Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

bij deze een eerste post op het tweakers forum, met meteen een lastige vraag ;)

Sinds een tijdje doet mijn pc een beetje weird,
ik heb mijn pc gewoon opgestart en voor zover ik weer is er niks raars gebeurt tijdens het opstarten, kan gewoon met mijn eigen profiel opstarten maar toch:

-Mijn bureaublad is grotendeels gewist, alleen de iconen van firefox, prullenbak, fraps en dergelijke staan er nog op (en moest ik opnieuw de set-up van doen), alle documenten en dergelijke waren verdwenen, maar ook bijvoorbeeld de achtergrond.
-ik bezit mijn bestanden nog wel, maar ook bijvoorbeeld itunes moest ik opnieuw de set-up van doen, en dus ook mijn bibliotheek was leeg, ondanks dat de muziek nog wel op mijn pc te vinden is.
-Zelfde verhaal met firefox, alle bladwijzers zijn verdwenen.
-Het ' formaat' van het bureaublad lijkt ook anders, en alles lijkt wat langzamer en vreemd te doen.

Nu heb ik al meerder virusscans en dergelijke gedraait, ik wil toch erg graag weten waardoor alles nou eigenlijk lijkt gedeinstalleerd te zijn, ondanks dat het meeste nog wel op mijn pc is te vinden.

Enig idee wat er gebeurt is, en het misschien terug te draaien is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lijkt erop dat je aangemeld wordt met een tijdelijk profiel.
Dit kan gebeuren als je eigen profiel beschadigd is of iets dergelijks.

Omdat het een tijdelijk profiel is worden alle instellingen die je maakt (buroblad, firefox, etc) gewist met het afmelden, daarom begin je elke keer van voor af aan.

Nieuwe gebruiker aanmaken, data, favorieten, desktop icons, etc van oude profiel naar nieuwe zetten, als alles naar behoren werkt een paar dagen oude gebruiker verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:43

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Klinkt alsof je een profiel reset hebt gekregen. Dit kan komen door een SID verandering in je gebruikersaccount waardoor je oude profiel niet meer gebruikt wordt. Dit kan je controleren door met de Verkenner naar Documents and Settings te gaan. Hier staat je profiel. Als je je eigen account twee keer ziet, dan heb je eerder genoemd resultaat. Staat er TEMP bij, dan is het zoals hierboven wordt genoemd: een tijdelijk profiel. Problemen met rechten en paden kan dat veroorzaken.

Even kijken naar de Event Viewer zal ook wel wat opleveren denk ik zo. Als je overigens met een tijdelijk profiel aanmeld, dan krijg je hier ook bericht over via een ballon bij de klok en het staat in de Event Viewer.

Commandline FTW | Tweakt met mate