Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Laptop, compleet systeem of zelfbouw?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu een veriton 7900pro staan. Deze staat de hele dag aan, en is de hele dag in de weer, op zich ook met zware bewerking programma's.

Voor mijn partner die nu fulltime in onze bedrijven mee werkt zou het wel prettig zijn als hij ook een eigen laptop of wathever heeft.

Al een paar dagen zoeken levert genoeg resultaten op, waar wat is nu echt handig om aan te schaffen als je een leek bent?

Allereerst budget: rond de 500 euro.

Waar wordt ie voor gebruikt: voornamelijk wat internetten, excel bestanden bewerken, emailen etc. Simpele dingen.
Alle bestanden zullen benaderd worden via een gedeeld station via de veriton, die het volgende heeft aangekoppeld:
Western Digital 1TB MyBook Essential USB3.0

Wat hebben we nodig:
Harde schijf: voldoet al prima met 250GB (wel beetje standaard dacht ik zo als minimum?)
En dat zal dan voornamelijk installatie zijn van programma's. Via de WD zal het immers worden benaderd, en opgeslagen.

Videokaart: niet erg boeiend, games worden er niet op gespeeld.

Processor/geheugen/snelheid: wel belangrijk! Ik heb weinig geduld :) Niets is zo ergerlijk als een traag systeem.

Overige eisen:
Indien laptop:
Wifi, scheelt weer een kabeltje.
Liefst usb 3.0 zodat als we m eens rechtstreeks gaan koppelen we optimaal van usb 3.0 gebruik kunnen maken.

Indien klaar systeem /zelfbouw:
Liefst ook usb 3.0.
Mogelijkheid tot uitbreiding van geheugen en dergelijke is altijd prettig.

Ik ben vooral benieuwd op welke manier we het beste uit het budget kunnen halen.
Sommige laptops zijn erg duur, maar zit er niet een erg boeiende processor of geheugen in, maar is de harde schijf weer hoog, of zit er een goede videokaart in. Zoiets is voor ons al niet boeiend.

We hebben nu een mooi scherm van philips, inmiddels zo rond de 150 euro, dus mocht er nog een compleet systeem in huis komen ipv een laptop dan wordt het zeker weer dat beeldscherm. Bevalt prima!

Staat het topic hier niet goed dan hoor ik het wel.

Verwijderd

Het is niet dat het topic hier niet goed staat dat je geen berichten hierop krijgt. Het is wel zo dat je een vraag stelt die al honderden keren is gesteld en die je zelf via de pricewatch kunt oplossen. Zoals ook in de forumregels staat is het hier geen helpdesk. Als je een kant-en-klare oplossing wilt ga je Dell maar bellen ofzo... Niettemin kan ik wel even voor je kijken en een lijstje samenstellen in de pricewatch, waarmee ik slecht gedrag weer beloon.

Als je besluit voor een laptop te gaan is dit het enige dat in de buurt komt bij wat je vraagt pricewatch: HP Pavilion dv6-3142ed (XD628EA)

Natuurlijk krijg je in een desktop altijd meer bang for the buck. Ik zou eerst even proberen te besluiten wat ik nu werkelijk wilde, want zo'n vraag als deze is natuurlijk niet te beantwoorden.

Je geeft kwalificaties qua wat je wil, maar alleen in de vorm van snel of niet snel. Je wilt het systeem gaan aankoppelen, maar wat ga je dan precies met die bestanden doen. Of ga je nu enkel alleen een beetje browsen en internetten. Ook heb je niks neergezet qua schermgrootte voor een laptop. Er is dus het een en ander op aan te merken. De laptop die ik hierboven neerzet is dan ook meer een natte vinger in de lucht dan een oplossing van het probleem.