch pas van server gehaald als ik hem open?).

Dit is toch een verbruik van hooguit een paar mb in plaats van de 30 die er voor vandaag al op de teller staan? Zijn er misschien apps die wat meer kunnen specificeren wat er met de data is gebeurd?

Het betreft overigens een x10 mini pro met android 2.1

• SpiriTNL
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
Heb je bij Netcounter geen overzicht van het gebruik per applicatie ?

Ik zelf gebruik RadioOpt Traffic Monitor (ook gratis) en die houd netjes bij hoeveel elke app verbruikt.
Als je geen overzicht hebt bij Netcounter zou ik Radioopt eens gebruiken. Heel overzichtelijk en ook een mooie widget.

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:59
Ik had met mijn HTC Hero (met Android 2.1) een maandelijks 3G verbruik van tussen de 1 en 2 GB terwijl ik vrijwel niets deed en het grootste deel van de dag het toestel in bereik van Wifi was (en gebruikte). Terugleiden tot een app wilde nauwelijks behalve een vaag procesnummer wat leek te wijzen op een basisservice voor 'wifi'.

Ook de batterij was altijd binnen no-time leeg.

Vorig weekend heb ik het toestel naar de fabrieksinstellingen gereset en in 7 dagen slechts 22 MB gebruikt oftewel minder dan 100 MB per maand oftewel 90% a 95% minder dataverbruik!

• Dennisdn
SpiriTNL schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 21:31:
Heb je bij Netcounter geen overzicht van het gebruik per applicatie ?

Ik zelf gebruik RadioOpt Traffic Monitor (ook gratis) en die houd netjes bij hoeveel elke app verbruikt.
Als je geen overzicht hebt bij Netcounter zou ik Radioopt eens gebruiken. Heel overzichtelijk en ook een mooie widget.
Nee die geeft alleen aantal mb's en verder niets. Maar ik zet gelijk die jij voorsteld erop. Kijken of ik morgen meer kan zien.

• Dennisdn
Rukapul schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 21:37:

Ook de batterij was altijd binnen no-time leeg
Dat heb ik ook. Sterker nog halverwege de dag gaat hij al onder de 50procent. Ik moet hem overdag in de auto wel een keer aan de lader leggen om de avond te halen. Maar dat was eigenlijk al wel toen hij nieuw uit de doos kwam.

Het vreemde is dat ik volgens de telfort rekeningen elke maand rond de 350mb zit. Maar nu ben ik in een paar dagen al ruim over de 100mb volgens netcounter.

De twee genoemde apps kan ik beide niet vinden in de android market. Heb nu traffic counter extended erop gezet, en die moet het ook per app kunnen aangeven.

Ik zal morgen een update geven.

[ Voor 15% gewijzigd door Dennisdn op 06-08-2011 22:24 ]

• SpiriTNL
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
Dit is radioopt: https://market.android.co...get&feature=search_result

Ik kon hem in 1 keer vinden. Zoeken op radioopt.

• Dennisdn
Het lukt bij mij niet. De market app zegt dat hij niet bestaat, en via jouw link krijg ik de melding dat hij niet geschikt is voor mijn telefoon. Denk de zoveelste beperking van het kleine Sony x10 mini scherm.

• Rukapul
Per-app netwerkgebruik is vaak ook pas mogelijk vanaf hogere Android versies :)

• Dennisdn
Rukapul schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 11:18:
Per-app netwerkgebruik is vaak ook pas mogelijk vanaf hogere Android versies :)
Daar was ik al bang voor. De app die ik hiervoor noemde en geïnstalleerd heb zou het moeten kunnen, maar krijg daar ook geen specificatie per app.

Verwijderd

3G watchdog laat ook per app zien.
https://market.android.co...dog&feature=search_result

Weet alleen niet bij de gratis versie, ik gebruik de pro versie.

• Thmz159
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22-11 08:16
Er zijn zo'n 10 Mailtjes binnengekomen in de vorm van nieuwsbrieven zoals die van tweakers elke ochtend. Behalve die van tweak, heb ik er geeneen geopend (de inhoud wordt toch pas van server gehaald als ik hem open?).
Ik dacht dat de inhoud van de mailtjes gewoon direct gedownload wordt aangezien ik ze ook kan lezen als ik geen connectie heb ;) Ik weet wel niet of afbeeldingen mee gedownload worden. (als dat wel is kan dat vrij hard oplopen in internetgebruik)

En over de apps kan je best eens op "traffic monitor" of "traffic stats" in de market kijken, zal wel iets nuttigs tussen staan.

Voor de rest misschien synchronisatie (kalender, contactenlijst) uitschakelen als er geen wifi is. (in cyanogenmod gaat dit makkelijk, weet niet hoe het in vanilla android te fixen is)

Een app die bepaalde andere apps netwerktoegang kan voorzien zou ook wel handig voor je kunnen zijn. Zo kan je instellen dat niets op het netwerk mag bv de browser, mail etc zo weet je zeker dat er geen andere apps zitten te verbruiken. Ik weet alleen niet of zo'n apps (al) bestaan, had er wel eens van gehoord.

[ Voor 16% gewijzigd door Thmz159 op 07-08-2011 22:55 ]

• Rukapul
Op de Hero was ook een speciaal 'spare parts' menu waar je kunt komen via een speciale code/telefoonnr te bellen. Daar bleek in mijn geval uit dat een bepaald proces (nummer) verantwoordelijk was voor de data en batterijverbruik.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18:56
weer informatie welke constant wordt bijgewerkt? Beurskoerzen etc? Dat zag ik wel eens ergens in de synchronisatie instellingen, dan haalt hij die rommel op voor de widgets.
Pagina: 1