• afterburn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-01 15:23

afterburn

No more...

Topicstarter
Ik ben inmiddels (hoognodig) aan een nieuwe TV toe. Zit nu nog met een kleine, 20 jaar oude 4:3 beeldbuis en dat moet echt eens afgelopen zijn.. ;)

Heb besloten dat het een plasma moet worden, omdat ik de kleur belangrijk vind bij het kijken naar films. En uiteraard full-HD. Het budget wat ik mezelf opgelegd had is 600 met een beetje speelruimte.

Best wel wat keus in die range.

In eerste instantie zag ik toen de LG 50PV350. Een no frills, no thrills TV maar veel meer heb ik ook niet nodig. Wel een lekker groot beeld met 50", wat me wel prettig lijkt met films kijken en een kijkafstand van ca 3.5-4m. Om diezelfde reden lijkt me een 42" net iets aan de krappe kant. Ook is de CI+ UPC gecertificeerd, dus dat is ook makkelijk. De reviews op t-net zijn best positief, dus het leek een gemaakte keus.

Niet dus.

Verder zoeken naar reviews en informatie hier en op andere plaatsen, toch niet zo'n mooi beeld van LG. Image retention hoger dan gemiddeld en toch een beetje een B-merk. Volgens de gangbare opinie toch beter kijken naar een Panasonic.

Binnen het initiële budget eigenlijk alleen 42" TV's. Dus eens kijken waar ik kom als ik het budget een beetje oprek. Met 699 komen we dan ineens de Viera TX-P50U30E tegen. Ook een no frills, no thrills TV en UPC gecertificeerd dus eigenlijk hetzelfde verhaal als met de LG.

Maar wat is nu wijsheid? De ~100 euro meer uitgeven voor de Pana ipv de LG? Of toch gaan voor een kleinere 42"? Misschien is het allemaal heel simpel, maar ik heb inmiddels zoveel TV's en hun specs/prijzen gezien dat ik door de bomen het bos niet meer zie. :) Een paar wijze woorden van de groep zijn dus welkom.

Fuji X-T1 | XF14mm F2.8 R | XF23mm F1.4 R | XF35mm F1.4 R
Nikon D800 | AF-S 24-120/f4 VR2 | AF-S 50/f1.8G
Computer specs

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07-02 09:09
Altijd meer uitgeven! Met een TV doe je weer zeker een paar jaar, uitgesmeerd over die tijd is elke 100 euro extra peanuts.

En voor het echte bioscoop gevoel is 42 inch te klein.

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Of 42" groot genoeg is voor een thuisbioscoop hangt vooral van je kijkafstand af. De echte purist zal dan een beamer kopen voor het echte bioscoopgevoel...

Met jouw kijkafstand zou ik inderdaad voor 50" gaan, ik zit zelf op ongeveer 2.5-3M van een 42". Mocht je aan je interieur wat kunnen aanpassen zodat de kijkafstand wat kleiner wordt, dan is deze wellicht ook interessant: pricewatch: Panasonic Viera TX-P42GT20E Voor dat geld vind je geen betere tv...

Ohja, en Panasonic maakt momenteel de beste plasmatelevisies, maar houd er rekening mee dat je met deze schermdiagonaal en jouw budget niet hun beste tv's koopt. Toch zou ik gevoelsmatig voor de P50U30 gaan, maar lees vooral reviews om jezelf te overtuigen.

[ Voor 19% gewijzigd door Grrrrrene op 06-08-2011 23:11 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• afterburn

afterburn

No more...

Topicstarter
Ik hoef geen bioscoop gevoel te hebben, maar wil lekker weg kunnen kijken met een film. Ik dacht eerst dat 42" wel een goede maat zou zijn, maar toen ik ging meten bleek dat je je snel verkijkt op de afstand tot je tv en dat die vaak groter is dan je in eerste instantie denkt.

Ik snap dat ik met mijn budget aan de onderkant van het gamma zit, maar wat ik niet direct zie is het verschil met de duurdere modellen, afgezien van de extra features zoals 3D, geluid, aansluitingen, internet etc. Ik heb wat dat betreft weinig spectaculaire eisen: een HDMI poort voor UPC en mijn Mac mini en eventueel nog een voor als ik later nog een BD speler wil hebben en dat is het wel. Het ding moet gewoon een mooi beeld tevoorschijn toveren, verder niks. Het geluid gaat voor films over de 5.1 set en media gaat via de mini. Een UPC compatible CI+ is een pre aangezien ik soms 2 dingen tegelijk wil opnemen en dat kan alleen als er niet gekeken wordt.

Erg basic dus allemaal, en verklaart waarom ik me ook niet al te druk maak over een basic tv.

Computer specs

• Mystic Spirit
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-02 23:34

Mystic Spirit

PSN: mr_mysticspirit

Ik heb zelf een 42" Panasonic en ik kijk er al jaren met plezier naar. Ik heb hem destijds ook op beeldkwaliteit uitgezocht en moet zeggen dat sinds Pioneer gestopt is met plasma, Panasonic toch wel de beste plasma's maakt.

Destijds woonde ik in een wat kleinere woning waar de grote goed was afgestemd op kijk afstand. Nu ik in een grotere woning zit, waar ik ongeveer 4 meter van het beeld zit en het is met 42" wel aan de kleine kant.
Als ik nu een afweging moest maken voor meer beeld voor hetzelfde geld en een beetje inboeten op kwaliteit dan denk ik dat ik dat wel zou doen.

Ik zou niet teveel waarde hechten aan de hoeveelheid aansluitingen. Ik weet niet wat voor 5.1 set je hebt, maar als je een receiver hebt waar HDMI aansluitingen op zitten ga je toch al snel switchen via je receiver en dan ben je eigenlijk nog maar 1 ingang op je tv nodig.

