Toon posts:

problemen Pioneer 16*40 DVD (ide)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu ongeveer een half jaartje een Pioneer 16*40 DVD ik geloof de 105s. De laatste tijd speelt hij sommige DVD's wel af, maar de meeste gooit hij er meteen uit, zonder ook maar iets te doen. Niks helpt, de DVD's zijn allemaal nieuw zonder krassen en vlekken (ik draai ze voor ze in de videotheek komen te liggen).

Cd-roms draait ie altijd, en goed en snel. Het kleine percentage van DVD's dat ie afspeelt doet het ook perfect.

Wie kan me helpen, of moet ik de bon gaan zoeken en terug naar de winkel gaan

Verwijderd

Topicstarter
Plz

Verwijderd

Hmm zit je dvd's te gebruiken met andere regio code??

Wat voor dvd gebruik je slot of tray?

Verwijderd

Sorry, ik zou je wel willen helpen, maar ik heb geen idee. Hij heeft t eerst wel goed gedaan?

edit: Ik las eroverheen, ja, hij heeft t wel goed gedaan. Misschien is ie smerig van binnen (laser lens)

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 19 maart 2001 23:26 schreef _Slayer het volgende:
Hmm zit je dvd's te gebruiken met andere regio code??
Volgens mij is het allemaal regio2, in ieder geval de twee die ik nu bij me heb liggen.
Wat voor dvd gebruik je slot of tray?
Het is een slot in

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 19 maart 2001 23:26 schreef AirHead het volgende:
Sorry, ik zou je wel willen helpen, maar ik heb geen idee. Hij heeft t eerst wel goed gedaan?

edit: Ik las eroverheen, ja, hij heeft t wel goed gedaan. Misschien is ie smerig van binnen (laser lens)
Dat zou kunnen maar dan vind ik het zo vreemd dat ie cd's wel goed afspeelt (alleen bij de cd van quake3 die overigens ook zonder krassen en vlekken is, tikt ie soms bij het installeren, maar dat is dus de eninge)

En sommige DVD's speelt ie perfect af maar 80% gooit ie er dus meteen uit. Zo heb ik 2 keer 'the perfect storm gehad' allebei nieuw een ervan werkte de andere werd er uitgegooid.

Verwijderd

je zegt sommige DVD's doen het wel. En anderen helemaal niet.

En de dvd's die het doen werken perfect.
Wat voor cd's zijn het. vertel ies specifiek wat voor cd's het zijn

Verwijderd

Na een half jaar moet je nog garantie hebben, ik zou mezelf een hoop gekut besparen en je garantie aanspreken. OK, dit is niet echt een tweakbaar antwoord :)

Verwijderd

je bent toch niet toevallig met firmware updates aan het kloten geweest?

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 19 maart 2001 23:58 schreef _Slayer het volgende:
je zegt sommige DVD's doen het wel. En anderen helemaal niet.

En de dvd's die het doen werken perfect.
Wat voor cd's zijn het. vertel ies specifiek wat voor cd's het zijn
Ja sommige doen het wel 80% doet het niet, ik weet ook niet wat voor DVDtjes het zijn, maar volgens mij is het allemaal regio2. Gewoon die dingen die overal in Nederland in de winkels liggen..

En nee ik heb niks met de firmware gedaan.

Verwijderd

dit is dan wel erg vaag.. aangezien je niet zeker weet wat voor dvd's het zijn zou ik dat eerst proberen te achterhalen.

Maar hier heb ik nog nooit van gehoord. Dattie normale dvd's uitspuugd, en anderen perfect draait.

gewoon weird :?

Verwijderd

Topicstarter
Ja het slaat als een tang op een varken met als gevolg dat ik me nu zit te vervelen omdat ik dvdtjes wil kijken :(

Verwijderd

Dit probleem heb ik ook gehad met mijn slot-in DVD-drive van Pioneer.
Gooide alles (alleen sommige DVD's dus) eruit, weer erin, weer eruit etc..
De speler opengeschroefd (voorzichtig), lensje schoongemaakt met een wattenstaafje en wat alcohol...het grijpertje een beetje heen en weer geschoven...daarna geen problemen meer...

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-05 12:29

ReseTTim

Chocolate addicted

nu we het toch over firmware hebben. kheb me Pioneer regio vrij gemaakt dus een 105F van gemaakt. nu is mijn vraag laatst toen ik hem geflashd had vroeg ie weer naar een nieuwe regio toen ik een dvdtje wou afspelen. gevolg hij zei dat ik weer 5 keer kan switchen tussen regioos.

mijn vraag is nu als ik het 105F heb dan kan ik toch ongelimiteerd van regioos switchen. of heb ik het nu verkeerd. ennuh hoe kan iki anderz weer de regio resetten??

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Verwijderd

Ook hier gebruik ik een Pioneer dvd 16x40x 105s regiovrij en geen enkel probleem
zal toch een schoonmaakjob worden voor zover ik gelezen heb :r

Verwijderd

Topicstarter
Als ie vies is speelt hij dan nog wel gewoon cd's af :?

Misschien een stomme vraag, maar kan die dvd-speler ook schoon gemaakt worden met zo'n cd cleaner (zo'n ding waarmee je de lens van een cd-speler mee schoon maakt).

En zo niet wat is de beste methode, uiteraard het liefst zonder dat de garantie vervalt.

Verwijderd

Op dinsdag 20 maart 2001 23:42 schreef funksngrooves het volgende:
Als ie vies is speelt hij dan nog wel gewoon cd's af :?

Misschien een stomme vraag, maar kan die dvd-speler ook schoon gemaakt worden met zo'n cd cleaner (zo'n ding waarmee je de lens van een cd-speler mee schoon maakt).

En zo niet wat is de beste methode, uiteraard het liefst zonder dat de garantie vervalt.
Nee, iig NIET met zo'n CD

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 20 maart 2001 03:53 schreef Kokkor Hekkus het volgende:
Dit probleem heb ik ook gehad met mijn slot-in DVD-drive van Pioneer.
Gooide alles (alleen sommige DVD's dus) eruit, weer erin, weer eruit etc..
De speler opengeschroefd (voorzichtig), lensje schoongemaakt met een wattenstaafje en wat alcohol...het grijpertje een beetje heen en weer geschoven...daarna geen problemen meer...
En laat dit nou precies zijn wat bij mij het probleem verhielp :)

Thanx!

Verwijderd

Weer iemand blij gemaakt:o

Verwijderd

Het klopt dar de Pioneer 16x 40x 105s => 105f geflashed iedere keer zegt dat men nog 5 maal de regio code kan wijzigen
De drive staat echt op RPC 0 dus geen enkel probleem :)

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 21 maart 2001 04:53 schreef Kokkor Hekkus het volgende:
Weer iemand blij gemaakt:o
You are the man! :)
Pagina: 1