Bestand op 2 locaties verwijderen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoiLive
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-09 11:00
Ik ben opzoek naar een script of andere methode om 2 bestanden met dezelfde naam, maar met een andere extentie, op twee verschikkende locaties "tegelijk" te verwijderen. Dat wil zeggen dat; als ik bestand x op locatie à verwijder dat dan automatisch bestand y op locatie b ook verwijderd wordt (en andersom)

De reden hiervoor is als volgt;
Ik heb een script (eigenlijk scripts en programma's) die tv series automatisch op mijn desktop zet in HD kwaliteit (mkv) en ook een gecomprimeerde versie (m4v dacht ik) in iTunes dropt om te worden gesynct met mijn iPad.

Als ik dan een aflevering vanaf mijn desktop heb bekeken dan gooi ik die meteen weg (ik hoef geen verzameling), dan zou het prettig zijn als dezelfde aflevering ook uit iTunes wordt gehaald, want ik hoef hem niet nog een keer te zien. Hetzelfde moet eigenlijk ook andersom werken (bestand weggooien uit iTunes dat dan de desktop versie ook wordt weggegooid.

De reden waarom ik 2 verschillende versies heb van hetzelfde bestand is omdat ik voor de iPad liever een gecomprimeerde versie heb vanwege de beschikbare ruimte op de iPad.

Zoals ik al zei hebben de twee bestanden wel altijd exact dezelfde naam, maar niet dezelfde extentie en staat de een in de desktop/video map en de andere in de iTunes/media/tv shows map.

Ik ben verre van een wonder met scripts en automater en moet het dan ook vooral hebben van tutorials en scripts die op het internet gevonden worden. Ik gebruik op het moment vooral het programma Hazel, maar voor zover ik weet kan die geen twee folders tegelijk in de gaten houden, anders was het geen probleem.

Hopelijk heeft iemand hier een goede tip :)