Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Is reseller hosting wat ik zoek?

Pagina: 1
Acties:

• C7Diemaco
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17-04 11:31

C7Diemaco

Je naait het steeds of America

Topicstarter
Ik overweeg na een tijdje uitzoeken (ondermeer via Tweakers) om een reseller hosting af te nemen. Hier heb ik echter geen enkele ervaring mee. Alvorens ik hieraan begin wil ik er zeker van zijn dat reseller hosting de juiste keuze is of dat een alternatief beter op mijn behoefte aansluit.

In essentie wil ik bereiken dat meerdere domeinnamen via een domein van content worden voorzien. Hierbij dient ieder domeinnaam voor zoekmachines eigen content hebben. In de praktijk:

www.hoofddomeinnaam.nl

www.willekeurig01.nl moet dan verwijzen naar www.hoofddomeinnaam.nl/map1/
www.willekeurig02.nl moet dan verwijzen naar www.hoofddomeinnaam.nl/map2/

Hieraan heb ik een belangrijke voorwaarde; de verwijzing moet hard zijn. Dit willen zeggen, werken met redirects/frames/iframes of iets dergelijks is niet wat ik wil. De domeinnaam blijft dus in de adresbalk staan en de content van de website zal uit het hoofddomein worden onttrokken waarbij de headerinformatie netjes een 200 terug geeft.

There is no knowlegde that is not power

• Exhar
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
Niet per definitie. Een dergelijke oplossing is mogelijk met ServerAliassen.

Reseller hosting is meer voor partijen die zelf hosting willen aanbieden, maar geen server willen ophangen. Hierbij willen ze ook flexibel zijn in de pakketten die ze aanbieden.

Als jij het bij de setup houdt die je hier schetst, kunnen vele partijen je hierbij helpen als je de term serveralias maar roept!

[edit]Sterker nog, serveralias is helemaal niet nodig. Per virtualhost hoef je alleen een ander docroot te specificeren :) Even wat mailtjes naar hostingpartijen sturen dus met de vraag of ze dit kunnen!

[ Voor 21% gewijzigd door Exhar op 05-08-2011 20:47 ]

• kishan4uall
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18-11 09:09

kishan4uall

kiesjan mag ook

Dit kan je in principe makkelijk regelen bij een VPS oid. Ergens waar je iig virtualservers aan kan passen in de apache2 configfiles.

Zo kun je verschillende domeinen op dezelfde server hosten, en zelfs ook dezelfde content aanbieden met de websitenamen intact.

desktop, laptop

• mennoj1
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19:33
Of zoek gewoon naar een webhost die cPanel of DirectAdmin ondersteunt. Beide panels ondersteunen deze mogelijkheid gewoon zonder dat je al te veel fratsen moet uithouden met ServerAliassen.

• C7Diemaco

C7Diemaco

Topicstarter
Bedankt voor jullie reacties! ServerAliassen had ik al onderzocht maar hier dien je, wat ik heb begrepen, erg goed rekening te houden met het gebruik van /. Vergeet je die dan kom je zonder dat je dit wilt toch op het hoofddomein uit.

Ik kan verder niet goed rijmen dat cPanel of DirectAdmin mij direct levert wat ik wil? Dit hangt dan toch af van wat voor soort pakket ik afneem? Is in deze context virtual hosting de betere optie?

• Exhar
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
C7Diemaco schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 21:05:
Bedankt voor jullie reacties! ServerAliassen had ik al onderzocht maar hier dien je, wat ik heb begrepen, erg goed rekening te houden met het gebruik van /. Vergeet je die dan kom je zonder dat je dit wilt toch op het hoofddomein uit.

