Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop herkent de Harde Schijf niet

Pagina: 1
Acties:

• Getto
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20-11 15:27
Hallo allemaal

Ik heb mijn broer beloofd XP op zijn laptop te zetten(er staat nu vista op) maar als ik boot van de cd drive en hij gaat naar de windows set-up dan krijg ik de melding dat hij de harde schijf niet kan vinden

Ik heb in de bios gekeken om te kijken of hij op IDE staat maar die functie kan ik nergens vinden weet iemand wat ik kan doen?

Het gaat trouwens over deze laptop:

Compac presario c700

Alvast bedankt

• hellboy123
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20-11 22:43
Getto schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 18:22:
Hallo allemaal

Ik heb mijn broer beloofd XP op zijn laptop te zetten(er staat nu vista op) maar als ik boot van de cd drive en hij gaat naar de windows set-up dan krijg ik de melding dat hij de harde schijf niet kan vinden

Ik heb in de bios gekeken om te kijken of hij op IDE staat maar die functie kan ik nergens vinden weet iemand wat ik kan doen?

Het gaat trouwens over deze laptop:

Compac presario c700

Alvast bedankt
Staat er een optie bij om de HDD in Ultra DMA Mode te zetten?(zo heet de optie waar ik mijn oude Asus laptop op moest zetten voor IDE functionaliteit) Naamgevingen zijn af en toe wat onduidelijk helaas

[ Voor 6% gewijzigd door hellboy123 op 09-08-2011 18:52 ]

• VERNederlander
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20-11 17:08
Ik heb zelf een HP (compaq) 8510w en ik had (denk ik) hetzelfde probleem. In XP mist volgens mij een controller om je SATA harde schijf aan te sturen. (Weet niet meer precies wat het was). Daardoor gaf hij bij halverwege het laden van het de bestanden vóór de daadwerkelijke installatie van XP (met XP schermen enzo) een foutmelding. De oplossing hiervoor was bij mij destijds het downloaden van de betreffende software-controller en deze integreren in de Windows XP-installatie met behulp van nlite (http://www.nliteos.com/). Dan een cd-tje hiervan fikken en installeren.

Of dit de oplossing voor jou is durf ik niet te zeggen, maar je zou het kunnen proberen. Daarnaast zul je zelf nog even wat onderzoek moeten doen welke driver je hiervoor moet integreren, maar er zijn vast wel wat meer mensen op internet die dit probleem met deze laptop hebben. Dus in ieder geval succes met googlen en fixen van de laptop :).

Nog even een sidenote
Ik weet niet precies welke type het van de Compaq Presario C700 + achtervoegsel het is, maar op de HP driversite lijkt voor geen van alle types ondersteuning te vinden voor Windows XP. Drivers voor XP zijn er vast wel (heb wat voorbij zien komen), maar dat zal je denk ik dus nog wat extra werk opleveren en je hebt niet de 100% zekerheid dat alles dan zal gaan werken.

[ Voor 20% gewijzigd door VERNederlander op 10-08-2011 00:07 ]