Verwijderd

Topicstarter
Dag,

Ik kwam een tijd geleden deze websites tegen:

US:
http://www.earthing.com/index.php

UK:
http://www.bioenergyproducts.co.uk/index.php

Het concept:

"Earthing is about “grounding” your body to naturally discharge inflammation, pain and stress. It’s simple and it’s free. All you have to do is place your bare feet directly on the earth. The Earthing products offered on this site are for “use” to conveniently ground you while indoors and during sleep."

Natuurlijk kunnen wij in ons klimaat en activiteiten niet altijd zonder schoenen rondlopen en ik sta op zich open genoeg voor het concept om eens wat van deze producten te proberen want ik voel me bijna altijd moe en kan me niet herinneren ooit goed geslapen te hebben. Natuurlijk heb al allerlei andere dingen geprobeerd, tevergeefs.

Mijn eerste vraag is hoe jullie deze nieuwe earthing/grounding-ontdekking zien... Klinkt het je logisch in de oren? Of ben je sceptisch? Waarom?

Ten tweede een praktische vraag voor mij zelf:

Ik woon in een oude flat en zo te zien aan die twee metalen stripjes (of koper, whatever) heb ik alleen in de keuken geaarde stopcontacten. Mijn pc is dan ook niet aangesloten op geaard stopcontact. Op die UK site staan EU versies van hun 'outlet checker' zodat ik kan testen of ik goede aarde heb. Hebben wij ook dit soort apparaten want ik kon ze hiet vinden en een electricien huren is weer duurder lijkt me.

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

ik heb nooit begrepen hoe mensen kunnen aarden als ze niet in direct contact met de grond staan.
verder lijkt het me plausibel dat blote voeten in de natuur een betere geleider is voor energie dan met kunstmatige zaken ertussen zoals schoenen, asfalt en alle vormen van ruimte. Maar zonder mentale mindset, bijv. bij onbewust gedrag, kan ik me voorstellen dat het aarden, zelfs onder de meest ideale omstandigheden, niets toevoegt.

d:)b :henk d:)b

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:55

Onbekend

...

Bekend van Dual survival op Discovery Channel:
http://www.codylundin.com/

Hij beweert dat het lopen op blote voeten beter is, want hij loopt al 20 jaar zonder schoenen.
Nu is dat gedeeltelijk waar. Als je zonder schoenen loopt, dan loop je vanzelf langzamer omdat je de ondergrond voelt. Dit zou ik in een (grote) stad afraden omdat je binnen de kortste keren in glasscherven trapt of je teen stoot aan slechte bestrating.

Speel ook Balls Connect en Repeat

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Onbekend schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 22:29:
Bekend van Dual survival op Discovery Channel:
http://www.codylundin.com/

Hij beweert dat het lopen op blote voeten beter is, want hij loopt al 20 jaar zonder schoenen.
Nu is dat gedeeltelijk waar. Als je zonder schoenen loopt, dan loop je vanzelf langzamer omdat je de ondergrond voelt. Dit zou ik in een (grote) stad afraden omdat je binnen de kortste keren in glasscherven trapt of je teen stoot aan slechte bestrating.
In de natuur heb je ook scherpe, stenen gemene beestjes, doorns, etc.
Kweenie wat beter is eigenlijk.

Iperf

Verwijderd

-

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2021 13:57 ]

Verwijderd

Topicstarter
Allemaal leuk en aardig, maar het gaat er dus om dat je met die producten dus, als het goed is, geaard bent. En ze hebben ook slippers die op zo'n geleidende manier gemaakt zijn dat je geaard bent. Op normale schoenen is dat natuurlijk nooit het geval. Lijkt me alleen gevaarlijk bij bliksem weer.

Anyway, meerdere mensen hebben inderdaad aangegeven dat ze er baat bij hebben om geaard te zijn maar ik denk dat als ik het echt wil weten dat ik het zelf moet uitproberen. Ik hoop dan maar dat m'n stopcontacten in de keuken dan ook echt geaard zijn. Er wordt een tester meegeleverd, dus we gaan 't zien.

