Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Hardidsk upgrade laptop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een laptop MSI GT 628 en wil deze upgraden met een 1TB HARDDISK 9.5mm dik.

Volgens mij is dat geen probleem maar de verkoper had het erover dat mijn bios
dit wel moest ondersteunen. Nu heb ik de handleiding gedownload maar in de
handleiding gaat het tot 120 tot 500 Gb maar dit komt denk ik omdat 2 jaar
geleden de 500 de grootste schijf was.

De volgende Chipset

North Bridge Intel® Cantiga 985 PM
South Bridge Intel® ICH9-M

Heb nooit een probleem gehad met een hardisk upgrade dus lijkt me
dit ook geen probleem.

Denk dat ik het gewoon maar koop en ga testen.

feze topic kan wel weg , blurry head toen mijn maat weg ging. 8)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2011 11:07 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 23:45:
maar dit komt denk ik omdat 2 jaar
geleden de 500 de grootste schijf was.
Klopt. Gewoon testen en anders beroep je je op de wet kopen op afstand.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Let er ook even op of die 9.5mm wel past. 1TB schijven zijn vaak net wat dikker waardoor ze vaak ook niet passen.

Verwijderd

12.7mm. Maar hij zegt zelf dat de 1TB HDD 'maar' 9.5mm dik is. Dat zou moeten passen.

Verwijderd

Topicstarter
ja klopt de meest zijn 12.5 maar deze hebben ook 3 platen en de samsung gebruikt er maar 2 en daardoor maar 9.5.

Maar ik kan me niet voorstellen dat mijn bios de 1Gb niet zo herkenen. Hoopte door de vraag te stellen om ervaringen van gebruikers, mede omdat ik de schijf wil gebruiken voor 2 personen.

zit nog te twijfelen over 2 verschillende windows te installeren of 2 gebruikers onder 1 windows.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik heb eigenlijk nog nooit met SATA schijven meegemaakt dat de BIOS ze niet wil herkennen. Ook niet bij een 5 jaar oude PC met een 2TB disk.

Verwijderd

Topicstarter
ik ook niet eigelijks met een computer maar de verkoper bracht me aan het twijfelen over de bios in het algemeen met een laptop. Ik dacht toen ik ook wegging zou er dan laptops zijn met een beperking in de bios?. Moet wel zeggen dat geen enkele computerboer de harddisk op voorraad had.

De verkoper was overigens van Mediamarkt waar ik als laatste was voordat ik naar huis ging en ik hem vroeg of ze nog 1Tb 2,5 inch hadden maar die hadden ze niet wel andere maar te duur in vergelijking met andere winkels. Denk nu toch wel dat hij me wat anders wilde verkopen, goed getraind daar bij MM 8)

Zal de HDD maar even bestellen bij de computerboer.
Pagina: 1