printen vanuit een VPN

Pagina: 1
Acties:

• qrious
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 30-09-2016
hallo allemaal!,

Ik heb een vraag en hoop dat iemand hier mij kan helpen. voor dat ik bij het 'probleem' kom is het wellicht handig om eerst de situatie even te schetsen.

Ik heb een PC waar via het netwerk mijn printer op is aangesloten. dit werkt prima en kan met alle PC's gewoon printen.

Het probleem is als volgt:
Als ik voor mijn werk inlog via een VPN verbinding en dus de workspace van m'n werk pc gebruik, kan ik niet m'n eigen printer gebruiken. ik moet het document dan opslaan op een usb of iets dergelijks, de PC herstarten en dan pas kan ik m'n printer weer gebruiken.
Is er een manier dat ik vanuit de VPN verbinding alsnog m'n eigen printer kan bedienen.

ik hoop dat iemand kan helpen
alvast bedankt!

Jorg

They say that nobody is perfect. Then they tell you practice makes perfect. I wish they'd make up their minds.

Verwijderd

Is je printer bereikbaar vanaf je werkstation?
b.v. via een ip adres

• DeZwarteKip
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Wat bedoel je precies met workspace? Gebruik je Citrix of Remote Desktop om echt een sessie te openen op een server of maak je enkel een VPN-Connectie en zijn daarna de shares op het bedrijfsnetwerk beschikbaar?
Indien het laatste het geval is dan heb je kans dat de VPN-Tunnel je default gateway aanpast waardoor het lokale netwerk niet meer bereikbaar is.
Al het verkeer gaat dan over de tunnel.
Je kunt dit checken door vanuit een prompt-box (Start -> uitvoeren -> CMD (enter)) eens ipconfig /all te typen.
Je lan-connectie zou een default gateway moeten hebben die overeenkomt met je eigen ip-reeks intern.
Dus stel dat jouw pc 192.168.0.10 is dan zal de default gateway ook 192.168.0.* moeten zijn.