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-12 06:09

Mentalist

[avdD]

Verwijderd schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 22:00:
Mijn eerste vraag is hoe jullie deze nieuwe earthing/grounding-ontdekking zien... Klinkt het je logisch in de oren? Of ben je sceptisch? Waarom?
Completely hokum imho.

Wat doet dit? Nou, je bent zo nooit meer statisch geladen.. Dat is fijn als je met elektronica werkt, maar lijkt me verder vrij zinloos.

En als je je voeten direct op de aarde zet zijn ze lekker koud. Ik doe op een warme dag ook wel eens mijn schoeisel uit en zet mijn voeten op de ijzeren poten van mijn bureaustoel, maar om nou te zeggen dat dit je leven op zijn kop gaat zetten, of dat je er producten voor moet kopen?

Op dit site zie ik meer aanbiedingen voor zaken die bekend staan als onzin. Ik ga er maar niet op in want dan gaat deze discussie me heel veel tijd kosten. Als je het hiermee eens bent moet je maar gewoon lid worden van stopumts.

Je zei dat je slecht slaapt. Probeer om te beginnen eens genoeg te slapen. Het hangt af van je leeftijd en wat je doet (en wat voor persoon je bent), maar 6 uur per dag is vaak niet genoeg. Je moet wat experimenteren om uit te vinden hoeveel slaap je nodig hebt. En als je slecht opstaat, probeer dan eens een bioritmewekker. Ook beschikbaar als goedkope of gratis app voor veel smartphones*. De wekker zal bijhouden in hoeverre je beweegt in je slaap en aan de hand hiervan proberen om je wakker te maken op een moment dat je licht slaapt. Zo kan je (ik wil het ook nog eens proberen, maar het schijnt voor veel mensen baat te hebben) beter uitgerust wakker worden.

Nog meer tips: een paar uur voor het slapengaan geen alcohol- of caffeinehoudende drank meer gebruiken. Een "slaapmutsje" helpt je misschien om in slaap te vallen maar je slaapt vervolgens minder diep. Niet doen dus!

Succes met het aarden in de moderne maatschappij. ;)

* Smart Alarm Clock/Gentle Alarm voor Android, Sleep Cycle voor iPhone. Axbo heeft een standalone wekker, maar die is prijzig.

[ Voor 9% gewijzigd door Mentalist op 06-08-2011 05:09 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• BadRespawn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-12 18:18
Mijn eerste vraag is hoe jullie deze nieuwe earthing/grounding-ontdekking zien
Ziet er uit als een marketing ontdekking, niet een wetenschappelijke/medische ontdekking.

Veder is die hokus-pokus heel wat anders dan dan het aarden van elektrische apparatuur.

Trump II - Project 2025 tracker

Verwijderd

Gelul om mensen geld afhandig te maken, net zoals die balansbandjes en de biostabil 2000.

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Naast de lulkoek factor van "geaard leven"

Daar sta je dan metje geleidende schoenen op je niet geleidende vloerbedekkng :p

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
fish schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 22:33:
Naast de lulkoek factor van "geaard leven"

Daar sta je dan metje geleidende schoenen op je niet geleidende vloerbedekkng :p
?

Je bedoelt met blote voeten op een geaarde mat. Die slippers zijn voor buiten uiteraard.

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Verwijderd schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 03:03:
?

Je bedoelt met blote voeten op een geaarde mat. Die slippers zijn voor buiten uiteraard.
Het maakt geen klap uit. Of je biostabil nu van goud, zilver, plastic of nat WC-papier is gemaakt, werken doet hij toch niet.

Iedereen heeft problemen. Kijk alleen al naar je inbox en je ziet hoe iedere man zich drukmaakt om de lengte van zijn staart, hoe iedereen meer salaris wil, grote erfenissen krijgen van mensen die ze niet kennen en loterijen winnen waar ze niet aan meedoen. Jouw problemen zijn ook niets nieuws onder de zon.

