Opstart problemen met nieuwe GPU

Pagina: 1
Acties:

• grotebaas
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10-02 21:07
Na aanleiding van dit bericht heb ik een nieuwe videokaart gekocht en wel de Sapphire HD Radeon 6770 1GB.
De nieuwe videokaart maakt nu deel uit van het volgende systeem:

PSU Coolermaster 650 watt
CPU Intel Q6600
MOBO ASUS P5N32-e Sli
4 GB werkgeheugen
OS Windows 7

De resultaten zijn gemengd, in principe werkt hij, ik zit nu immers achter het hiervoor beschreven systeem. Het probleem doet zich echter voor met het opstarten van de computer. In eerste instantie blijft het scherm zwart en hoor je de fans (of HDD, DVD-speler, iets anders?) een 0,5 seconde draaien, vervolgens herhaalt zich dat een keer of 6 alvorens de computer wel goed opstart (ingeleid door een *BIEP*-geluid).
Ik heb de nieuwste drivers gedownload van zowel de MOBO als GPU. Ik weet nu niet meer wat ik kan doen. Als iemand mij kan helpen stel ik dat zeer op prijs.

Met vriendelijke groet,

Ronald

ps. mijn oude videokaart was MSI nvidia 8800GT 512mb

• Allubz
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14-02 17:35
Bedoel je met het opstarten van je PC dat, direct nadat je 'm aanzet, de PC een paar keer overnieuw opstart?

Als de PC eenmaal juist is opgestart, valt 'ie daarna niet op willekeurige momenten uit?

Wat je sowieso even kan proberen is de videokaart eruit te halen en weer goed installeren, zodat je zeker weet dat 'ie er goed in zit. Vergeet ook niet de 6-pins PCI-E stekker er goed in te drukken.

Interesse in een custom build workstation, voor gaming, wetenschappelijke toepassingen, of puur om de stijl? Contact @ https://vogd.design

• grotebaas
Allubz schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 22:02:
Bedoel je met het opstarten van je PC dat, direct nadat je 'm aanzet, de PC een paar keer overnieuw opstart?
Ja dat bedoel ik.
Als de PC eenmaal juist is opgestart, valt 'ie daarna niet op willekeurige momenten uit?
Nog niet voorgekomen maar toen de computer in slaapstand ging, moest hij wel weer opnieuw opstarten eer ik weer aan de slag kon.
Wat je sowieso even kan proberen is de videokaart eruit te halen en weer goed installeren, zodat je zeker weet dat 'ie er goed in zit. Vergeet ook niet de 6-pins PCI-E stekker er goed in te drukken.
Ik ga het nu even proberen. Bedankt.

Update:

Zojuist even opnieuw aangesloten maar dat heeft niet mogen baten, nog steeds dezelfde problemen.

[ Voor 5% gewijzigd door grotebaas op 06-08-2011 22:49 ]

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Zeker weten dat de oude driver geheel is verwijderd?

GDriver Sweeperuru3D - Driver Sweeper

Guru3D - Driver Sweeper is a fast tool to remove driver leftovers from your system. It's very important to remove your drivers on a proper way, because driver leftovers can cause problems like stability and startup problems. You can use it if you want to update/remove drivers from your system.

• Allubz
Het maakt niets uit of de drivers wel of niet goed verwijderd zijn als de PC een paar keer opnieuw opstart bij het fris aanzetten er van.

Drivers worden in Windows geladen. Het probleem bevindt zich in de opstartfase, bij de CMOS / BIOS.

Interesse in een custom build workstation, voor gaming, wetenschappelijke toepassingen, of puur om de stijl? Contact @ https://vogd.design

• grotebaas
Ik heb er een filmpje van gemaakt, hoewel het filmpje erg donker is gaat het vooral om het geluid.
YouTube: ‪Boot problems after replacing GPU‬‏ - YouTube
Zoals je ziet/hoort valt hij steeds in herhaling en hoor je pas na een minuut de 'beep' van het moederbord en dat start hij verder normaal op. Ik heb werkelijk waar geen idee wat ik nog kan doen om het goed werkend te krijgen.

• Allubz
Heb je al een CMOS reset uitgevoerd? (jumper kortsluiten als de stroom eraf staat, zie handleiding)

• grotebaas
Ja maar dat heeft spijtig genoeg niet geholpen. Zou de BIOS updaten de moeite waard zijn? De versie die nu in gebruik is stamt uit 2007 terwijl de meest recente uit 2009 komt.

Verwijderd

grotebaas schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 01:07:
Ja maar dat heeft spijtig genoeg niet geholpen. Zou de BIOS updaten de moeite waard zijn? De versie die nu in gebruik is stamt uit 2007 terwijl de meest recente uit 2009 komt.
Kwaad kan het zeker niet. Wel voor de zekerheid even je oude bios opslaan.

• grotebaas
BIOS update uitgevoerd en dat schijnt te hebben geholpen. Dit relaas in een notendop samengevat: een oud moederbord i.c.m. een nieuwe videokaart dat voor problemen zorgt, update je BIOS!

Allubz, Reepje en KeDeShCh heel erg bedankt voor het meedenken!

Ronald

Verwijderd

Graag gedaan Ronald.
Heb hier ook op ieder mobo de nieuwste bios draaien, misschien overbodig in sommige gevallen, maar weet gewoon dat ik nog zelden tegen "gekke" dingen oploop, zoals cpu die niet ondersteunt wordt.

Kelley-Deanna
Pagina: 1