Flash filmpjes in Safari onspeelbaar (o.a. tweakers.net)

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17:04
Wanneer ik bijvoorbeeld de volgende pagina open: nieuws: Torchlight II te groot voor Xbox Live, dan is het flash filmpje in eerste instantie niet af te spelen, het frame blijft als het ware 'zwart', maar de control buttons zijn wel aanwezig (oftewel de plugin is wel geladen). Typ ik echter 'www.' voor het domein 'tweakers.net', dan wordt ik vervolgens wederom naar de verkorte url (zonder 'www') verwezen, echter is het fimpje nu wel speelbaar. Heeft iemand enig idee hoe dit te fixen valt? Ik heb het idee dat het te maken heeft met dit artikel.

Systeem info:
Mac OS X Lion
Safari 5.1
Flash versie 10,3,181,34

[ Voor 4% gewijzigd door Kaspers op 05-08-2011 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhodium
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 00:51
Gebruik je toch een andere browser die dit probleem niet heeft? Tevens is dit euvel niet op OSX 10.6 met safari 5.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Commendatore
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Je hoort erg veel over problemen met de combinatie Flash Player/OS X Lion, dus grote kans dat dit daar ook weer wat mee te maken heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
rhodium schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 22:41:
Gebruik je toch een andere browser die dit probleem niet heeft?
Was eigenlijk meer op zoek naar een verklaring van dit probleem. Ik kan zelf ook nog wel bedenken dat ik ook firefox kan gebruiken, maar Safari 5 werkt juist fantastisch onder Lion met zijn vloeiende gestures, maar blijkbaar komen problemen als deze nog wel voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Er loopt hier een heel topic over: [OSX Lion] Youtube

Iets te snel gepost. Het heeft in ieder geval weinig met die www te maken, want Flash heeft dat niet door. In beide gevallen zat jij al lang op tweakers.net (zonder www).

Zijn er nog andere problemen die je hebt met Flash?

[ Voor 61% gewijzigd door Nordlys op 05-08-2011 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Wat voor videokaart zit er in je Mac?
Met een intel 3000 zie ik geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
Intel HD 3000 idd. Maar het lijkt me geen hardware / driverprobleem eerlijk gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
Het valt me op dat dit probleem toch niet specifiek aan mijn configuratie ligt. In het volgende nieuwsbericht van vandaag; link valt het fimpje wederom niet af te spelen, op een andere mac.

Ik zie louter:

Afbeeldingslocatie: http://img18.imageshack.us/img18/7141/screenshot20111017at180.png,

kan het scherm ook nog fullscreen maken, maar de play knop heeft geen effect. Firefox doet verder wel dienst.

Ook geld nog steeds:
Typ ik echter 'www.' voor het domein 'tweakers.net', dan wordt ik vervolgens wederom naar de verkorte url (zonder 'www') verwezen, echter is het fimpje nu wel speelbaar.

[ Voor 16% gewijzigd door Kaspers op 17-10-2011 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Heb je al geupdate naar Safari 5.1.1 en Flash 11.0.1.152? Ook even de flash cache leeggooien bij System Preferences > Flash en in Safari.

Heb hier geen problemen met deze combi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goedgroet
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 06-06-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
kazuka schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 21:18:
Ook even de flash cache leeggooien bij System Preferences > Flash en in Safari.
Held _/-\o_

[ Voor 41% gewijzigd door Kaspers op 24-10-2011 20:09 ]

Pagina: 1