Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeLiX WaVe
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16-07-2019
Hallo allemaal,

Ik heb vorig jaar bij zercom rond 15 maart een Ati radeon CLUB3D HD5770 videokaart gekocht.
Toen ik mijn pc (met dus die kaart erin) aansloot op de tv met de vga aansluiting kreeg ik een beeld zonder rood. Bij het weer terug aansluiten op mijn eigen beeldscherm was het rood nog steeds nergens te bekenen. Ook op 2 andere beeldschermen krijg ik het zelfde probleem. Ik heb ook een andere kabel geprobeerd en er voor gezorgd dat de kabel er goed in zit. Ik heb de pinnetjes van beide kabels gecontrolleerd en die zijn in goede staat.

Ik denk dus dat het probleem in mijn kaart zit. Iemand suggesties hoe ik dit het beste kan oplossen? Nieuwe kaart kopen? Garantie? Of kan er nog iets gerepareerd worden aan mijn kaart?

Martijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12:44
Je gebruikt alleen vga in dit geval? Dan lijkt het er sterk op dat je vga poort kapot is... dus niet perse de videokaart zelf, maar wel de aansluiting. Heb je al eens goed gekeken of er niet een stukje of een compleet pinn is afgebroken en er nog in zit? En heb je de andere aanslutingen al geprobeerd? Ook de instellingen in catalyst nagelopen... misschien heb je per ongeluk iets verkeerd aangevinkt oid in color correction ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeLiX WaVe
De dvi doet het wel goed. De vga kabel die ik gebruik heeft alle pinnetjes nog en die past en gewoon in. Ik heb nog even de poort nagekeken en ziet er goed uit.
De instellingen staan ook goed. Ik kan bij desktop colour de kleur red aanpassen. Maar geen enkele aanpassing zorg voor een verschil op het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Drie dingen die je kunt doen, zelf repareren zal wel tegenvallen.
Dus één opsturen naar de fabrikant, voor garantie.
Twee DVI gebruiken.
Drie DVI, VGA verloopje gebruiken als de monitor geen DVI heeft.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeLiX WaVe
Ik heb een oplossing gevonden.
Maar hij is wel een beetje omslachtig. Ik heb namelijk een VGA, een DVI en een HDMI poort. De DVI is in gebruik omdat ik 2 beeldschermen heb. Dus ik heb 2 verloopjes om de HDMI om te zetten naar VGA. Een van die verloopjes komt vandaag met de post binnen. Dus ik hoop dat dit goed gaat werken ;)

Groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik vrees dat de meeste HDMI uitgangen geen VGA signaal meesturen. Bij veel DVI uitgangen is dat wel het geval. Ik hoop voor jouw dat het werkt uiteraard, maar het lijkt me sterk dat de fabrikant drie analoge uitgangen zou voorzien!

Beter kan je je DVI monitor op de HDMI uitgang aansluiten, en de VGA monitor op de DVI uitgang (die wellicht ook een analoog signaal meestuurt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
HeLiX WaVe schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 15:49:
Dus ik heb 2 verloopjes om de HDMI om te zetten naar VGA. Een van die verloopjes komt vandaag met de post binnen. Dus ik hoop dat dit goed gaat werken ;)
Kan niet werken.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeLiX WaVe
Admiral Freebee schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 16:00:
Beter kan je je DVI monitor op de HDMI uitgang aansluiten, en de VGA monitor op de DVI uitgang (die wellicht ook een analoog signaal meestuurt).
Goeie!
Ga ik proberen

edit:
Het is gelukt!
Ik heb wel eerst een deel van de dvi en vga connector moeten weg zagen, omdat het anders niet zou passen. Maar het resultaat is er. Weer een RGB scherm ipv GB :P

[ Voor 24% gewijzigd door HeLiX WaVe op 09-08-2011 15:34 ]

Pagina: 1