Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Foto's maken vanuit mobiele browser?

Pagina: 1
Acties:

• Rekcor
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08-10 13:03
Is het mogelijk om de gebruiker foto's te laten maken vanuit de mobiele browser?

Tot nu toe heb ik gevonden dat eea misschien mogelijk wordt met Android, en dat het anders kan met wrappers als Phonegap.

Maar misschien is het nog mogelijk op een andere manier?

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:50

_Thanatos_

Ja, en kaal

HTML(5) biedt geen interface om een camera aan te spreken. Maar met Flash kan het wel. De vraag ik alleen of Flash voor Android camera-support heeft. En de vraag is ook hoe graag je dit wil, want misschien wil je je wel helemaal niet in zulke bochten wringen :)

De beste alternatieven zijn dus een Phonegap(-achtige) oplossing, of een native applicatie.

[ Voor 15% gewijzigd door _Thanatos_ op 06-08-2011 23:40 ]

日本!🎌

• Peter
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21-11 22:36
HTML biedt wel degelijk een interface om de camera aan te spreken, getUserMedia, dit werkt al in Opera Mobile. Andere browsers zijn nog bezig met het implementeren van de specificatie, die overigens nog niet finaal is.

Binnen Android kan je een file-upload control gebruiken, waarna de gebruiker een dialoog krijgt om de bron te selecteren. De eerste optie hierin is de camera. Android 3.0 ondersteund een uitbreiding hierop, namelijk de mogelijkheid om direct te specificeren dat je de camera wilt gebruiken.

HTML:
1
<input type="file" accept="image/*;capture=camera" />

Ik weet niet hoe dit in iOS geregeld is.

• Rekcor
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08-10 13:03
Peter schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 00:12:
Binnen Android kan je een file-upload control gebruiken, waarna de gebruiker een dialoog krijgt om de bron te selecteren. De eerste optie hierin is de camera. Android 3.0 ondersteund een uitbreiding hierop, namelijk de mogelijkheid om direct te specificeren dat je de camera wilt gebruiken.

HTML:
1
<input type="file" accept="image/*;capture=camera" />
Mmm.... ik kan wel een foto kiezen uit mijn Gallerij, maar niet direct mijn camera openen (SG1, Android 2.3)...

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:50

_Thanatos_

Ja, en kaal

HTML biedt wel degelijk een interface om de camera aan te spreken, getUserMedia, dit werkt al in Opera Mobile. Andere browsers zijn nog bezig met het implementeren van de specificatie, die overigens nog niet finaal is.
Daarmee zeg je dus dat dat praktisch gewoon nog niet bestaat ;)
En ik denk dat de TS liever een oplossing heeft die vandaag gebruikt kan worden...

日本!🎌

• peterkuli
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 26-11 11:05
_Thanatos_ schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 13:01:
Daarmee zeg je dus dat dat praktisch gewoon nog niet bestaat ;)
Het is eerder: het bestaat praktisch al(lang) maar is nog niet een officiële specificatie zoals met veel meer html5 implementaties het geval is.

• Kajel
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09-11 18:41

Kajel

Development in Style

Het bestaat alleen in Opera Mobile, niet erg "praktisch" als je het mij vraagt ;)
Pagina: 1