Ik heb een barebone die perfect werkt met windows 7 op 1 ding na.
Als ik in windows zit en de pc netjes afsluit gaat mijn barebone, zoals het hoort, netjes uit.
Als ik nu de volgende keer mijn barebone aanzet krijg ik ALTIJD eerst de melding:
DISK BOOT FAILURE, INSERT SYSTEM DISK AND PRESS ENTER.
Geen onbekende melding.
Als ik nu op CTRL+ALT+DEL druk dan start mijn systeem gewoon op.
Deze routine moet ik altijd doen. Mij systeem start nooit in een keer op. Ik moet dus altijd een reboot doen na de eerste startup om de pc door te laten starten.
Een enkele keer boot de pc na de tweede startpoging niet door naar windows maar naar mijn bios settings. Daar staat echter alles goed. Boot sequence staat op HD en alle andere opties staan uit. Ik zeg vervolgens save and exit en dan start mijn pc gewoon door naar windows. Dit is dus een alternatief scenario maar 9 van de 10 keer is een enkele handmatige extra reboot vaak de oplossing.
Enkele dingen waar ik zelf naar gekeken heb en wat info:
Pc heeft 2x 1TB schijven die niet in raid draaien (schijf 1 heeft win7)
1x 2GB geheugen module.
AMD Athlon X2 64 4800+
Heb de batterij voor de bios gisteren vervangen (dacht dat het daar aan lag)
Herinstall van windows 7 maakt ook niets uit
Beide schijven worden na de koude start in de POST gewoon herkend.
Heb de laatste bios versie
Bij een herstart van de pc vanuit windows heb ik er nooit last van. Het gebeurt dus alleen maar bij een koude start van de pc. Of hij nou een uur of hele week heeft uitgestaan maakt overigens ook geen verschil.
Als ik in windows zit en de pc netjes afsluit gaat mijn barebone, zoals het hoort, netjes uit.
Als ik nu de volgende keer mijn barebone aanzet krijg ik ALTIJD eerst de melding:
DISK BOOT FAILURE, INSERT SYSTEM DISK AND PRESS ENTER.
Geen onbekende melding.
Als ik nu op CTRL+ALT+DEL druk dan start mijn systeem gewoon op.
Deze routine moet ik altijd doen. Mij systeem start nooit in een keer op. Ik moet dus altijd een reboot doen na de eerste startup om de pc door te laten starten.
Een enkele keer boot de pc na de tweede startpoging niet door naar windows maar naar mijn bios settings. Daar staat echter alles goed. Boot sequence staat op HD en alle andere opties staan uit. Ik zeg vervolgens save and exit en dan start mijn pc gewoon door naar windows. Dit is dus een alternatief scenario maar 9 van de 10 keer is een enkele handmatige extra reboot vaak de oplossing.
Enkele dingen waar ik zelf naar gekeken heb en wat info:
Pc heeft 2x 1TB schijven die niet in raid draaien (schijf 1 heeft win7)
1x 2GB geheugen module.
AMD Athlon X2 64 4800+
Heb de batterij voor de bios gisteren vervangen (dacht dat het daar aan lag)
Herinstall van windows 7 maakt ook niets uit
Beide schijven worden na de koude start in de POST gewoon herkend.
Heb de laatste bios versie
Bij een herstart van de pc vanuit windows heb ik er nooit last van. Het gebeurt dus alleen maar bij een koude start van de pc. Of hij nou een uur of hele week heeft uitgestaan maakt overigens ook geen verschil.
[ Voor 2% gewijzigd door shardphoenix op 06-08-2011 19:03 . Reden: List was fout gegaan ]