Modem=>Switch=>Router allemaal op router

Pagina: 1
Acties:

• simon8400
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11-01 11:00
Beste,

Ik zit al een tijdje met het probleem dat mijn vaste computers, die aangesloten zijn via een switch (de switch staat in de garage beneden, van daaruit gaan de kabels dan in de muur om er in de kamers weer uit te komen) (zie foto) niet te bereiken zijn met laptops die zijn aangesloten op een draadloze router, welke op zijn beurt dan weer is aangesloten op die switch, op dezelfde manier als de desktop computers.

Nu lijkt dit allemaal wat onduidelijk dus dacht ik dat het overzichterlijker was een schemaatje te maken.

Afbeeldingslocatie: http://i52.tinypic.com/2d80tuv.jpg

Wat nu dus mijn vraag is: Is het mogelijk om een thuisnetwerk op te zetten waaraan al de computers, zowel de bedrade als de draadloze connecties, verbonden zijn? Dus m.a.w. de vaste computers die in verbinding staat met de laptop?

Ik weet dat ik de router ook tussen de modem en de switch zou kunnen zetten, alleen is de garage te ver om nog een deftig signaal te krijgen dan.

Onder de bedrade connecties valt ook de Playstation 3 die via kabel is aangesloten beneden, al doet deze niet echt terzake nu.

Alvast bedankt!

• internetsmurf
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:32
De router moet na het modem komen zodat deze het netwerkverkeer kan verdelen via de switch. Dus: modem>router>switch, dat is de juiste volgorde. Nu zul je zien dat de computers elkaar kunnen zien.

• lamko
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-10-2024
De kabel uit de switch naar de router toe gaat die in de Wan poort v/d router ?

Edit @hierboven
Dat wou hij dus niet !

[ Voor 21% gewijzigd door lamko op 06-08-2011 19:10 ]

And this !! Is to go even further beyond!!!

• internetsmurf
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:32
lamko schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 19:10:

Edit @hierboven
Dat wou hij dus niet !
Maar hierin heb je niet veel te willen je zult je aan de regels van de techniek moeten houden anders gaat het nooit goed werken. 8)7

• simon8400
internetsmurf schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 19:09:
De router moet na het modem komen zodat deze het netwerkverkeer kan verdelen via de switch. Dus: modem>router>switch, dat is de juiste volgorde. Nu zul je zien dat de computers elkaar kunnen zien.
Dat is dus juist niet mogelijk, aangezien de router draadloos moet uitzenden en de garage (waar de modem zich bevindt) te ver is van waar de laptops zijn, waar dat als de router in de bureau staat niet het geval is.
lamko schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 19:10:

Edit @hierboven
Dat wou hij dus niet !
Ja, deze is aangesloten op de WAN poort.

• TheBlasphemer
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-11-2025
Het probleem is dat je nu eigenlijk twee routers hebt. Je modem speelt router tussen jouw netwerk en het internet, waarbij hij verkeer vanaf het internet naar binnen niet zomaar toelaat, en je wireless router speelt router tussen je draadloos netwerk en de rest van je netwerk, waarbij hij verkeer naar binnen niet zomaar toelaat.

Waar je naar op zoek bent is om je wireless router in te stellen als access-point of bridge, zodat hij het verkeer gewoon doorsluist zonder er naar te kijken, en de coordinatie (dhcp) van je netwerk aan je modem overlaat.

Mijn eigen D-Link reageert momenteel even niet, dus ik kan zo niet uitzoeken welke optie het is, maar ik geloof dat er een standaard optie is om dit te bewerkstelligen. Let wel dat bij deze optie je D-link zn vaste IP kwijtraakt en van de modem een nieuwe krijgt, het is daarna dus even zoeken waar z'n config panel zit ;)

Mocht dat niet werken, dan kun je vaak ook gewoon DHCP uitzetten op je D-Link en de kabel van switch naar router in een van de LAN poorten pluggen ipv de WAN poort.

[img=http://www.web2messenger.com/smallstatus/w2m/theblasp.png]

• lamko
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-10-2024
Mocht dat niet werken, dan kun je vaak ook gewoon DHCP uitzetten op je D-Link en de kabel van switch naar router in een van de LAN poorten pluggen ipv de WAN poort.
Hier wou ik dus ook heen, dan moet het werken.
@internetsmurf
Je moet dus kennelijk nog een paar dingetjes leren over de techniek wat wel en niet mogelijk is ;)

[ Voor 19% gewijzigd door lamko op 06-08-2011 19:20 ]

And this !! Is to go even further beyond!!!

• dacoon
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12-06-2025
simon8400 schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 19:15:
Ja, deze is aangesloten op de WAN poort.
Kijk eens wat het doet als je de DHCP-server van je wlan AP uit zet, en je de kabel niet meer in de WAN maar in een switchpoortje van je AP stopt.

--spuit 11 :X --

[ Voor 3% gewijzigd door dacoon op 06-08-2011 19:19 ]

• simon8400
Nu dus de kabel verplaatst van de WAN-poort naar een gewone poort, internet werkt en pc is nu zichtbaar in 'Netwerk', alleen geeft hij de melding dat wanneer ik op de computer klik, het netwerkpad niet gevonden is (Geen toegang). Is dit eigen aan de beveiligingsinstellingen van mijn vaste computer of is dit netwerk gerelateerd?

Bijkomend probleem is dat ik nu wel op geen enkele manier meer in de instellingen van mijn router kan komen (DHCP staat nog niet uit), ook niet na een reset.

Any help? :X

Verwijderd

Uiteraard heb je niet "zomaar" op een willekeurige pc in je netwerk toegang.

http://www.google.nl/sear...&cr=&safe=images&tbs=rl:1

• simon8400
Verwijderd schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 20:47:
Uiteraard heb je niet "zomaar" op een willekeurige pc in je netwerk toegang.

http://www.google.nl/sear...&cr=&safe=images&tbs=rl:1
Daar was ik al van op de hoogte, ik denk dat je verkeerd begrepen hebt (of ik mijn vraag verkeerd geformuleerd heb). Mijn vraag was of dit iets te maken had met de setup van het netwerk, niet zozeer iets softwarematig.

• dacoon
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12-06-2025
simon8400 schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 19:58:
Nu dus de kabel verplaatst van de WAN-poort naar een gewone poort, internet werkt en pc is nu zichtbaar in 'Netwerk', alleen geeft hij de melding dat wanneer ik op de computer klik, het netwerkpad niet gevonden is (Geen toegang). Is dit eigen aan de beveiligingsinstellingen van mijn vaste computer of is dit netwerk gerelateerd?

Bijkomend probleem is dat ik nu wel op geen enkele manier meer in de instellingen van mijn router kan komen (DHCP staat nog niet uit), ook niet na een reset.

Any help? :X
Woops. Het meest handige is nu even een pc rechtstreeks aan 1 van de switchpoorten van de router hangen (de rest even afkoppelen), en je router een vast ip te geven in hetzelfde subnet als je modem, maar niet in de DHCP-range van je modem (dus als je modem 192.168.1.1 als ip heeft en deze ip-adressen uitdeelt in de 192.168.1.100-192.168.1.254 range dan kun je je router bijvoorbeeld 192.168.1.2 als ip geven). Als het goed is zou je dan je router wel weer overal moeten kunnen bereiken (op het zelf ingestelde vaste ip dus).

Het is wel noodzakelijk om dhcp op je router uit te zetten, twee dhcp-servers tegelijk kan nare dingen geven (ik durf niet met zekerheid te zeggen dat de "netwerkpad niet gevonden"-foutmelding hier ook mee te maken heeft).
Pagina: 1