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

JAHRASTAFARI schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 18:46:
Altijd meer uitgeven! Met een TV doe je weer zeker een paar jaar, uitgesmeerd over die tijd is elke 100 euro extra peanuts.

En voor het echte bioscoop gevoel is 42 inch te klein.
Wat een onzin. We weten allemaal dat tv's tegenwoordig niet meer zo lang meegaan en dat je tegenwoordig meer betaalt voor marketing prul dan als kwaliteit wanneer je budget niet superhoog is of je gewoon niet veel wilt uitgeven voor een tv.

Hoe slecht waren de eerste LCD's en plasma's wel niet? En toch werden ze als een gek verkocht. Kortgeleden was het "LED technologie" en nu is het 3D kijken, waarbij 3d op 8 van de 10 tv's niks voorstelt. In iedergeval niet wat ik heb ervaren id mediamarkt met bril op. Daarvoor was het contrast en daarvoor weer hoe zuinig wel niet LCD was itt plasma's. Misvormde beelden (newstickers onderaan) of voetbal wedstrijden die je niet goed kon volgen bij snelle beelden namen we dan op de koop toe :)

2 maanden terug voor 400e een fullhd lcd samsung gekocht voor zus, en het beeld is voor haar doen prachtig icm Ziggo digitaal. Ik weet nu al dat mijn volgende aankoop max 600~750e gaat worden en het liefst een plasma (nu een panasonic thuis twv 1700euro destijds + 5jr garantie)

Ik raad je trouwens aan om 5 jaar garantie bij te kopen, kost je misschien ~100euro maar bespaart je veel kopzorgen. De mijne ging stuk na 1 jaar en 2 maanden, monteur kwam hem ter plekke fixen.

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07-02 09:09
SYQ schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 09:54:
[...]Wat een onzin. We weten allemaal dat tv's tegenwoordig niet meer zo lang meegaan en dat je tegenwoordig meer betaalt voor marketing prul dan als kwaliteit wanneer je budget niet superhoog is of je gewoon niet veel wilt uitgeven voor een tv.

Hoe slecht waren de eerste LCD's en plasma's wel niet? En toch werden ze als een gek verkocht. Kortgeleden was het "LED technologie" en nu is het 3D kijken, waarbij 3d op 8 van de 10 tv's niks voorstelt. In iedergeval niet wat ik heb ervaren id mediamarkt met bril op. Daarvoor was het contrast en daarvoor weer hoe zuinig wel niet LCD was itt plasma's. Misvormde beelden (newstickers onderaan) of voetbal wedstrijden die je niet goed kon volgen bij snelle beelden namen we dan op de koop toe :)

2 maanden terug voor 400e een fullhd lcd samsung gekocht voor zus, en het beeld is voor haar doen prachtig icm Ziggo digitaal. Ik weet nu al dat mijn volgende aankoop max 600~750e gaat worden en het liefst een plasma (nu een panasonic thuis twv 1700euro destijds + 5jr garantie)

Ik raad je trouwens aan om 5 jaar garantie bij te kopen, kost je misschien ~100euro maar bespaart je veel kopzorgen. De mijne ging stuk na 1 jaar en 2 maanden, monteur kwam hem ter plekke fixen.
Wat wil je eigenlijk zeggen? :/

• afterburn

afterburn

No more...

Topicstarter
De keus is inmiddels gevallen op de P50U30E en gelijk bestelt. Zal wel even schrikken worden na een 24" 4:3 beeldbuis tv, waar dus effectief maar 20" van overblijft met 16:9 uitzendingen tegenwoordig. Kan de verrekijker ook weer de kast in. :+

Computer specs

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Geloof me: dat went _heel_ snel. Ik ging van 32" naar 42", niet schokkend eigenlijk. Toen ik de TV uitpakte en neerzette dacht ik nog even "oh shit, wat heb ik gedaan", maar na een avondje tv kijken was ik al aardig aan het wennen en na een week vond ik 42" eigenlijk een prima formaat. Ik heb het overigens nooit, wat je vaak hoort, te klein gevonden. Ik heb dus geen spijt dat ik niet een 46" of 50" heb gekocht.

Veel plezier met je nieuwe televisie :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• OLVG
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 28-06-2025
Laat je binnenkort nog weten wat je ervan vind afterburn? Ben wel benieuwd. Veel plezier ermee idd!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Grrrrrene schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 11:04:
Geloof me: dat went _heel_ snel. Ik ging van 32" naar 42", niet schokkend eigenlijk. Toen ik de TV uitpakte en neerzette dacht ik nog even "oh shit, wat heb ik gedaan", maar na een avondje tv kijken was ik al aardig aan het wennen en na een week vond ik 42" eigenlijk een prima formaat. Ik heb het overigens nooit, wat je vaak hoort, te klein gevonden. Ik heb dus geen spijt dat ik niet een 46" of 50" heb gekocht.

Veel plezier met je nieuwe televisie :)
Je moet nooit een te kleine TV nemen nee, en als je van 32" naar 42" gaat is het een enorme verbetering. Ik denk dat je volgende TV dan ook 46 of 50/51 inch wordt? Tenminste, zo gaat het bij de meeste: minstens hetzelfde formaat of groter :9

• afterburn

afterburn

No more...

Topicstarter
OLVG schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 01:07:
Laat je binnenkort nog weten wat je ervan vind afterburn? Ben wel benieuwd. Veel plezier ermee idd!
Zal ik doen. Ik krijg um morgen binnen als het goed is. :)

Computer specs

Pagina: 1