Externe Netwerk HDD op een Bluray speler

Pagina: 1
Acties:

• DonHighor
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 11-10-2025
Hallo all,

Gisteren heb ik een bluray speler gekocht en mijn vraag is eigenlijk of ik een externe netwerk harddisk via USB kan aansluiten op mijn bluray speler (die usb heeft) en of ik dan gewoon via mijn PC films erop kan zetten via het netwerk en dan deze vervolgens af spelen op me bluray speler?

Nou weet ik dat er uit een externe HDD natuurlijk USB komt en dat er ook USB in mijn bluray speler moet, nou weet ik dat er wel usb naar usb kabels zijn maar is dit eigenlijk wel mogelijk?

Als dit niet mogelijk is zijn er dan andere opties om zo iets te bereiken? of moet ik dan een bluray speler kopen met een ingebouwde HDD? of kan ik die ook niet benaderen via het netwerk?

Of zou ik dan echt een mediaspeler moeten kopen?

Bedankt Alvast,

Sander.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Heeft je BRspeler een netwerkaansluiting? Zo nee, hoe wil je dan een netwerk HDD erop aansluiten of dingen via het netwerk afspelen?

Een externe HDD hoeft niet per se USB te hebben, als die dat wel heeft, dan zou je die gewoon op je BRspeler aan moeten kunnen sluiten, mits het filesystem ondersteund wordt.

• DonHighor
Ik hoef geen netwerkaansluiting op mijn BRspeler te hebben toch? want ik sluit gewoon me netwerk aan mijn netwerk HDD en die via usb aan mijn BRspeler.

Ik wil niet op mijn BRspeler dingen via het netwerk afspelen, ik wil gewoon films van een externe HDD afspelen via USB, alleen dan wel een HDD die ik via mijn pc kan benaderen via het netwerk.

Ja een USBstick lukt ook dus een Externe HDD zou ook moeten lukken toch? maar ik wil een netwerk HDD, dat gaat dan toch ook gewoon?

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

In dat geval kun je gewoon een NAS aansluiten via USB aan je Blu-rayspeler, en met een netwerkkabel aan je switch of router. Zo kun je er vanaf je PC films op zetten, die je vanaf de speler weer kunt afspelen.

Waar je wel op moet letten is dat de Blu-rayspeler waarschijnlijk niet alle varianten van alle codecs en containers ondersteunt. Probeer dus eerst (met een USB-schijf of -stick die je eventueel al hebt liggen) of de films die je nu in je bezit hebt wel worden afgespeeld voordat je gaat kijken naar een NAS.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

DonHighor schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 13:22:
Ja een USBstick lukt ook dus een Externe HDD zou ook moeten lukken toch? maar ik wil een netwerk HDD, dat gaat dan toch ook gewoon?
Als die netwerkHDD een USBaansluiting heeft lukt dat natuurlijk, want dan is het niets anders dan een USB HDD natuurlijk.

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Vaak werken zulke HDD's ook nog eens maar met 1 source tegelijk. Dus het zal OF netwerk zijn OF usb.

Heb je de handleiding van je HDD al eens goed bestudeerd?

https://discord.com/invite/tweakers

• DonHighor
Thnx allemaal, dan ga ik binnenkort kijken naar een NAS.

Verwijderd

Je NAS moet dan wel als randapparaat (slave) kunnen functioneren en zo'n vierkante USB-aansluiting hebben. Meestal zijn de USB-aansluitingen op een NAS van de platte soort waar je randapparaten aan kunt hangen waarbij de NAS als host fungeert.
Pagina: 1