[MacBook Pro] Moederbord onderdeel 4R7 834S ??

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fu-Raz
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-08-2019

Fu-Raz

Webdeveloper

Topicstarter
Goedenavond,

Ik heb hier een defecte MacBook Pro en uiteraard wil ik er alles aan doen om deze te fixen. Ik denk dat ik het onderdeel heb gevonden dat stuk is, maar nu is de vraag: Wat is het en waar haal ik een nieuwe vandaan.

Afbeeldingslocatie: http://x80.nl/4R7-834S-small.jpg

Ik heb het onderdeel van het moederboard los gekregen (met wat moeite) en zoals je ziet op de foto staat erop:

4R7
834S

Dat laatste karakter is wat lastig te lezen, maar ik denk dat het een S is. Er zaten 3 contactpunten op, 2 ervan zijn nu nog te zien. De derde zat aan de rechterkant. Ik vermoed meer om de boel op de plaats te houden, dan dat hij ook echt een functie had (misschien de -).

Ik heb even zitten googlen en ebayen, maar ik kan niet veel meer vinden dan iets dat schijnbaar een "inductor" heet. Heeft iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn? En beter nog, of en waar ik het kan bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincent84
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 07:50
Dit lijkt er wel een beetje op:

http://nl.rs-online.com/w...thod=getProduct&R=7245168

Als het inderdaar een inductor is, is het een soort spoeltje:

Wikipedia: Inductor

Verder kan je nog ff googlen op inductor en SMD (Surface Mount Device).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joon
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-10 09:18
Om welk model Macbook pro gaat het? ik heb namelijk nog een defect Logicboard liggen waar je zo een componentje van af kan halen als je wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fu-Raz

Fu-Raz

Webdeveloper

Topicstarter
@vincent84 dat lijkt er inderdaad wel een beetje op. Ik had zelf ook wel wat van die dingen gevonden. Ik heb zelf ook nog een oude laptop waar een aantal van dat soort spoeltjes op zitten. Alleen het ding dat ik eraf heb gesloopt lijkt eerder op een stukje steen dan op een spoel :)

@joon, ik zal morgenochtend even kijken wat precies het model is. Als dit component erop zit zou het natuurlijk ideaal zijn als ik dat van je kan gebruiken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joon
@joon, ik zal morgenochtend even kijken wat precies het model is. Als dit component erop zit zou het natuurlijk ideaal zijn als ik dat van je kan gebruiken!
Stuur me anders een DM als je zover bent, is wat makkelijker om het zo te regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fu-Raz

Fu-Raz

Webdeveloper

Topicstarter
joon schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 10:32:
[...]

Stuur me anders een DM als je zover bent, is wat makkelijker om het zo te regelen.
Zodra ik erachter ben hoe ik dat doe stuur ik je een DM :P

Update: Ok, ik kan je geen DM sturen. Staat gewoon doodleuk een - bij 'Direct Message' :)

Het gaat om een 17" Macbook Pro (intel moederbord). Maar het gaat dus om dat ding dat je op de foto ziet. Volgens mij heeft elke Mac dat op het moederbord zitten. Misschien kun je eens kijken of je hem kunt vinden?

[ Voor 36% gewijzigd door Fu-Raz op 08-08-2011 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joon
Boardje dat ik heb liggen is een 13" 2010, ik zal morgen even voor je kijken.
Ligt nl op mn werk.

Edit: helaas dat onderdeel zit er niet op, welk jaar is jou model?

[ Voor 26% gewijzigd door joon op 09-08-2011 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fu-Raz

Fu-Raz

Webdeveloper

Topicstarter
joon schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 17:40:
Boardje dat ik heb liggen is een 13" 2010, ik zal morgen even voor je kijken.
Ligt nl op mn werk.

Edit: helaas dat onderdeel zit er niet op, welk jaar is jou model?
Ik geloof het model van vorig jaar... Ik heb wel nog een andere macbook (non-pro) die sinds gisteren niet meer aan wil. Misschien kan ik hem daar uit halen om te proberen... Ach, je blijft bezig met die dingen he? Toevallig verstand van mac's die ermee stoppen door kortsluiting? ;)
Pagina: 1