Ik kan verder niet goed rijmen dat cPanel of DirectAdmin mij direct levert wat ik wil? Dit hangt dan toch af van wat voor soort pakket ik afneem? Is in deze context virtual hosting de betere optie?
Nope;

Wat ik riep zou een oplossing als volgt worden:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
<VirtualHost *:80>
           DocumentRoot    /home/users/domain1.nl
           ServerName      domain1.nl
</VirtualHost>
           DocumentRoot    /home/users/domain1.nl/mapje1
           ServerName      willekeurig1.nl
</VirtualHost>
           DocumentRoot    /home/users/domain1.nl/mapje2
           ServerName      willekeurig2.nl
</VirtualHost>

VPS kan hiervoor, maar die moet je dan wel zelf onderhouden... Of pakketten als DirectAdmin / Plesk / CPanel dit supporten durf ik niet te roepen, ik werk met een eigen bouw systeem.

• console
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:57
C7Diemaco schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 20:24:
Ik overweeg na een tijdje uitzoeken (ondermeer via Tweakers) om een reseller hosting af te nemen. Hier heb ik echter geen enkele ervaring mee. Alvorens ik hieraan begin wil ik er zeker van zijn dat reseller hosting de juiste keuze is of dat een alternatief beter op mijn behoefte aansluit.

In essentie wil ik bereiken dat meerdere domeinnamen via een domein van content worden voorzien. Hierbij dient ieder domeinnaam voor zoekmachines eigen content hebben. In de praktijk:

www.hoofddomeinnaam.nl

www.willekeurig01.nl moet dan verwijzen naar www.hoofddomeinnaam.nl/map1/
www.willekeurig02.nl moet dan verwijzen naar www.hoofddomeinnaam.nl/map2/

Hieraan heb ik een belangrijke voorwaarde; de verwijzing moet hard zijn. Dit willen zeggen, werken met redirects/frames/iframes of iets dergelijks is niet wat ik wil. De domeinnaam blijft dus in de adresbalk staan en de content van de website zal uit het hoofddomein worden onttrokken waarbij de headerinformatie netjes een 200 terug geeft.
Dit kan je ook met wat regels in je htaccess regelen met mod_rewrite, maar in de meeste gevallen zijn de hosters hier niet zo happig op.

Maar je kan ook gewoon een reseller pakketje nemen zodat je ook voor elke domein je eigen ftp/email/db account aan kan maken.

Ik heb zelf bij http://www.webhostaanbieding.nl/ een reseller account waar nu z'n 20 website's op draaien en kwa snelheid/kwaliteit/prijs is het goed te doen daar.

• C7Diemaco

C7Diemaco

Topicstarter
Exhar schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 21:21:
[...]

Nope;

Wat ik riep zou een oplossing als volgt worden:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
           DocumentRoot    /home/users/domain1.nl
           ServerName      domain1.nl
</VirtualHost>
           DocumentRoot    /home/users/domain1.nl/mapje1
           ServerName      willekeurig1.nl
</VirtualHost>
           DocumentRoot    /home/users/domain1.nl/mapje2
           ServerName      willekeurig2.nl
</VirtualHost>

VPS kan hiervoor, maar die moet je dan wel zelf onderhouden... Of pakketten als DirectAdmin / Plesk / CPanel dit supporten durf ik niet te roepen, ik werk met een eigen bouw systeem.
En deze methodiek borgt dat de URL die ik in de adresbalk tik blijft staan + dat deze een 200 in de header mee geeft?

• vistu
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 28-11 16:26
C7Diemaco schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 10:45:
[...]

En deze methodiek borgt dat de URL die ik in de adresbalk tik blijft staan + dat deze een 200 in de header mee geeft?
Ja

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-11 12:46

RammY

Dát!

Ik heb dit geintje wat de TS wil wel een paar keer laten uitvoeren bij mijn hostingpartij.
Die doen er nooit moeilijk over om dit aan te passen dus wat dat betreft is het wel mogelijk.
offtopic:
Ik gebruik Mihosnet als hoster in dit voorbeeld

Deze advertentieplaats is te huur!

Pagina: 1