Toon posts:

Thermaltake Super Orb op KT7-A raid. pas da?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sommige bordjes schijnen nog wel eens wat krap bemeten te zijn. Nu heeft de zaak waar ik het meeste ga kopen alleen coolermasters, verder in de buurt is alleen de SUPER Chrome Orb te krijgen.

Kan daarmee een 1Ghz(200) op 1.333 lopen dmv busclocking, maw hoe groot is die kans?
Of kan ik beter een 1200 nemen (welke van de 2) en hopen dat ie niet gelocked is?

Verwijderd

je kan je condensatoren mollen grrot risico pak gewoon zo een coolermaster....

Verwijderd

Heb zelf gewoon aan de voorkant van de superorb een beetje weggevijld,zodat ie net over de condensatoren heen valt.

Verwijderd

Topicstarter
Shit, had me toch wel een beetje verheugd op die koeler, maar ik ga niet zitten vijlen.

Ze hadden bij de mobo zaak ook een smartcooler fsm1170t, maar daar werd al bij gezet dat ie niet op Abit socket AŽs past :'(

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:09
Ik had in 2 minuutjes die orb bijgevijld, is heel zacht aluminium. Passen doet ie perfect en coolen ook (Duron 800 @ 1008 @ 42 degrees stressed met koekblik dicht :P)

• SmokeyTheBandit
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-06 10:20

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

er is een mini super orb speciaal voor dit soort moederborden

Turn it off and on again.

Verwijderd

Hello,

Ik heb zelf een Asus A7V mobo en wil hier een AMD dual fan majesty twins cooler op zetten (te koop bij www.regenboog.net).

Kan dit ? Zo niet, zijn er alternatieven voor een goede cooler die mijn temp rond de 40 houden ?

Verwijderd

Mij is verteld dat de Fop 32-1 goed is... past goed, alleen nog niet getest...

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:06

Exirion

Gadgetfetisjist

Past prima hoor, ondanks alle wilde geruchten over de super orb... ;)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
Zijn er nog meer zaken dan Mycom en de Regenboog die de Super mini Orb hebben?

En hoe zit het met het lawaai van die 2 fans? Meer dan een standaard coolermaster?

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Persoonlijk vind ik het hoge jankende geluid van die Super Orb vrij irritant, maar daar ben je van verlost als je FAN2 uit zet. Scheelt maar een fractie in de stressed temp, en toch een stuk stiller :z

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• mmxmmx
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-08 01:00
Hmmm raar ik moest 3 koelfinnen afbreken en heb 1 core van een tb 1000 gesloopt om hem er op te krijgen en hij maakt herrie en koelt niet lekker hij licht nu in de P bak :(

Ps dat was op een Abit kt7 a bord

Asus RTX 5090 OC - AMD 9-9950 X3D en DDR5 G-Skill 64GB Ram

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op woensdag 21 maart 2001 00:06 schreef mmxmmx het volgende:
Hmmm raar ik moest 3 koelfinnen afbreken en heb 1 core van een tb 1000 gesloopt om hem er op te krijgen en hij maakt herrie en koelt niet lekker hij licht nu in de P bak :(

Ps dat was op een Abit kt7 a bord
Bij een vriend van me heb ik dat ding ook op een KT7-RAID gekregen, en ook daarop geen problemen... Vraag me toch af hoe sommige mensen dat ding monteren :?

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:09
ik kon dat ding niet goed achter de socket haken, bleek ik dus ook nog in de condensators van dat bord te prikken. Toen 3 keer naar de garage geweest om er een stuk af te vijlen (de orb, niet het bord :))
Nadat ie erop zat, bleek ie ook nog eens een teringherrie te maken... die kirby stofzuiger die mijn moeder gebruikt maakt zelfs minder herrie...

Dan vond ik dat mijn K6 wat veel lawaai maakte met alle fans op 12V (7V ook nog behoorlijk). Ik had die Abit gebouwd, en afgeleverd, en direct daarna die fans in mijn K6 op 12V... wat een rust dacht ik toen :)

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op woensdag 21 maart 2001 12:06 schreef _JGC_ het volgende:
Nadat ie erop zat, bleek ie ook nog eens een teringherrie te maken... die kirby stofzuiger die mijn moeder gebruikt maakt zelfs minder herrie...
Zoals ik al zei wordt die herrie voornamelijk door FAN2 veroorzaakt. Zet die lekker uit, en laat een 80x80 op je Orb blazen. Als ik m'n CPU op 1,60V laat draaien dan kan zelfs de hele Orb uit, en blijft ie stressed nog onder de 55C :)

Verwijderd

Er zijn twee uitvoeringen. De nieuwe is 5 mm minder dik (Dat zie je bijna niet)

Sommige winkels (zoals bij geruchte gehoord, Mycom Eindhoven..) hebben nog de 'oude' uitvoering. Die ouwe past wat moeilijk, de nieuwe ('Mini'-SuperOrb) past wel goed.
(8>

Verwijderd

O,
je kunt het aan het typenummer van ThermalTake zien.
Duo 462-3 is de oude, Duo 462-8 is de nieuwe.
:Y)

Verwijderd

Ik vindt deze trouwens veel mooier :9~
(Thermische weerstand maar 0,42, is lager dan de SOrb....
Maar jah, of'tie ooit in Socket A uitvoering komt....
Afbeeldingslocatie: http://www.thermaltake.com/images/products/indigo.gif

*Snotverdorie, houdt het nu ooit nog eens op met dat gesneeuw???*
Pagina: 1