OkkE schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 16:54:
[...]
Heb je een back-end systeem dat zijn data via XML laat aanspreken dan is het natuurlijk een prima keuze. Maar voor een kleine nieuwe website
die je zelf gaat beheren en verder niet met een ander (back-end) systeem gekoppeld hoeft te worden, zou ik gewoon voor plain HTML gaan, evt. met een server-side taal om losse bestand te includen.
bij plain html moet je veel copy pasten, en dat is nu net niet wat ik wil. En mijn data op mijn site staat al een stuk in mijn FMP database aangezien het een stuk over de producten gaat.
Cyphax schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 17:03:
[...]
Maar dat ben ik maar; als je geen ervaring hebt met XSLT en je hebt niet de behoefte het te leren, doe het dan vooral niet, dat gaat een hoop tijd kosten, dus ik ben het niet met je oneens verder.

Had het vorig semester op school geleerd.

En had 100%. Zo moeilijk vind ik het niet. En het is nog eens super handig.
Kajel schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 17:13:
[...]
Ik betwijfel trouwens ook ten zeerste de legaliteit van TS' bezit van Filemaker Pro. Dus je hebt een bedrijfje wat over genoeg liquiditeit beschikt om Filemaker Pro te kopen, maar je kunt niet 20 euro per jaar voor Hosting en een Domeinnaam betalen?
En dan nog de hamvraag: Waarom de extra stap van XML aanpassen en via XSLT omzetten in HTML, als je ook gewoon direct de HTML kunt bewerken. Kost bij zo'n kleine site toch heel weinig moeite? Je wint toch niks met de hele XML + XSLT constructie?

Mijn FMP is volledig legaal hoor. Mijn bedrijfje is gewoon nog enorm klein voor het moment, en heb nog geen nood om het dusdanig gaan uit te breiden. Ben ook nog niet zo lang bezig. Stap voor stap graag.
En ik heb een domeinnaam waar ik voor betaal, alleen kan ik daar nu alleen statische html pagina's op gebruiken. Wat volledig in orde is voor wat ik doe op het moment.
En die hamvraag is eigenlijk overbodig. Ik ga helemaal geen xml aanpassen. FMP, waar mijn gegevens instaan kan automatisch xml files genereren van mijn data. En FMP kan tegelijkertijd ook een xslt file erop toepassen. Dus voor alle duidelijkheid: Ik pas mijn data aan in FMP, ik druk op een knop, en mijn statische website wordt gegenereerd. Dan alleen nog maar de map online gooien. Het is niet dat ik elke week moet updaten ofzo.
Dus ik win wel degelijk met de xml + xslt constructie: tijd en geld.
Misschien wel, misschien niet. Hangt af van factoren als de grootte van een pagina. Maar als jij liever in een brei van HTML-tags gaat zitten editten moet je dat vooral doen. Ik hou je niet tegen. Ik denk de meesten hier in dit topic niet eigenlijk.
Mijn site bestaat al enkele jaren, en ik moet ze niet zoveel aanpassen, maar ikzelf ben die brei ook zeker meer dan beu. Het is gewoon niet handig werken. Vandaar dat dit topic ook begonnen is.
[
Voor 65% gewijzigd door
BtM909 op 08-08-2011 23:17
]