Acties:
  • 0 Henk 'm!

• junneh
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 27-08 17:55
Dag mede Gotters,

Ik heb gisteren een nieuw systeempje voor mezelf in elkaar geschroefd, zijnde:

Amd 965 proc, 8 gig ram en een xfx 6850 op dit mobotje

Nu even een vraagje: Voor single GPU zegt Asus dat ik mn kaart in de onderste pci-e slot moet doen, zo gezegd, zo gedaan, ik moet echter ook nog een Wlan kaartje kwijt, welke nu echt 1 cm onder mijn GFX hangt. ik vind dit niet zo leuk m.b.t koeling etc ( hij covert ook een stukje van de fan) (in mijn kast heb ik 2x12 en 1x9.2 fans)

Maakt het veel verschil voor een GPU als de mijne of hij op x8 of x16 loopt (bovenste slot is x8 volgens het boekje) (mocht dit kunnen moet ik dan ook dat adapterkaartje in het onderste slot hangen, dit staat nergens duidelijk beschreven?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Of je een 6850 draait op x8 of x16 maakt echt minimaal verschil (misschien dat je in een bench ergens 1% verschil gaat zien. Dus geoon in het bovenstae slot duwen kan prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• junneh
Bedankt voor je snelle reactie. hier was ik zelf na een beetje zoeken ook al achter, maar blijkbaar heeft mn board gewoon 2x16 slots, echter draait die bovenste alstijd op x8, kan ik dit op de een of andere manier naar x16 forcen?

en dat kaartje van asus wat erbij zit, moet dat er ook in als mn kaart in het bovenste slot hangt? (in het boekje staat dattie er alleen in moet als je je gfx in het onderste slot hebt hangen, en verder kan ik er niks over vinden..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dat het ding fysiek x16 is wil nog niet zeggen dat het ook electrisch een x16 is, waarschijnlijk mis je gewoon de helft van de lanes. Dat kun je niet forceren naar x16, omdat je de aansluitignen daarvan gewoon mist.

Wat die VGAswitchcard is en precies doet vraag ik me af trouwens, logischerwijs zouden je PCIesloten gewoon moeten werken (maar goed, ik heb al zat wazige implementaties van Asus gezien, dus wellicht is dit wel ergens voor nodig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• junneh
Nee over die switch card kan ik dus ook niks vinden, behalve wat het boekje erover zegt.

Ik ga mn kaartje toch maar in het top slot hangen want onder load wordtie nu 90 graden, wat ik toch wat veel vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Laatst online: 15:55
Blijkbaar heeft Asus bij dit bordje op de PCI-e switchchips bespaard en moet je handmatig mbv de switchcard de 8x lanes van het bovenste slot toevoegen aan de 8x lanes vd onderste om er een 16x slot van te maken. Sowieso vreemde opstelling aangezien bij de meeste andere borden het bovenste slot standaard 16x is en het andere slot 8x, dan had ts tenminste ook geen problemen met z'n wlan kaartje gehad.
Pagina: 1