Toon posts:

[Arduino] Wifi Lego camera robot

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• BasBaseNL
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 25-05 10:15
Hallo Tweakers. Ik heb een project dat ik graag met jullie wil delen. Het is een via wifi bestuurbare Lego robot met een ip camera aan boord. Daarmee kan ik door mijn hele huis rondrijden (of elke andere plek met wifi). Een Processing applet verzorgt het besturingspaneel. Bewegingscommando's worden via een socket verbinding naar een Sparkfun WiFly shield gestuurd. Deze stuurt de data via een seriële verbinding naar een Arduino. De Arduino zet deze data vervolgens om naar een infra rood signaal. Dat signaal wordt opgevangen door een Lego IR receiver die de motoren aanstuurt. Het videobeeld wordt verzorgt door een Edimax IC-1510Wg draadloze IP camera.

Video's, foto's, diagrammen en broncodes zijn te vinden op mijn website:
http://brickbot.net/projects/wifi-lego-camera-robot

Vragen en opmerkingen zijn welkom :)

• WeeJeWel
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16-05 11:15
Wat ontzettend tof!

Homey — Critics are those without skills to create.

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-05 20:16

SA007

Moderator Tweaking
Er leuk ding, vind het alleen beetje typisch om 2 wifi devices aan boord te hebben. Had de ip-cam niet een of ander wazige managment connectie erop?
Heb de nodige gezien met een rs485 erop voor een pan/tilt kop te bedienen, klein beetje hacker daaraan en je kan je robot bedienen.

Klok is stuk :(

• BasBaseNL
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 25-05 10:15
Op de hogeschool waren we bezig met Arduino's waardoor ik al enigzins had besloten om er een te gebruiken icm een WiFly shield. Daar moest toen nog een draadloze camera bij en dat is gewoon een goedkoop dingetje geworden. Er zitten niet echt leuke aansluitingen op.

Ik heb ook al een rijdende router met OpenWRT gezien waar gewoon een usb cam in was gestopt. Die gebruikte ook zo'n verbinding om de motoren van een RC buggy aan te sturen.

De robot ligt nu trouwens uit elkaar voor de volgende versie :)

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Leuk!

Ik ben zelf ook overigens ooit aan zoiets begonnen maar dan meer volgens dat andere project. Een asus router met 2x usb met daarop een webcam en arduino. Maar een webcam werkend krijgen is best lastig (vooral de goedkope) onder openwrt. Met de nieuwere versie van openwrt wordt het steeds beter.

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 00:21

Matis

Rubber Rocket

Leuk, zijn jullie ook van plan het apparaat te automatiseren?
Dat wil zeggen, de video-beelden analyseren op de PC/laptop en daar dan weer acties uit laten voortvloeien.

Bijvoorbeeld het volgen van een lijn op de grond.

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03:45

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Heel stoer gedaan :D

Hoe zit het met de vertraging van commando's en videobeelden? Of is dit minimaal omdat je via wifi werkt?

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Matis schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 15:03:
Leuk, zijn jullie ook van plan het apparaat te automatiseren?
Dat wil zeggen, de video-beelden analyseren op de PC/laptop en daar dan weer acties uit laten voortvloeien.

Bijvoorbeeld het volgen van een lijn op de grond.
Zat ik ook aan te denken, weer een stap verder, en ook wel lastig denk, maar dit is IIG leuk speelgoed :)

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 00:21

Matis

Rubber Rocket

_ferry_ schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 19:46:
Zat ik ook aan te denken, weer een stap verder, en ook wel lastig denk, maar dit is IIG leuk speelgoed :)
Zeker dat het lastig wordt, allereerst is de wifi-verbinding natuurlijk nooit snel genoeg voor realtime video. Daarnaast is de resolutie van de camera laag en de rekenkracht van een laptop (normaliter) ook niet geweldig.

Uitdagingen genoeg dus, voor slapeloze nachten :D

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee