Toon posts:

Opzoek naar een goede nas voor mijn macbook.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben opzoek naar een nas om te gebruiken als back-up opslag medium voor mijn macbookpro,

Minimaal 2 terabite en een lekker snelle gegevens overdracht..
heeft iemand tips?
Kwam zelf op:
My Book Live (western digital) , LaCie Network Space 2 2TB
Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

willekeurige nas zal voldoende zijn

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
werken alle nas goed met time machine en met os x?.... Wie heeft er aanraders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

Om wat voor MBP gaat het? De laatste met Thunderbolt? In dat geval zou je eventueel ook kunnen overwegen om een Pegasus van Promise aan te schaffen.

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
macbookpro i7 13 inch met thunderbolt...

Maar vind die schijven wel erg prijzig. Ben meer opzoek naar een redelijk goedkope maar wel goede oplossing....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bibi2205
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08-10 21:35
Ik heb een WD Live 1,5TB en persoonlijk een beetje spijt van dat ik hem gekocht heb.. (Ligt momenteel al 2 maanden op de kast in originele verpakking tot ik er een doel voor heb. :p)

Op zich werkt het toestel prima maar 'gigabit' is allesbehalve Gigabit. 20MB/s was het maximum dat ik eruit kreeg en dan mocht ik al van geluk spreken. Uiteindelijk zelf een Home Server gebouwd met wat oude/2dehandse hardware en ik haal, met dezelfde kabels en switch, nu zo'n 80MB/s.

De Live is een leuk product maar als pure NAS vind ik dat hij te traag is. Als je graag je files ook online beschikbaar hebt is het wel een leuke oplossing.

Intel Core i7-12700K : Noctua NH-D15S chromax.black : MSI MPG Z690 Edge Wifi DDR4 : 32GB DDR4 G.Skill Trident-Z Neo 3600C16 : Crucial P5 Plus 2TB : AMD Radeon 6800XT Midnight Black : Fractal Design Define R6 : Corsair RM850x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-10 22:01
Als eerste kan je beste checken of de nas die je op het oog hebt wel (al) met Lion overweg kan icm Time Machine...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gsusivo
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20-09 23:30
ik heb een Lacie NetworkDrive2. Deze is ook verkrijgbaar in 2Tb. Voorts kun je hem instellen als TimeMachine en werkt hij probleemloos onder Lion! :)
Schrijfsnelheid: 20MB/sec (Airport Extreme icm iMac)

[ Voor 15% gewijzigd door Gsusivo op 07-08-2011 00:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelisprul
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-10 18:34
Als je absoluut zeker wilt zijn dat hij goed met 'time machine' overweg kan is een time capsule de enige optie. Al is dit niet echt een snelheidsmonster.

Er zijn wel wat fabrikanten die AFP beweren te ondersteunen, maar als je de test op internet leest, gaat dit niet altijd even goed. Plus dat Apple natuurlijk alle vrijheid heeft om dit protocol aan te passen.

C64 met datarecorder (Giana Sisters 4ever)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-10 14:36
Bedenk dat als je het alleen voor timemachine gaat gebruiken snelheid niet belangrijk is. Dit proces gebeurt op de achtergrond en hij gebruikt toch maar incrementele backups. 20mb/s is dan primab.v.
Zelf heb ik een synology d211j staan gezien de beta firmware al met lion werkt. Doet het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franklee
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-11-2024
Je moet even goed kijken of de NAS timemachine goed ondersteunt met Lion. Apple heeft een verandering doorgevoerd in het protocol ivm security waardoor er een nieuwere versie van netatalk nodig is. Van alle NAS leveranciers is Netgear de enige geweest die de developers ondersteund heeft en daardoor als eerste de nieuwe versie in de nieuwe firmware beschikbaar gemaakt heeft. Zowel mijn DUO als de NV+ draaien inmiddels weer als een zonnetje icm Lion. Inmiddels is ook QNAP een sponser en er schijn een versie 3.5.0 (??) te komen waardoor ook QNAP weer vlekkeloos loopt. Maar voor zover ik weet draaien de meeste NASjes nog met de oude netatalk waardoor er problemen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldlokers
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 07-07 22:44
Als je een goede zoekt voor gebruik als time machine backup kan ik je ook de systemen van Synology aanraden. Wel even opletten welke versies Lion gaan ondersteunen, dit is alleen bij de nieuwere versies zover ik gelezen heb. Daarnaast heb je dan voor nu nog de beta van de firmware nodig om icm met Lion time machine te kunnen gebruiken.

Ik heb zelf een DS410 draaien met daarin 4x2TB, draait als een trein! Mijn nas zorgt voor alle dataoverdracht in mijn netwerk; ftp/lokale data sharing/opslag voor alle media (muziek/video). Ik gebruik hem vooral voor backups en om data te streamen vanaf mijn mac mini die ik als mediacenter gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:35

Kettrick

Rantmeister!

cornelisprul schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 08:50:
Als je absoluut zeker wilt zijn dat hij goed met 'time machine' overweg kan is een time capsule de enige optie. Al is dit niet echt een snelheidsmonster.
Mee eens, op mijn thecus nas heb ik mijn backups een paar keer om vreemde redenen aan gort zien gaan. Als je geen gezeik wil zou ik absoluut voor een time capsule gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serenity
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-01-2023
Zolang iets te mounten is kan het, naar mijn ervaring, zonder problemen met Time Machine worden gebruikt. Of dat nu een externe HD is die direct is aangesloten of een netwerkshare. Mocht Time Machine het volume niet automatisch zien kun je dit uitvoeren in de Terminal:

code:
1
defaults write com.apple.systempreferences TMShowUnsupportedNetworkVolumes 1

Gebruik het al jaren op die manier en alles wordt elk uur netjes gebackupped. Maar goed, mocht je echt hele belangrijke backups hebben en een garantie van 100% compatibiliteit willen dan kom je inderdaad uit bij een Time Capsule van Apple zelf. Maar in zo'n geval zou ik sowieso niet enkel op Time Machine rekenen als backupmethode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05:55

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Kijk eens bij de echte NAS'sen : Synology en QNAP. Ik weet in elk geval dat Synology Time Machine ondersteunt.

[NAS] Het grote NAS Overzicht Topic
Het grote Synology topic deel 3
Het grote QNAP topic - Deel 2

[ Voor 12% gewijzigd door Microkid op 07-08-2011 17:48 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Pagina: 1