En dan zijn er altijd charlatans die daar handig gebruik (misbruik) van maken en zulke mensen allemaal troep aansmeren en/of oplichten.

Als je mijn serieus bedoelde tips (of serieuze tips die anderen je kunnen geven) niet wil opvolgen heb je mijns inziens nog drie opties:

1. Accepteer dat niet alles in je leven perfect is.
2. Gooi jezelf van een flat. Dan zijn je problemen ook voorbij. :+
3. Ga wiet roken. Dat lost je probleem waarschijnlijk ook niet op, maar het is een veel leukere manier om je geld weg te smijten dan biostabils, GSM-stickers en aardingsmatten te kopen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 01:14:
Anyway, meerdere mensen hebben inderdaad aangegeven dat ze er baat bij hebben om geaard te zijn maar ik denk dat als ik het echt wil weten dat ik het zelf moet uitproberen. Ik hoop dan maar dat m'n stopcontacten in de keuken dan ook echt geaard zijn. Er wordt een tester meegeleverd, dus we gaan 't zien.
Mijn god, je gaat die crap ook echt uitproberen? :D

• 4bit
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 02-12 00:28

4bit

Onward, to futility!

Ik wil de clue niet verpesten, maar het is allemaal zever. Die site staat vol met valsheden die als feiten worden afgedaan.
Serieus, als een ontsteking simpel op te lossen was door het te aarden dan lag ik nu al in mijne pure in het gras te rollen.

Als je niet goed kan slapen. Waarschijnlijk zit je met stress, je moet van een ei af. Gooi het anders hier in de groep. Dat lucht misschien op. Of ga 2 uren voor je wilt gaan slapen wat sporten, lopen tot je fysiek moe bent, mat jezelf af. Anderzijds hebt ge misschien gewoon een slechte matras.

Maar als je echt wil kan ik ook mijn aura op dat van u afstemmen zodat we een resonantie krijgen. Tegen een milde som natuurlijk.

I'll do what I can, but expect very little.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

"Earthing is about “grounding” your body to naturally discharge inflammation, pain and stress. It’s simple and it’s free. All you have to do is place your bare feet directly on the earth. The Earthing products offered on this site are for “use” to conveniently ground you while indoors and during sleep."
De mensen van vroeger die blootvoets wandelden hadden geen ontsteking, pijn of stress? Wat een nonsens, allemaal gericht op mensen die denken dat er magische oplossingen voor problemen zijn, waardoor je er zelf geen energie (sic) in hoeft te steken.Van Jomanda tot dit gebeuren...

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

pffff ik loop al 15 jaar op geleidende schoenen (esd schoenen ;) en bijbehorende vloeren) Maar ik merk er geen enen zak van dat ik rustiger slaap

Iperf

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-12 17:00

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Vergeet ook niet dat de mens al miljoenen jaren schoeisel draagt. Daar waar in zeer primitieve tijden o.a. ook geselecteerd werd op hoe goed je je kon voortbewegen op blote voeten, is dat sinds de uitvinding van schoeisel niet meer nodig. Het gevolg is dat onze voeten gewoon niet meer geschikt zijn om blootsvoets mee te lopen. Door veel blootsvoets te lopen passen de voeten zich uiteraard wel aan: meer eelt op de voetzolen zodat je geen last meer hebt van scherpe voorwerpen of van door de zon verhitte ondergronden, tenen die sterker worden en verder uit elkaar gaan staan. Maar het blijft suboptimaal.

