ASUS P8H67-M start niet met het geheugen in de linker sloten

Pagina: 1
Acties:

• Av3ng3rtje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-01 22:08
Ik heb de volgende setup:

- ASUS P8H67-M
- Intel Core i3 2100T / 2.5 GHz - LGA1155
- Kingston 2GB DDR3 KVR1333D3N9/2G ( 1 reepje )

Het systeem start niet op met het geheugen in de sloten A1/A2 (de sloten het dichts bij de processor). Ik heb de MemOK knop op het moederbord gebruikt om het moederbord de geheugen instellingen te laten tunen, maar tevergeefs, het lampje blijft rood.

In de sloten B1/B2 werkt het geheugen echter wel. Ik ben er al terug mee naar de winkel geweest, maar zij konden geen problemen vinden.

Wat zou de oorzaak hier van kunnen zijn? Ik heb ook al iets gehoord over een kapotte memory controller op de processor. Hoe kan ik dit valideren? MemTest? (nog gedraait overigens)

[ Voor 4% gewijzigd door Av3ng3rtje op 06-08-2011 23:24 ]

• Big Mama
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:34
"zij konden geen probleem vinden" als in "in de winkel werkten de dimm's in die slotjes prima"?

Computers follow your orders, not your intentions.

Verwijderd

Voor dual channel is het toch de bedoeling om beide kanalen te gebruiken.
Dan zou je een geheugen op A1 en B1 kunnen zetten.
Maar..... kijk even in de handleiding, daar staat:

A: One (1) module inserted into any slot as single-channel memory configuration. We suggest that you install the module into A2 slot.

B: Two (2) modules inserted into either the blue slots or the black slots as one pair of dual-channel memory configuration. We suggest that you install the modules into slots A2 and B2 for better compatibility.

C: Four (4) modules inserted into both the blue slots and the black slots as two pairs of dual-channel memory configuration.

Dus gebruik A2 en B2.