Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Connectie met mysql

Pagina: 1
Acties:
  • 272 views

• stefve1
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20-11 21:31
Hallo,

Ik heb hier een ubuntu server met phpmyadmin en mysql.
Nu ben ik op een andere pc een programma aant het maken (vb.net) en deze moet verbinding maken met de mysql database.
Een connectie met een database op de pc zelf lukt wel, maar het wil niet lukken naar een andere pc in hetzelfde LAN netwerk.

Kan iemand me helpen?
Bedankt.

• stefve1
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20-11 21:31
.. natuurlijk heb ik het zelf al opgezocht.
Ik ben zelfs al bezig geweest met andere connectors te gebruiken maar het wil maar niet lukken.
Moet ik ergens in phpmyadmin toegang geven ofzo?

• Tharulerz
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-04 05:16
Nou. Als je zelf wat moeite had gedaan, dan had je ook wel een error message gehad van je mysql client (welke je dan ook gebruikt), die waarschijnlijk een connection refused of access denied geeft.

Dit komt omdat Mysql standaard enkel toegang geeft aan localhost om verbinding te maken. Als je nou even googled hoe je een ander IP ook toegang geeft, dan ben je er al.

Laat dat gewoon aan de mods over

[ Voor 25% gewijzigd door Creepy op 06-08-2011 18:35 ]

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-11 22:53

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Natuurlijk heb je dat zelf al allemaal nagekeken, maar dat kunnen wij niet zien he ;) Daarom vragen we ook om in je topicstart precies aan te geven hoe en wat je al zelf hebt gevonden en geprobeerd. In nagenoeg elke MySL installatie tutorial zou je ergens moeten vinden hoe je MySQL kan laten luisteren op een extrern adres. Dat moet je de config file doen. Zelfs in de MySQL handleiding bij het stukje "cannot connect to server" staat precies uitgelegd hoe en wat: http://dev.mysql.com/doc/...ot-connect-to-server.html. En dat zou je zeker al gevonden moeten hebben als je daadwerkelijk op je foutmelding gegoogled had. Het staat gewoon in de manual, daar hoef je dan ook echt geen topic voor te openen.

[ Voor 9% gewijzigd door Creepy op 06-08-2011 18:40 ]

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Dit topic is gesloten.