Verder heeft al dan niet blootsvoets lopen mijns inziens niets te maken met je spirituele aarding. Alleen wanneer jij denkt dat je schoeisel een belemmering vormt, zal het ook daadwerkelijk een belemmering gaan vormen. Aarding is een visualisatieproces en is daardoor onafhankelijk van fysieke invloeden. Producten om je beter te kunnen aarden zijn "dus" ook pure onzin, in zoverre dat ze wel zullen werken als je gelooft dat ze werken, maar in principe gaat er geen fysieke werking van uit. Je kan net zo goed een nylon touwtje aan je teen knopen en die over de grond laten slepen: als jij ervan overtuigd bent dat het helpt, dan helpt het.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-12 21:47

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

gambieter schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 15:36:
De mensen van vroeger die blootvoets wandelden hadden geen ontsteking, pijn of stress? Wat een nonsens, allemaal gericht op mensen die denken dat er magische oplossingen voor problemen zijn, waardoor je er zelf geen energie (sic) in hoeft te steken.Van Jomanda tot dit gebeuren...
Dit :) Vergeet niet bij die schoenen ook de biostabiel en zo'n armband te kopen :)

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Mx. Alba schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 16:55:
Producten om je beter te kunnen aarden zijn "dus" ook pure onzin, in zoverre dat ze wel zullen werken als je gelooft dat ze werken, maar in principe gaat er geen fysieke werking van uit.
Dat heet placebo. :P Je kan ook een kalkpilletje slikken. :P

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

W3ird_N3rd schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 16:59:
Dat heet placebo. :P Je kan ook een kalkpilletje slikken. :P
Dat heet inderdaad een placebo als het een fysiek effect bewerkstelligt. Maar in dit geval is het effect spiritueel. Je zou dus kunnen zeggen dat alle spirituele hulpmiddelen placebo's zijn. Waar leg je dan de grens tussen "echt" werken en placebo? :)

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Mx. Alba schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 17:04:
[...]

Dat heet inderdaad een placebo als het een fysiek effect bewerkstelligt. Maar in dit geval is het effect spiritueel. Je zou dus kunnen zeggen dat alle spirituele hulpmiddelen placebo's zijn. Waar leg je dan de grens tussen "echt" werken en placebo? :)
Een placebo kan toch nooit een fysiek resultaat hebben? :)

Stel je bent grieperig, je geeft testpersoon 1 een paracetamol en testpersoon 2 een kalkpil. Als testpersoon 2 zich beter gaat voelen is dat het placebo-effect. Alleen bij testpersoon 1 zal de temperatuur daadwerkelijk zakken.

De topicstarter wil beter slapen/uitgerust zijn. Als hij met een biostabil beter uitgerust wakker zou worden, dan is dat toch een placebo-effect? :)

[ Voor 4% gewijzigd door Mentalist op 08-08-2011 17:12 ]

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-12 21:47

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Dat is nog erger dan placebo, dan kom je in het geloof vs wetenschap gebied, basisvraag is dan al meteen, bestaat 'spiritueel' wel?

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Een placebo helpt wel bij mensen die denken dat ze ergens last van hebben. zo denken ze ook dat ze door het placebo er geen last meer van hebben

Waardoor ze op een bepaalde manier toch fysiek actiever kunnen worden

[ Voor 20% gewijzigd door Fish op 08-08-2011 17:17 ]

Iperf

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Nee hoor, placebo is alles wat gegeven wordt zonder enige werkzame stof, maar waarvan de ontvanger denkt dat het een effect kan hebben. Inderdaad, alle spirituele hulpmiddelen kun je placebo's noemen.

En dat is mooie handel: goedgelovige klanten die zelf het effect opwekken maar een ander ervoor betalen ;)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

gambieter schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 17:32:
En dat is mooie handel: goedgelovige klanten die zelf het effect opwekken maar een ander ervoor betalen ;)
Check. In de zelfde categorie als de balansbandjes dus. :)

• verleemen
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
(overleden)
sjah ik weet niet hoe jij je door het leven beweegt, maat ik raak elke 5 minuten wel iets met mijn handen of de rest van mijn lichaam aan dat ik contact staat met de aarde, dus of die voeten zoveel uitmaken. verder niks mis mee natuurlijk....

The freedom of saying E=MC3

Pagina: 1