Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Webcam om werkhouden te filmen

Pagina: 1
Acties:

• MadSaid
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 20-06 01:48
Hallo,

Op advies van mijn fysio ben ik op zoek naar een webcam en software om mijn houding achter de PC te filmen. Dat houdt o.a. in dat ik de webcam op een statief oid aan de zijkant van mijn buro moet plaatsen.
Ik heb even gezocht maar kan niet zo snel iets vinden. Door mijn rsi klachten kan ik ook beperkt achter de PC zitten, vandaar dit mailtje.

1) Welke webcam raad je aan?
2) Welke software heb ik nodig om mijzelf te filmen?
3) Hoe kan ik de webcam het beste aan de zijkant van mijn buro (met staander ofzo) bevestigen?

Alle suggesties zijn welkom.

Alvast bedankt,

MadSaid

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:25

The Eagle

I wear my sunglasses at night

1) In principe zou iedere webcam met redelijk wat pixels volstaan. ZOlang je geen sweex 100k neemt (die iets van 0,3Mpix heeft) moet je e.e.a wel kunnen zien. Enige echte vereiste is dat je een statief(je) er op moet kunnen zetten.

2) De meeste bij webcams meegeleverde software bieden de mogelijkheid om een video te maken en op te nemen. De vraag is of je jezelf alleen continue wilt zien, of ook daadwerkelijk vast te leggen. Snagit kan bijvoorbeeld gewoon video screencaptures maken, maar niet rechtstreeks opnamen van cam.

3) Als je geen vensterbank hebt: ga op zoek naar een kleine GorillaPod. Flexibel statief, zet je echt overal aan vast, kun je ook gewoon om je bureaupoot klemmen. Mediamarkt moet ze zo hebben.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• MadSaid
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 20-06 01:48
The Eagle schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 14:15:
1) In principe zou iedere webcam met redelijk wat pixels volstaan. ZOlang je geen sweex 100k neemt (die iets van 0,3Mpix heeft) moet je e.e.a wel kunnen zien. Enige echte vereiste is dat je een statief(je) er op moet kunnen zetten.

2) De meeste bij webcams meegeleverde software bieden de mogelijkheid om een video te maken en op te nemen. De vraag is of je jezelf alleen continue wilt zien, of ook daadwerkelijk vast te leggen. Snagit kan bijvoorbeeld gewoon video screencaptures maken, maar niet rechtstreeks opnamen van cam.

3) Als je geen vensterbank hebt: ga op zoek naar een kleine GorillaPod. Flexibel statief, zet je echt overal aan vast, kun je ook gewoon om je bureaupoot klemmen. Mediamarkt moet ze zo hebben.
Bedankt voor je snelle reactie.

1+2) pricewatch: Logitech HD Webcam C270 lijkt me wel wat. Ik zie op de website van Logitech dat ze software hebben voor video en foto opname.

3) Ik heb een vensterbank. Dan moet ik wel een 3m USB kabel hebben. Ik neem aan dat het dan nog steeds gaat werken. Weet nog alleen niet of ik deze specifieke cam op de vensterbank kan bevestigen. Geen idee of ik nog een cam met zoom moet hebben.De afstand tussen mijn stoel en vensterbank is ongeveer 1.5 m.

MadSaid

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-11 18:37
En je hebt nergens een digitale camera liggen met videoopname mogelijkheid? Die produceert een direct afspeelbaar bestand voor je... heb je dus ook geen capture-software nodig bij je webcam.

Hoe je de cam(era) gaat plaatsen is volledig aan jezelf, ik ken de situatie waarin je leeft niet...

Verwijderd

Tip voor een usb verlengkabel.

Bij de action heb je voor een paar euro (dacht 1,49) een usb verlengkabel van 5 meter. Ik heb zo'n kabel tussen de muis en me htpc zitten en werkt perfect.

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-11 20:08

SA007

Moderator Tweaking
@KeDeShCh:
Moet je erg mee opletten, een webcam is geen muis. Een muis is usb 1.0 (1,5Mbit) en verschikkelijk sloom. Een goede webcam trekt de hele bandbreedte van usb2 (480Mbit) vol.
Verder is 5M echt het maximum van de USB specificaties. De kans dat et niet werkt met een goedkope 5M kabel ertussen is voor een webcam dus heel wat groter dan een muis.

De beste kansen om het te laten werken is een USB poort achterop je pc te pakken (die in het frontpanel zitten al bedraad aangesloten naar het moederbord met meestal niet heel erg goede kabel)
Houdt ook de draadlengte zo kort mogelijk, als 3M extra kabel genoeg is, koop een kabel van 3M.

@TS: Eigenlijk voldoet elke webcam, als je een telefoon met een redelijke camera hebt kan je zelfs die wel gebruiken. Software is er ook meer dan genoeg, een webcam meld zich gewoon aan als videoapparaat waardoor je elk stukje opnamesoftware kan pakken wat je kan vinden.

Verwijderd

SA007 schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 11:32:
@KeDeShCh:
Moet je erg mee opletten, een webcam is geen muis. Een muis is usb 1.0 (1,5Mbit) en verschikkelijk sloom. Een goede webcam trekt de hele bandbreedte van usb2 (480Mbit) vol.
Verder is 5M echt het maximum van de USB specificaties. De kans dat et niet werkt met een goedkope 5M kabel ertussen is voor een webcam dus heel wat groter dan een muis.

De beste kansen om het te laten werken is een USB poort achterop je pc te pakken (die in het frontpanel zitten al bedraad aangesloten naar het moederbord met meestal niet heel erg goede kabel)
Houdt ook de draadlengte zo kort mogelijk, als 3M extra kabel genoeg is, koop een kabel van 3M.

@TS: Eigenlijk voldoet elke webcam, als je een telefoon met een redelijke camera hebt kan je zelfs die wel gebruiken. Software is er ook meer dan genoeg, een webcam meld zich gewoon aan als videoapparaat waardoor je elk stukje opnamesoftware kan pakken wat je kan vinden.
Daarom gaf ik dus ook specifiek aan, dat er een muis op de kabel stond en dus geen cam. Dat 5 meter het maximum is voor USB, dat wist ik al. Als men toch een kabel langer dan 5 meter wil gebruiken, moet je na 5 meter een powered USB-hubje er tussen zetten, dan kan je weer maximaal 5 meter verder gaan.
Pagina: 1