Problemen met nieuwe modem Ziggo

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pasteis
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 16-09 20:40
beste,

Gisteren heb ik het nieuwe modem ontvangen van Ziggo, de Ubee EVW3200.
Helaas ben ik er niet tevreden mee, het signaal van de modem is zwak in mijn huis, waardoor ik op de zolder geen bereik heb, en aangezien daar me laptop staat is het wel handig. Dus heb ik geprobeerd om mijn router eraan te koppelen (tweede bericht: http://ziggo-gebruikers.n...hread.php?t=32135&page=62), en de wifi functie uit te zetten (in modembeheer), dit allemaal is gelukt, heb uitstekend bereik nu op de zolder met de router, echter is mijn internet dusdanig traag geworden, dat als ik google.nl bijvoorbeeld wil openen te lang moet wachten, hij pakt hem dan pas na een aantal minuten of helemaal niet.

Nu wou ik mijn oude modem terug plaatsen, maar dit werkt helaas niet meer, omdat hij de modem niet meer herkend.

Kan iemand mij een oplossing bieden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Controleer de DNS settings van je modem/router/pc eens.

Als DNS resolving lang duurt omdat je DNS settings niet goed zijn dan kan het inderdaad zo zijn dat je lang moet wachten alvorens een pagina opent.

Waarschijnlijk heb je nu 2 routers achter elkaar staan wat in de regel goed zou moeten werken, mits de eerste vanaf internet als een bridge word ingesteld.

[ Voor 27% gewijzigd door redfoxert op 06-08-2011 14:41 ]

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pretty Rabbit
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 02-02-2022
Ik heb sinds 2 weken geleden ook de nieuwe modem van Ziggo geplaatst en met de volgende opstelling:

Ubee Modem van Ziggo (bridge) Linksys WRT610N beide wpa2 pers. beveiligd.

Alles doet het na installatie prima en lijkt snel te gaan met het surfen en downloaden maar na 2 uur wanneer ik thuis ben begon het. internet was super traag dus alles uitgetrokken en wachten en weer aansluiten(spreek voor zich) Deed het het weer even tussen 15min-3uur. En in deze 2 weken elke dag weer het zelfde verhaal en de volgende geprobeerd:
Standaard stroom afhalen en weer instoppen.
Kanaal veranderen

Wat me heb opgemerkt is wanneer ik download dat de rest van me hardware super traag wordt.(de internet uiterdaad) Ik denk zelf dat het aan Ziggo leg of moet ik iets met de router instellingen doen.

Heeft iemand met dezelfde ervaringen of denkt een oplossing te hebben die het wel delen.

Bedankt!! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Pasteis schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 14:32:
beste,

Gisteren heb ik het nieuwe modem ontvangen van Ziggo, de Ubee EVW3200.
Helaas ben ik er niet tevreden mee, het signaal van de modem is zwak in mijn huis, waardoor ik op de zolder geen bereik heb, en aangezien daar me laptop staat is het wel handig. Dus heb ik geprobeerd om mijn router eraan te koppelen (tweede bericht: http://ziggo-gebruikers.n...hread.php?t=32135&page=62), en de wifi functie uit te zetten (in modembeheer), dit allemaal is gelukt, heb uitstekend bereik nu op de zolder met de router, echter is mijn internet dusdanig traag geworden, dat als ik google.nl bijvoorbeeld wil openen te lang moet wachten, hij pakt hem dan pas na een aantal minuten of helemaal niet.

Nu wou ik mijn oude modem terug plaatsen, maar dit werkt helaas niet meer, omdat hij de modem niet meer herkend.

Kan iemand mij een oplossing bieden?
Oude modem terugzetten kan wel, maar je moet 't mac-adres dan even doorbellen naar Ziggo om die modem weer te laten activeren. En anders zou je Ziggo kunnen vragen je nieuwe modem in bridge modus te zetten en dan je router als (enige) router gebruiken omdat je modem dat dan niet meer doet.

[ Voor 6% gewijzigd door Raven op 07-08-2011 20:53 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pasteis
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 16-09 20:40
Bedankt voor de reacties, en sorry dat ik zo laat reageer.

Ik ga de optie van Raven proberen om het oude modem terug te laten zetten, want dat heb ik liever, had me modem in bridge modem staan, echter viel het signaal telkens weg, me internet is redelijk op de zolder. Maar heb te vaak last van traag internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:12

MsG

Forumzwerver

Welk modem had je eerst? En welk abonnement gaat het om? Wij hadden eerst het Motorola ziggo-modem met alles in 1 plus, maar deze kan maar tot 22 Mbit. Dus mocht je Alles in 1 Plus hebben met 40Mbit, dat ga je dan mogelijk niet halen met je oude modem.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:12
Klantenservice bellen, optie Technische Dienst en dan modem in bridge laten zetten. Dan kun je gewoon je oude router blijven gebruiken en nog eens 40mbit halen.

edit:

was al gepost, had niet goed gelezen.

[ Voor 15% gewijzigd door Rainesh op 15-08-2011 00:50 ]

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryudo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02-09 12:11

Ryudo

Daily dose~

Je kunt je oude modem wel terughangen, maar dit gaat alleen werken als het een eurodocsis3.0 modem betreft.
De oude Motorola's zijn eurodocsis2.0 en kunnen na activatie van het nieuwe WiFi modem niet meer geactiveerd worden. Volgens mij werkt de helpdesk hier ook niet aan mee.
Je kan het Ubee WiFi modem dus wel vervangen door een Cisco of Ubee zonder WiFi. Zolang het maar een eurodocsis3.0 modem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackHawkDesign
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-09 08:54
Hey,

Het is een oud topic, dat weet ik, maar misschien kan deze info handig zijn:

Ik heb ook sinds kort die nieuwe wifi modem van ziggo. Ook ik kwam tot de conclusie dat het signaal beroerd was en heb ook me eigen router er voor gehangen (TL-1043nd ofzo). Dat ging even goed, maar sinds kort kon ik niet meer verbinden. Het signaal was sterk genoeg aldus windows/macosx, maar verbinden ho maar. Ook als ik verbinding had, continu time outs e.d. Lijkt een klein beetje op jouw verhaal.

Ik kwam na veel klooien erachter dat de ziggo wifi modem mijn wifi router stoorde. Ook al staat het wifi signaal uitgeschakeld. Toen ik ze wat verder uit elkaar zette is het probleem opgelost. Misschien heb jij of iemand anders er nog wat aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://ziggo-gebruikers.n...cebe617f3312d4590&t=32135
Derde post in dat topic, als het zelf bridgen niet werkt kan je met Ziggo bellen om de gehele routersoftware uit te laten zetten. Dan staat de WiFi op het Ziggo modemrouter ook uit.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2011 13:38 ]

Pagina: 1